AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:35 #1 Skrevet tirsdag kl. 21:35 Stakkars naboene våre.. Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg. Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. Noen tips til stille leker? 😮💨 Anonymkode: b80d6...46c 1 10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:39 #2 Skrevet tirsdag kl. 21:39 Altså, når man velger å bosette seg tett oppmot andre, kan man ikke forvente at det er stille hele tiden. Barn bråker, sånn er det. Liker man ikke bråk, må man flytte til enebolig. Liker de puslespill? Eller å tegne? Duplo? Anonymkode: 8e99f...a3a 20 6
Tomas77 Skrevet tirsdag kl. 21:42 #3 Skrevet tirsdag kl. 21:42 Det er jo tough shit for naboene. De bor i blokk og da er det en god mulighet for at man har barnefamilier som naboer. Så er det et problem at en del blokker er bygget elendig mtp lydisolasjon mellom etasjer, men det er ikke deres problem. En ettåring og treåring lager lyd og ting faller i gulvet. 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:45 Populært innlegg #4 Skrevet tirsdag kl. 21:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, når man velger å bosette seg tett oppmot andre, kan man ikke forvente at det er stille hele tiden. Barn bråker, sånn er det. Liker man ikke bråk, må man flytte til enebolig. Liker de puslespill? Eller å tegne? Duplo? Anonymkode: 8e99f...a3a Jeg tenker heller at man bør vurdere å bo litt mindre tett på andre når man har små barn. Det er fortvilende for naboer å leve oppi bråk hver eneste dag hele året, spesielt når man i tillegg blir vekket av det hver eeeneste dag. Utrolig utmattende. Jeg har selv en nabo med barn på 4 år som hyler høyt og lenge hver eneste dag hun står opp og skal i barnehagen, det er helt forferdelig å våkne hver eneste dag til dette. Samtidig skjønner jeg jo at det ikke er så lett å stoppe denne skrikingen, så jeg har selvsagt ikke sagt noe til dem. Men jeg plages enormt av dette. Anonymkode: 88b93...7bd 43 7 15
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:46 #5 Skrevet tirsdag kl. 21:46 Sånn er det å bo tett på folk, det at barn er barn må man akseptere rett og slett. Så lenge dere forsøker å implementere innestemme, tar med barna utendørs og setter grenser for ting som brpker unødig så gjør dere det dere kan. Jeg er ufrivillig barnløs, kjøpte bolig med en pensjonert enslig dame som nabo over og et ektepar vedsidenav med utflytta barn, trodde det kom til å bety ro noen år men innen ett år var hun over død og de vedsidenav flytta på landet og inn kom det en fembarnsfamilie vedsidenav og et par med tvillinger på vei over. Nå seks år seinere begynner det endelig å roe seg litt men det går fortsatt ei kule varmt hos begge naboene regelmessig og sånn vil det fortsette å være i blokk. Anonymkode: f3fb4...c0c 6 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:51 #6 Skrevet tirsdag kl. 21:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker heller at man bør vurdere å bo litt mindre tett på andre når man har små barn. Det er fortvilende for naboer å leve oppi bråk hver eneste dag hele året, spesielt når man i tillegg blir vekket av det hver eeeneste dag. Utrolig utmattende. Jeg har selv en nabo med barn på 4 år som hyler høyt og lenge hver eneste dag hun står opp og skal i barnehagen, det er helt forferdelig å våkne hver eneste dag til dette. Samtidig skjønner jeg jo at det ikke er så lett å stoppe denne skrikingen, så jeg har selvsagt ikke sagt noe til dem. Men jeg plages enormt av dette. Anonymkode: 88b93...7bd Hehe ja.. Vi bor nok ikke i leilighet fordi vi vil. Skulle så gjerne hatt hus med egen hage.. men nå er ikke det mulig å vår situasjon. Vi har noen «plikt-år» igjen før vi kan flytte ut av byen. Og har ikke råd til hus i byen! Jeg har full forståelse for at det er kjipt å bli vekket av barna! Jeg skulle gjerne sovet lengre selv 😅 Anonymkode: b80d6...46c 4 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:54 #7 Skrevet tirsdag kl. 21:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker heller at man bør vurdere å bo litt mindre tett på andre når man har små barn. Det er fortvilende for naboer å leve oppi bråk hver eneste dag hele året, spesielt når man i tillegg blir vekket av det hver eeeneste dag. Utrolig utmattende. Jeg har selv en nabo med barn på 4 år som hyler høyt og lenge hver eneste dag hun står opp og skal i barnehagen, det er helt forferdelig å våkne hver eneste dag til dette. Samtidig skjønner jeg jo at det ikke er så lett å stoppe denne skrikingen, så jeg har selvsagt ikke sagt noe til dem. Men jeg plages enormt av dette. Anonymkode: 88b93...7bd Bor man tett på andre så er det lyd fra barn, restauranter, barer, trikker osv. Det er lukter fra matlaging, røyking og folk med røkelse eller annet. Det er innsyn og mindre privatliv enn om man bor mer for seg selv. Anonymkode: 8fa15...657 8
Daria Skrevet tirsdag kl. 21:54 #8 Skrevet tirsdag kl. 21:54 (endret) Gulvtepper kan være en enkel hjelp mot ting som faller i gulvet. Som en som hadde en småbarnsfamile som nærmeste nabo i nesten fem år (de flyttet inn med en på halvannet, da de flyttet ut nærmet yngste seg tre), tenker jeg at det viktigste du gjør er å dempe og ta hensyn der du kan. Holder innestemme på de voksne, ikke bidrar til å gire opp ungene med vilter lek, respekterer at fellesarealer hverken er lekeplass eller lagringsplass - jeg skjønner at en ettåring hyler, men han trenger ikke gjøre det ute i oppgangen i ti minutter mens foreldrene kler på seg selv og storebror. Det er så mye lettere å ha forståelse for andre når man føler at det også går motsatt vei. Endret tirsdag kl. 21:55 av Daria 19 2 11
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:04 #9 Skrevet tirsdag kl. 22:04 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bor man tett på andre så er det lyd fra barn, restauranter, barer, trikker osv. Det er lukter fra matlaging, røyking og folk med røkelse eller annet. Det er innsyn og mindre privatliv enn om man bor mer for seg selv. Anonymkode: 8fa15...657 Spørs hvordan man bor. Jeg bor i blokk, men her er det ingen tog, trikk eller bilvei tett på, og nærmeste restaurant er 15 minutters gåtur unna. Jeg valgte det sånn fordi jeg ønsker litt ro rundt meg, selv om jeg ikke har råd til å bo i enebolig. Det var heller ingen barn i blokken her når jeg flyttet inn, men gjennom årene så faller noen fra, andre flytter, og nye flytter inn. Og nå altså en familie på tre, med et barn på 4 år som hyler mer enn jeg noen gang har hørt et barn hyle😅 Anonymkode: 88b93...7bd 5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:06 #10 Skrevet tirsdag kl. 22:06 Daria skrev (10 minutter siden): Holder innestemme på de voksne Godt poeng dette altså. I mitt eksempel, med en hylende 4-åring som nabo, så girer moren henne bare mer opp. Roper og skriker at barnet må komme, og roper at hun må være stille, hun er nesten mer bråkete enn barnet😆 Anonymkode: 88b93...7bd 3 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:07 #11 Skrevet tirsdag kl. 22:07 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tenker heller at man bør vurdere å bo litt mindre tett på andre når man har små barn. Det er fortvilende for naboer å leve oppi bråk hver eneste dag hele året, spesielt når man i tillegg blir vekket av det hver eeeneste dag. Utrolig utmattende. Jeg har selv en nabo med barn på 4 år som hyler høyt og lenge hver eneste dag hun står opp og skal i barnehagen, det er helt forferdelig å våkne hver eneste dag til dette. Samtidig skjønner jeg jo at det ikke er så lett å stoppe denne skrikingen, så jeg har selvsagt ikke sagt noe til dem. Men jeg plages enormt av dette. Anonymkode: 88b93...7bd Det er jo de som har problemer med bråk som må bosette seg der det passer best for dem, man kan ikke forvente en barnefri verden. Og det er ikke bare barn som kan bråke. Jeg bort i rekkehus, og han ungdommen på siden av meg spiller musikk, han spiller gitar, han har fester og har det gøy. Hadde jeg ikke tålt det, kunne jeg ikke bodd her. Jeg må rett og slett innfinne meg i at naboene mine har egne liv, de også og kan ikke være prippen på lyder fra nabohuset. Anonymkode: 8e99f...a3a 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:08 #12 Skrevet tirsdag kl. 22:08 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hehe ja.. Vi bor nok ikke i leilighet fordi vi vil. Skulle så gjerne hatt hus med egen hage.. men nå er ikke det mulig å vår situasjon. Vi har noen «plikt-år» igjen før vi kan flytte ut av byen. Og har ikke råd til hus i byen! Jeg har full forståelse for at det er kjipt å bli vekket av barna! Jeg skulle gjerne sovet lengre selv 😅 Anonymkode: b80d6...46c Jeg forstår det godt❤️ Da er det sikkert greit å prøve å gjøre noen tiltak som foreslås av noen av de andre i tråden her😊 Det er fint når naboer kan ta hensyn til hverandre, og ikke bare gå etter stilletid mellom 11-07. For hvis dere prøver å være mer stille de første timene av dagene, så kan naboen være grei å ikke sette på høy musikk eller lignende når barnet ditt skal sove tidlig på kvelden😊 Anonymkode: 88b93...7bd 3 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:12 #13 Skrevet tirsdag kl. 22:12 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Stakkars naboene våre.. Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg. Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. Noen tips til stille leker? 😮💨 Anonymkode: b80d6...46c Jeg ville heller hatt dere enn den voksne naboen jeg har nå. Barna vokser opp og det går over. Anonymkode: ccab2...b38
Tubaluba Skrevet tirsdag kl. 22:22 #14 Skrevet tirsdag kl. 22:22 Hadde nok prøvd å holde ungene i ro med litt tv og småmat såpass tidlig på morgenen. 11 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:27 #15 Skrevet tirsdag kl. 22:27 De naboene som synes det er plagsomt kan flytte til skogen. Barn er barn Anonymkode: 332a7...0ce 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:30 #16 Skrevet tirsdag kl. 22:30 Vi har bråkete naboer. Vi vet når de står opp for å si det sånn. Men i vårt tilfelle virker det som de ikke bryr seg om naboer. Jeg har full forståelse for at det kommer lyder derfra siden det er to barn under skolealder. Men noen ganger kan det bli litt vel mye. Vi har et barn i småskolen, og han er våken fra 0530-0600. Hjelper ikke legge han senere heller. Men han har klokke på rommet og får beskjed om å ligge i senga med en bok til den er 0630. Han får også beskjed om å ta det litt rolig innimellom siden vi har naboer. Er ikke vits for oss og ta igjen med samme mynt slik at det blir verre for oss. Anonymkode: 0d79a...f69 4 3
got2go Skrevet tirsdag kl. 22:52 #17 Skrevet tirsdag kl. 22:52 Tomas77 skrev (1 time siden): Det er jo tough shit for naboene. De bor i blokk og da er det en god mulighet for at man har barnefamilier som naboer. Så er det et problem at en del blokker er bygget elendig mtp lydisolasjon mellom etasjer, men det er ikke deres problem. En ettåring og treåring lager lyd og ting faller i gulvet. Nei vet du mei hva. Nå må småbarnsforeldre begynne å våkn opp. Må da være faen hva vi andre må finne oss i bare fordi dere ikke klarer å oppdra ungene deres. Skjerp dere! 20 3 10
Abra Skrevet tirsdag kl. 23:01 #18 Skrevet tirsdag kl. 23:01 got2go skrev (9 minutter siden): Nei vet du mei hva. Nå må småbarnsforeldre begynne å våkn opp. Må da være faen hva vi andre må finne oss i bare fordi dere ikke klarer å oppdra ungene deres. Skjerp dere! #ironi 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:12 #19 Skrevet tirsdag kl. 23:12 Abra skrev (8 minutter siden): #ironi Må det være ironi da? Så det du sier at familie med barn er akseptabelt når det kommer til bråk? Haha.. lærer man ikke barna i dag at det å hoie og skrike er en uting å gjøre? Anonymkode: 78052...650 4 1 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:12 #20 Skrevet tirsdag kl. 23:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars naboene våre.. Vi bor i leilighet, har to små barn, og vi har fått høre at de vekkes av vårt bråk tiiiiidlig på morgenen (5-6-tiden). Dette gjelder både ukedag og helg. Jeg skulle gjerne vært en bedre nabo, men hvordan kan jeg stoppe en 1 åring i å hyle fordi han vil stå opp (vi prøver å lære han å sove lengre), eller miste ting i gulvet. Og en 3 åring med høy, glad stemme som synger mye. Vi prøver virkelig å jobbe med innestemme, men hun husker det i et halvt sekund. Noen tips til stille leker? 😮💨 Anonymkode: b80d6...46c Dere MÅ flytte. Å bo slik med -barn- er helt ubegripelig hensynsløst. Vær så snill, flytt ut av byen. Hilsen ei som bor under noen som dere og bokstavelig talt får livet mitt delvis ødelagt av det. Anonymkode: 22c52...341 11 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå