Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan jobb påvirker energinivået for andre her. Jeg kjenner selv at jeg er utrolig sliten etter jobb og det er ikke ukjent for meg å sovne på sofaen etter endt arbeidsdag. Vet ikke om dette bare er sånn jeg må forvente at det skal være eller om jeg er i feil jobb og bør bytte (har høy arbeidsmengde). Hvordan er det for dere? 

Anonymkode: b1b9e...a7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler, er kronisk syk. Det både gir og tar. Koster litt å jobbe men får igjen på mestringsfølelse, være del av et team, gjøre en god jobb som jeg liker. Vært ute av jobb i mange år og det føles ikke godt ut det heller, føles godt ut å yte etter evne. 

Beste råd er ikke vær redd for å prøve noe helt nytt om du ikke liker jobben. Status, penger, utdannelse er ikke alt. Selv om du er utdannet til noe har du lov å si jeg liker ikke dette og prø e noe helt annet. Og synes du 100% er for mye,gå ned i stillingsprosent og heller reduser utgifter.Tror mange føler seg fastlåst utrn at de er det. 

Anonymkode: 00a2d...ebc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den tar energi, selv om det er en fin jobb. Det å bruke 40+ timer i uken på noe tar energi nesten uansett. Gleder meg til pensjon.

Anonymkode: e9bc4...714

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begge deler, er kronisk syk. Det både gir og tar. Koster litt å jobbe men får igjen på mestringsfølelse, være del av et team, gjøre en god jobb som jeg liker. Vært ute av jobb i mange år og det føles ikke godt ut det heller, føles godt ut å yte etter evne. 

Beste råd er ikke vær redd for å prøve noe helt nytt om du ikke liker jobben. Status, penger, utdannelse er ikke alt. Selv om du er utdannet til noe har du lov å si jeg liker ikke dette og prø e noe helt annet. Og synes du 100% er for mye,gå ned i stillingsprosent og heller reduser utgifter.Tror mange føler seg fastlåst utrn at de er det. 

Anonymkode: 00a2d...ebc

Jeg har ikke en typisk statusjobb som gir veldig høy lønn. God idé dette med å gå ned i stillingsprosent. Kanskje det vil hjelpe meg med en fridag i uken til å hente meg inn, f.eks. midt i uken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den tar energi, selv om det er en fin jobb. Det å bruke 40+ timer i uken på noe tar energi nesten uansett. Gleder meg til pensjon.

Anonymkode: e9bc4...714

Kjenner på det samme, man bruker jo halve dagen på jobb. Så det er vel kanskje å forvente uavhengig hvordan jobb man har? Bare begynner å lure på om arbeidsmengden også spiller en rolle her.

AnonymBruker
Skrevet

Tar. Suger livskiten ut av meg til tider. 

Anonymkode: 9f642...637

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar så godt som all energien jeg har. Jobber altfor mye, alt annet utenom, både gamle foreldre og fritidsinteresser, får bare være.

Begynner å bli for gammel til at det vil være lett å bytte jobb, så i mitt stille sinn går jeg og håper på et snev av kronisk sykdom, slik at jeg kan bli sykmeldt og få rom til å puste (det sier jeg selvfølgelig ikke høyt).

Anonymkode: e9d4e...c58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar (er ped. leder i bhg med et svært høyt lydnivå i barnegruppa). Jobber med saken, men støyen, konflikthåndteringen og den emosjonelle tilstedeværelsen drenerer alt jeg har. Hadde 22% igjen på bodybatteriet etter jobb (med plantid!). 

Anonymkode: 1e1e7...020

AnonymBruker
Skrevet

Gir mer energi en den tar de fleste dager. Har trivelige kollegaer og for det meste interessante oppgaver hvor jeg får brukt både hodet og kroppen, så jeg bruker 40-50 timer i uka på jobb med glede. 😀

Anonymkode: d46ca...a84

Skrevet

Begge deler. Normalt trives jeg veldig godt og mestrer det jeg jobber med. Men for tiden kjenner jeg på at jeg har tatt på meg vel mye ekstra ansvar i en periode, og den perioden ble lenger og mer omfattende enn det som var meningen i utgangspunktet...

Skrevet

Litt merkelig spørsmål. En jobb er noe man bytter tiden sin mot for å få penger til livets opphold. En jobb som bare gir uten å kreve noe tilbake er ikke en jobb. 

Om jobben krever altfor mye i forhold til hva man får tilbake bør man bytte jobb.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage. Barna gir meg som oftest energi. Jeg blir glad av barna. 

Men så er det mugne og bitre kollegaer som drar livskraften ut av meg. Spesielt en person ødelegger mye.. vet ikke hvor lenge jeg orker

Anonymkode: e0108...040

AnonymBruker
Skrevet

Suger all energi og livslyst ut av meg. 

Anonymkode: a7318...cfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en fantastisk 1. klasse med bare 15 elever i år. Jeg er kontaktlærer for dem alene, men de er en utrolig artig gjeng som jeg koser meg stort med. ❤️

De gir meg hovedsaklig energi, men noen foreldre stjeler desverre den. 

Anonymkode: 64002...0c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar. Angrer bittert på at jeg byttet til jobben jeg er i nå. Den tar absolutt all min energi og livsglede. 

Anonymkode: 43e3a...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både gir og tar. Er typisk sliten etter en lang dag, men gode kolleger, god stemning på jobb og spennende og passe utfordrende arbeidsoppgaver veier opp. Er jurist og jobber i staten. 

Anonymkode: 85536...677

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler. Jeg har ADHD og er autist, har høy iq og kan ikke fokusere for bare livet med mindre det jeg driver med er interessant. Når jeg først har hyperfokus, har jeg veldig begrenset evne til å dempe intensiteten.

...dermed har jeg en jobb som er ekstremt intens og spennende, det gir energi - men så blir det for mye og jeg kollapser i utbrenthet sånn cirka hvert tredje år. 

Anonymkode: 54b2c...25c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett gir den både energi og glede, trives så godt! Så har man noen få dager der man er utsatt for mye vold, trusler el utagering som kan være tøffe, evnt et dødsfall. Men det er så lite, for det meste er det fint. 

Anonymkode: 14d36...afb

AnonymBruker
Skrevet

Både gir og tar hos meg. Jeg er lærer og trives med det meste jegg jør, men i noen perioder tar jobben mer enn den gir, og da må jeg innimellom kaste inn håndkledet og være borte noen dager. Jeg er revmatiker og kroniker på andre områder også, så det er naturlig at jeg har noen dager borte fra jobb i løpet av året. Likevel har jeg kolleger som er "friske" og har flere sykedager enn meg. 

Anonymkode: b3b58...24d

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler. Er sykepleier og dagene går i ett på grunn av høyt tempo. I tillegg er det til tider slitsomt å alltid være blid og imøtekommende. 

Samtidig gjør det meg godt å jobbe. Merket særlig godt under foreldrepermisjon at jeg ikke er laget for å være husmor. 

Anonymkode: 45b57...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...