AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Vårt barn har ikke tatt i en iPad enda. Vi har kun gitt ham tv som eneste skjermtid. En sjelden gang, typ når vi er på kjøpesenteret eller på flyreise har han fått spille på mobilen vår. Nå lurer jeg på om vi skal skaffe ungen iPad for at han ikke skal henge etter på skolen, for der bruker alle iPad. Hører også om unger som har iPad hjemme. Anonymkode: 5a391...800 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Min 5 åring har ikke nettbrett. Hun henger ikke etter, da hun kan lese, skrive og regne. Alle jeg kjenner på min alder pluss, greide seg helt supert på skolen uten nettbrett. Anonymkode: 22a59...4da 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Skrevet 17. mars Ingen nettbrett her. De har brukt pc litt nå på 1. trinn, gått helt fint Anonymkode: bb024...cbd
mangolassie Skrevet 17. mars #4 Skrevet 17. mars Opplever at de barna som får mye skjermtid er de som henger etter for å være ærlig.. men altså, virkelig, ikke gi noe nettbrett, barna trenger det absolutt ikke! Det de trenger er å leke, løpe, hoppe, klatre, lese, tegne, spille, synge, danse osv. IPader er laget så intuitivt at alle og enhver uansett alder kan bruke det umiddelbart uten opplæring. Klasseskillet vi ser tegne seg i samfunnet nå er dessverre mellom de barna som får fri tilgang til skjerm, og de med foreldre som er ressurssterke nok til å holde igjen. Regjeringen planlegger nå også endelig å ta skjermen ut av undervisningen for småtrinnet (1.-4. klasse) allerede fra høsten av, så det blir ikke noe å henge etter på. Å la være å gi ipad er en gave til barnet ditt, barndommen og den frie fantasien. Noen syns sikkert jeg er rigid, men dette mener jeg sterkt. Har selv et barn i 1. klasse som aldri hat fått noe ipad, kun tv/film i helgene, og han har kunnet lese og regne i mange år allerede, leser lange tekster uten bilder selv, har masse glede av alt vi finner på og kjeder seg vel nærmest aldri. 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars #5 Skrevet 17. mars Selvfølgelig. 5-åringen koser seg ned nettbrettet så ofte hun vil. Anonymkode: 8824f...a15 2
mommyaka Skrevet 17. mars #6 Skrevet 17. mars Våres fikk arve nettbrett av sin bror når hun var 5/6 år. Ble mest til Fantorangen, tegne og spille spill
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Skrevet 17. mars Absolutt ikke. 9 åringen har ikke engang. Anonymkode: 5a350...163 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Skrevet 17. mars Her har ikke 8 åringen nettbrett. Anonymkode: 88341...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Skrevet 17. mars 5åringen vår har nettbrett. Men hun kan også lese, skrive og både pluss, minus og gangetabellen opp til 10gangen, så tror ikke hun kommer til å streve med skolen av den grunn. Bruker den til å se tegnefilm, spille poio og Albert og tegning stort sett. Anonymkode: 74ec2...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Skrevet 17. mars Min 7-åring har ikke nettbrett eller iPad, og det får han ikke heller. Han har fått låne min på lange flyturer, for å se film, men ellers aldri. Skjermtid begrenses til akkurat nok til at han henger med på temaene som resten av klassen snakker om i større eller mindre grad (Minecraft, super Mario, pokemon, Labyrint osv), men vi begrenser det ganske hardt. Anonymkode: c497c...d35 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Skrevet 17. mars Nei, vi har ingen i hus. Anonymkode: 459d4...aa1 3
Abra Skrevet 17. mars #12 Skrevet 17. mars Ja, her har begge hver sin. Vi er ikke foreldre som er imot teknologi. Ingen som hang etter noe faglig. Men engelsk ble fort kjedelig da det ble for lett i timene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vårt barn har ikke tatt i en iPad enda. Vi har kun gitt ham tv som eneste skjermtid. En sjelden gang, typ når vi er på kjøpesenteret eller på flyreise har han fått spille på mobilen vår. Nå lurer jeg på om vi skal skaffe ungen iPad for at han ikke skal henge etter på skolen, for der bruker alle iPad. Hører også om unger som har iPad hjemme. Anonymkode: 5a391...800 Skal ikke nettbrett ut av skolen nå? Anonymkode: faab1...6cf 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Skrevet 17. mars Våres 5 åring har pad og bruker den til å lære og forstå språk, matte og enkle hverdagslige ting som gir mening. Anonymkode: d4ccb...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Skal ikke nettbrett ut av skolen nå? Anonymkode: faab1...6cf Jo. Anonymkode: 7321b...569 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Skrevet 18. mars mangolassie skrev (10 timer siden): Opplever at de barna som får mye skjermtid er de som henger etter for å være ærlig.. men altså, virkelig, ikke gi noe nettbrett, barna trenger det absolutt ikke! Det de trenger er å leke, løpe, hoppe, klatre, lese, tegne, spille, synge, danse osv. IPader er laget så intuitivt at alle og enhver uansett alder kan bruke det umiddelbart uten opplæring. Klasseskillet vi ser tegne seg i samfunnet nå er dessverre mellom de barna som får fri tilgang til skjerm, og de med foreldre som er ressurssterke nok til å holde igjen. Regjeringen planlegger nå også endelig å ta skjermen ut av undervisningen for småtrinnet (1.-4. klasse) allerede fra høsten av, så det blir ikke noe å henge etter på. Å la være å gi ipad er en gave til barnet ditt, barndommen og den frie fantasien. Noen syns sikkert jeg er rigid, men dette mener jeg sterkt. Har selv et barn i 1. klasse som aldri hat fått noe ipad, kun tv/film i helgene, og han har kunnet lese og regne i mange år allerede, leser lange tekster uten bilder selv, har masse glede av alt vi finner på og kjeder seg vel nærmest aldri. Støtter denne!!! Anonymkode: 70221...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #17 Skrevet 18. mars mangolassie skrev (10 timer siden): Opplever at de barna som får mye skjermtid er de som henger etter for å være ærlig.. men altså, virkelig, ikke gi noe nettbrett, barna trenger det absolutt ikke! Det de trenger er å leke, løpe, hoppe, klatre, lese, tegne, spille, synge, danse osv. IPader er laget så intuitivt at alle og enhver uansett alder kan bruke det umiddelbart uten opplæring. Klasseskillet vi ser tegne seg i samfunnet nå er dessverre mellom de barna som får fri tilgang til skjerm, og de med foreldre som er ressurssterke nok til å holde igjen. Regjeringen planlegger nå også endelig å ta skjermen ut av undervisningen for småtrinnet (1.-4. klasse) allerede fra høsten av, så det blir ikke noe å henge etter på. Å la være å gi ipad er en gave til barnet ditt, barndommen og den frie fantasien. Noen syns sikkert jeg er rigid, men dette mener jeg sterkt. Har selv et barn i 1. klasse som aldri hat fått noe ipad, kun tv/film i helgene, og han har kunnet lese og regne i mange år allerede, leser lange tekster uten bilder selv, har masse glede av alt vi finner på og kjeder seg vel nærmest aldri. Dette. Ingen unger trenger skjermer og som der skrives her, det er egentlig motsatt og nå jobbes det hardt for minste skjerm i skolen. Særlig i 1.-4. klasse. Anonymkode: a2a9f...058 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Skrevet 18. mars Nei. Og ingen planer om å gi i overskuelig framtid heller. Anonymkode: 10ba0...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Skrevet 18. mars Her fikk eldste egen iPad da hun var 10 år. Men hun brukte den ikke mye. Og jeg kjøpte en iPad , som 6 åringen kunne bruke iblant. Ble kjøpt siden vi skulle reise på interrail da, og da var det praktisk med film på de lange tog strekningene. Anonymkode: 192d2...795 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Skrevet 18. mars Abra skrev (10 timer siden): Ja, her har begge hver sin. Vi er ikke foreldre som er imot teknologi. Ingen som hang etter noe faglig. Men engelsk ble fort kjedelig da det ble for lett i timene. Trenger ikke være imot teknologi selv om man ikke gir ungene iPad 😉 Anonymkode: c497c...d35 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå