AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Har så lyst til å prøve, men er også litt redd. Jeg elsker Microneedeling, men det bør gjøres hver 4.-6. uke og det kan jeg ikke forsvare økonomisk. Ser på dr. Pen som skal gå for å være det beste hjemmeverktøyet, men er redd for å gjøre noe feil… hvis man er veldig nøye med sterilisering og bytter nåler hver gang er det stor risiko? Noen som har erfaring? Anonymkode: f1ec3...57a
AnonymBruker Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Jeg ville hørt med en hudpleier som driver med microneedling om dette. Anonymkode: 078da...649 1
Roci Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Litt på siden av det du spør om, TS, men så vidt jeg har forstått så er det ikke meningen at man skal microneedle hver 4-6 uke kontinuerlig? Man tar en "kur" eller runde med 3-6 behandlinger med 4-8 ukers mellomrom, detter vedlikeholder man 2-3 ganger i året. Det er klart at det blir et større utlegg for "kuren", men vedlikeholdet blir jo rimeligere. Ellers er jeg enig med AB over her, hør med en hudpleier
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Roci skrev (51 minutter siden): Litt på siden av det du spør om, TS, men så vidt jeg har forstått så er det ikke meningen at man skal microneedle hver 4-6 uke kontinuerlig? Man tar en "kur" eller runde med 3-6 behandlinger med 4-8 ukers mellomrom, detter vedlikeholder man 2-3 ganger i året. Det er klart at det blir et større utlegg for "kuren", men vedlikeholdet blir jo rimeligere. Ellers er jeg enig med AB over her, hør med en hudpleier Nei, ikke hvis man ønsker å bygge kollagenet. Anonymkode: f1ec3...57a
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville hørt med en hudpleier som driver med microneedling om dette. Anonymkode: 078da...649 De sier alltid nei, de vil jo tjene penger. Anonymkode: f1ec3...57a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars Jeg gjør det hjemme hver 4-6 uke, fra ca. september til rundt april-mai. Greit å ta en pause når sola er sterkest, for huden bli litt mer sensitiv. Før jeg begynte å gjøre det hjemme tok jeg fire profesjonelle behandlingen i klinikk, for å få en følelse av hvordan det ser og kjennes ut når man gjør det riktig, pluss at jeg stilte spørsmål om antall nåler, dybde osv osv. Så mine tips er: ikke start med hjemmebehandling før du vet hva du driver med. Vær ekstremt nøye med desinfisering, den største risikoen ved å gjøre det selv er infeksjon dersom alt utstyret ikke er godt nok desinfisert. Du lager jo en kontrollert skade i huden, så alt du bruker i prosessen må være sterilt. Bruk hansker. Bruk et godt sterilt serum; dette skal både gi glid til pennen sånn at du ikke skraper opp huden, og bruker du f.eks. PDRN eller eksosomer får huden en ekstra boost i kollagenproduksjon. Et annet tips: skal du ha resultater så må du tørre å gå dypt nok. Du når ikke fibroblast hvis du ikke ser blod, men det skal ikke være så mye at du ser ut som en kjøttdeig. Du skal så vidt få et ørlite blodsvar fra huden, så du må trolig justere dybden underveis ettersom huden ikke er like tykk overalt. Etter et par behandlinger vil du sannsynligvis merke at du må gå dypere, ettersom kollagelaget og huden gradvis blir litt tykkere. Anonymkode: 20943...e85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå