Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Spesielle områder i landet som er bra?

Endret av Sjokomann
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du enslig? Har du barn? Hvor jobber du? Litt lettere å svare på da.

Anonymkode: 5a539...dd9

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

NRK har rangert levevilkår på ulike postkoder. 
 

I Stavanger scorer Stokka/Sandal best. Hvis du er ung kommer du derimot til å kjede deg ihjel der.

Anonymkode: b195b...af8

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen bydeler man bør styre unna i Stavanger, og iallfall ikke blant de du nevner. Jeg har bodd både på Madla, Stokka, Kampen og Tasta, og den ene oppleves ikke bedre enn den andre. Det har mer med hva som er et godt bosted for deg/dere, som gode bussforbindelser, fine turområder, nærhet til sentrum osv. 

Anonymkode: ae5aa...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan er området på Våland ved Våland Dampbakeri? Bra strøk?

AnonymBruker
Skrevet
Sjokomann skrev (På 18.3.2026 den 11.40):

Hei

Hvor i Stavanger er det fint, trygt og rolig å bosette seg? Og hvor bør man styre unna? Gjerne spesifikke nabolag/områder. 

Har sett litt på Våland ved Vålandstårnet, Madla, Sunde, Kampen, Tasta. Noen tanker om områdene her?

Sunde - "på landet" 

Kampen - urbant, nært sentrum, men mye hus i stedet for leilighet

Våland - gamle hus, nært sentrum

Madla - topp!

Tasta - topp

Anonymkode: 8c3d8...683

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på deg. Har du familie? Hva er dine interesser? Ønsker du å bo i nærheten av byen? Må du ha god plass til å parkere flere biler?

Selv syns jeg det er fantastisk å bo slik til at jeg kan gå til sentrum. Dermed faller Madla, Tasta og Sunde bort av de du remser opp. Det til tross for at det er god bussforbindelse.

Jeg er veldig svak for Storhaug. En levende bydel der du finner «alt»!

Anonymkode: b7bd2...df6

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kommer helt an på deg. Har du familie? Hva er dine interesser? Ønsker du å bo i nærheten av byen? Må du ha god plass til å parkere flere biler?

Selv syns jeg det er fantastisk å bo slik til at jeg kan gå til sentrum. Dermed faller Madla, Tasta og Sunde bort av de du remser opp. Det til tross for at det er god bussforbindelse.

Jeg er veldig svak for Storhaug. En levende bydel der du finner «alt»!

Anonymkode: b7bd2...df6

Jeg bor på Tasta, og bruker ca 20 minutter på å gå til byen, noe det også tar fra deler av Storhaug. Det er stor forskjell på å bo i Dusavig eller nær Kampen, Tasta er en stor bydel, og deler av Tasta er ganske sentrumsnære. Men stemmer gjerne for Storhaug også, fin bydel! 

Anonymkode: ae5aa...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor på Tasta, og bruker ca 20 minutter på å gå til byen, noe det også tar fra deler av Storhaug. Det er stor forskjell på å bo i Dusavig eller nær Kampen, Tasta er en stor bydel, og deler av Tasta er ganske sentrumsnære. Men stemmer gjerne for Storhaug også, fin bydel! 

Anonymkode: ae5aa...e9d

Pluss, om man vil ta buss innimellom, er busstilbudet enormt mye bedre på Tasta enn på Storhaug.

Anonymkode: ae5aa...e9d

AnonymBruker
Skrevet

Enig med dere angående Tasta altså, men er ganske svak for Storhaug uansett😅. Jeg er veldig glad i storbyfølelsen Storhaug gir. Den får jeg ikke på Tasta på samme måte. Har familie begge steder. Men er nok mye bedre busstilbud på Tasta. Samtidig som du kan gå til Byterminalen fra Storhaug, som er knutepunkt for både buss og tog. Er flere bysykkelparkeringer også, de skal jeg innrømme at jeg ikke har helt kontroll over på Tasta.

Så hvor du bosetter deg kommer rett og slett av hva du ønsker, ts.

Anonymkode: b7bd2...df6

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vokst opp i byen men har flyttet ut fra der nå, tasta er der jeg vokste opp var mye rus i ungdomsmiljøet, bodde en periode på Våland, typisk tyveri fra bilen, postkassen til ogmed hele blomster potta forsvant fra inngangen osv bodde på en av hovedgatene, ente opp med å få oss låst port inn til huset. Var stort klasseskille på skolen, typisk familie med mye penger eller folk som leier type skille. Av alle plassene i byen jeg har bodde var madla og Jåttå plasser jeg likte meg godt. 

Anonymkode: a7d4e...3c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vokst opp i byen men har flyttet ut fra der nå, tasta er der jeg vokste opp var mye rus i ungdomsmiljøet, bodde en periode på Våland, typisk tyveri fra bilen, postkassen til ogmed hele blomster potta forsvant fra inngangen osv bodde på en av hovedgatene, ente opp med å få oss låst port inn til huset. Var stort klasseskille på skolen, typisk familie med mye penger eller folk som leier type skille. Av alle plassene i byen jeg har bodde var madla og Jåttå plasser jeg likte meg godt. 

Anonymkode: a7d4e...3c5

Det er ikke sånn nå lengre.

Anonymkode: ae5aa...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vokst opp i byen men har flyttet ut fra der nå, tasta er der jeg vokste opp var mye rus i ungdomsmiljøet, bodde en periode på Våland, typisk tyveri fra bilen, postkassen til ogmed hele blomster potta forsvant fra inngangen osv bodde på en av hovedgatene, ente opp med å få oss låst port inn til huset. Var stort klasseskille på skolen, typisk familie med mye penger eller folk som leier type skille. Av alle plassene i byen jeg har bodde var madla og Jåttå plasser jeg likte meg godt. 

Anonymkode: a7d4e...3c5

Slike ting skifter hvert 10-20. år. 

Anonymkode: 309e7...953

  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan oppleves Tasta, rundt Tasta-senteret? I Stavanger. 

AnonymBruker
Skrevet
Sjokomann skrev (34 minutter siden):

Hvordan oppleves Tasta, rundt Tasta-senteret? I Stavanger. 

Jeg bor ti minutter til fots fra Tasta-senteret. Trives kjempebra der. Greit med senteret i nærheten, selvsagt, der er bl.a. både Meny og vinmonopol, og så ligger det også Extra, Rema og Kiwi i nærheten. Bussen går normalt minst åtte ganger per time til sentrum, det går også busser til bl.a. sykehuset, Forus og Sandnes. For meg tar det 25 minutter å gå til sentrum. Mange friområder i nærheten, som Store og Lille Stokkavann, Tastaveden, Tastavarden. Området føles trygt og godt og «middelklasse», med en blanding av eneboliger, rekkehus og lavblokker og folk i alle aldre. Det er flere idrettshaller i området, en del take-away/små spisesteder, flere skoler og barnehager osv.
Noe spesifikt du lurer på? 

Anonymkode: ae5aa...e9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor ti minutter til fots fra Tasta-senteret. Trives kjempebra der. Greit med senteret i nærheten, selvsagt, der er bl.a. både Meny og vinmonopol, og så ligger det også Extra, Rema og Kiwi i nærheten. Bussen går normalt minst åtte ganger per time til sentrum, det går også busser til bl.a. sykehuset, Forus og Sandnes. For meg tar det 25 minutter å gå til sentrum. Mange friområder i nærheten, som Store og Lille Stokkavann, Tastaveden, Tastavarden. Området føles trygt og godt og «middelklasse», med en blanding av eneboliger, rekkehus og lavblokker og folk i alle aldre. Det er flere idrettshaller i området, en del take-away/små spisesteder, flere skoler og barnehager osv.
Noe spesifikt du lurer på? 

Anonymkode: ae5aa...e9d

Takk. Ser etter enebolig i sjikt 6.5 mill , og har vurdert Tasta. 
Når det gjelder barn og skole, hva er best av Tastaveden og Tastarustå? Er det mye kriminalitet og tull?

AnonymBruker
Skrevet

Skole vet jeg lite om, har ikke barn.

Det var noen få «kriminelle elementer» i ungdomsskolealder på Tasta for noen år siden, men det ble slått hardt ned på, og nå er det helt slutt på det. Slike ting skjer i alle bydeler på et eller annet tidspunkt, det viktigste er at det ryddes opp i så snart som mulig. 

Eneste «problematiske» området mtp ungdom nå i Stavanger, er ved Byterminalen i sentrum, men selv der skjer det minimalt med kriminalitet. 

Anonymkode: ae5aa...e9d

Skrevet (endret)

Beste bosted ?

Endret av Sjokomann
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke man bør styre unna noen av de plassene? 

Eiganes er vel ganske dyrt, det er der eneste. 

Anonymkode: 8bdbb...443

AnonymBruker
Skrevet
Sjokomann skrev (På 14.5.2026 den 20.04):

Beste bosted ?

I Norge? I verden?

Anonymkode: 84f28...5ad

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...