tussi84 Skrevet 21. mars #41 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 21.05): Tittelen sier sitt. Selv om jeg generelt sett ikke har noen interesse i å følge med på hva andre spiser, har jeg alltid undret meg veldig over at det finnes veldig mange som ikke spiser et ordentlig måltid til lunsj. Det kan for eksempel være at lunsjen består av to knekkebrød med magerost, eller en God Morgen-yoghurt, eller en bitteliten salat uten dressing. Hva er tanken bak det å ikke spise seg mett (for jeg regner jo med at ikke noe av dette gjør en mett og tilfredsstilt etterpå)? Blir man ikke bare skrubbsulten, fysen og ekstremt frustrert de nærmeste timene? For meg er nemlig en mettende lunsj ekstremt viktig. Og mettende for meg er kjøtt/fisk/egg/ost pluss en god del fett, selvfølgelig i tillegg til grønnsaker, og gjerne litt fullkorn, nøtter, frø også. Da er jeg mett helt til middag mange timer senere. Anonymkode: 59a2a...b3e Spiser enten 2 brødskiver med pålegg eller salat. Jeg syns det er lettvint. Av og til middagsrester fra dagen før. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #42 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 9.07): «Alle» nordmenn spiser brød eller knekkebrød. Jeg spiser alltid «middagsmat». Eks kylling og ris, potet og fiskekake, tacolefse med fyll, omelett, salat etc. men nå er jeg rå på å preppe mat. Lage store porsjoner og ha med på jobb. Har mye hjemmekontor også. Anonymkode: 3bc1b...072 Jeg prepper middagslunsj til mannen og lager knekkebrød til meg selv. Smak og behag😁 Anonymkode: 6ef08...395
AnonymBruker Skrevet 21. mars #43 Skrevet 21. mars Det er forskjell på mett og stappmett, mener jeg. To knekkebrød eller en bolle salat holder til å bli mett. Mange liker ikke å spise store måltider på jobb heller fordi de blir trøtte og slappe etterpå. Anonymkode: e4faf...a16 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #44 Skrevet 21. mars Spiser ca 100-150 gr kjøtt (karbonadekjøttdeig, kyllingfilet eller tunfisk), 100 gr rotgrønnsaker (søtpotet, gulrot, potet etc), en god del, kanskje 150 gr brokkoli, spinat, og andre grønnssker/salat. Eller ca 200 gr skyr naturell/mager cottage cheese med store mengder bær, kanskje ca 200 gr ish.. Har alltid med oppskjærte stenger av gulrot, papruka og agurk i tillegg om jeg blir mer sulten.. Anonymkode: 5f363...945
blvck Skrevet 21. mars #45 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 21.24): Salat. Jeg blir VELDIG mett. Det er nesten ikke salat i den. Det er gulrot, mais, oliven, feta, pasta, tomat, bønner og agurk i den. Anonymkode: 9fb90...568 Jeg spiser også alltid salat til lunsj, men i motsetning til deg er hovedvekten på nettopp salat. Så fyller jeg opp med protein som metter som egg eller tunfisk, og har tilbehør utover det. Jeg blir også veldig mett bare så det er sagt 😊
AnonymBruker Skrevet 22. mars #46 Skrevet 22. mars Frukt som oftest. Alltid banan og feks klementin, druer etc i tillegg. I helgene er det brødskiver. Anonymkode: 29a7c...c52
Purple_Pixiedust Skrevet 23. mars #47 Skrevet 23. mars Ett rundstykke med kremost, skinke, egg og tomat. Ca 1230.
AnonymBruker Skrevet 23. mars #48 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 21.05): Tittelen sier sitt. Selv om jeg generelt sett ikke har noen interesse i å følge med på hva andre spiser, har jeg alltid undret meg veldig over at det finnes veldig mange som ikke spiser et ordentlig måltid til lunsj. Det kan for eksempel være at lunsjen består av to knekkebrød med magerost, eller en God Morgen-yoghurt, eller en bitteliten salat uten dressing. Hva er tanken bak det å ikke spise seg mett (for jeg regner jo med at ikke noe av dette gjør en mett og tilfredsstilt etterpå)? Blir man ikke bare skrubbsulten, fysen og ekstremt frustrert de nærmeste timene? For meg er nemlig en mettende lunsj ekstremt viktig. Og mettende for meg er kjøtt/fisk/egg/ost pluss en god del fett, selvfølgelig i tillegg til grønnsaker, og gjerne litt fullkorn, nøtter, frø også. Da er jeg mett helt til middag mange timer senere. Anonymkode: 59a2a...b3e Jeg blir mett av 2 knekkebrød, ja. Er ikke tynn heller, men overvektig. Jeg har ikke behov for å være stappmett 24/7. Spiser 2 knekkebrød kl 11.30, da er jeg passe sulten til middag ca kl 16.10. Jeg drikker ca 1,5 l vann ila arbeidsdagen. Blir jeg «fysen» i 14-tiden tar jeg en neve nøtter eller en gulrot eller et eple. Selv om du trenger en hel trailer-lunsj for å klare dagen så kan andre tenke annerledes. Jeg liker som sagt ikke å gå rundt stappmett på jobb. Anonymkode: ec74c...b4f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå