AnonymBruker Skrevet 16. mars #21 Skrevet 16. mars Æsj, så dumt TS! Håper dere får tak i noen som kan forklare hvorfor de ikke er interesserte likevel. Men hadde det vært et hett objekt så hadde nok folk bydd... Skal selv selge et hus på landet om et års tid, regner med at det sikkert tar et år å selge. Aldri i livet om jeg kjøper noe før jeg selger. Masse lykke til!! Anonymkode: 92139...d1e 1
Poledra Skrevet 16. mars #22 Skrevet 16. mars jeg sitter med inntrykk at mange ikke tar telefon lengre i dag om de ikke vet hvem som ringer (da snakk om privat-tlf) Flere har sagt at de heller søker opp numret etterpå og så bestemmer seg om de skal ringe opp igjen eller ikke 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #23 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og derfor melder jeg meg aldri på visning, jeg møter heller opp på oppsatt tidspunkt. Er jeg interessert så gir jeg selv beskjed til megler, jeg gidder ikke bli ringt opp ellers. Anonymkode: 4ef78...7f6 😂😂😂 Anonymkode: 1587c...bb6
bare innom en tur Skrevet 16. mars #24 Skrevet 16. mars nchm skrev (2 timer siden): Tenker jo ikke det, prisen er absolutt OK, vi har valgt å legge det ut 200 000,- under prisantydning for å nå ut til flere. Hvordan klarer man å legge ut en bolig til pris under prisantydning? 4
Soft mann Skrevet 16. mars #25 Skrevet 16. mars nchm skrev (3 timer siden): Hadde visning i går, rekordmange påmeldt ifølge eiendomsmegler. I dag har han forsøkt ta ringerunden men folk tar ikke telefonen. Noen som har opplevd lignende? Er det en taktikk eller er de bare ikke interessert? Personlig ville jeg jo svart på telefonen og sagt det. Ee du intereset så legger du inn et lavt bud
AnonymBruker Skrevet 16. mars #26 Skrevet 16. mars nchm skrev (2 timer siden): Det kan jo være, men isåfall hadde det jo vært helt gull for oss som selgere å få vite det. Koster så lite å svare på tlf eventuelt sms og skrive akkurat det. Men denne informasjonen har dere jo fått? Overskriften til tråden din er nok. Videre skriver du at rekordmange har meldt seg på visningen ergo boligen til er fremstilt som et interessant objekt. Når de kommer og ikke hører av seg er det fordi mange ikke lengre syns det er ett interessant objekt etter å ha sett det. Da med mindre du har en så interessant bolig at det kan være spennende å bare komme å se (les: eldre bolig med mange originale detaljer å drømme seg bort i, men for mye arbeid til at en orker/har råd til å ta på seg prosjektet.) Anonymkode: 7f6d4...0f1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars #27 Skrevet 16. mars Jeg hater meglere og svarer dem ikke. Hvis jeg ønsker å legge inn bud eller ønsker svar, så kontakter jeg de. Meglere tror jeg er blant verste sorten mennesker som finnes. Når det kommer til ts sin problemstilling: Det skjer at alle sitter på gjerde og bare venter. Mange går på visning mens de selv venter på at deres egen bolig skal selges, noen venter på at andre skal legge inn første bud. Har i det siste sett mange boliger som har ligget ute en stund, satt ned i pris, men så kommer det først en bud så blir det sannelig budkrig og boligen har gått til opprinnelig pris. Underlig fenomen det der. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Meglere lyver vel muntlig uansett. Anonymkode: ffd52...69e Og det opplever man altfor ofte. Anonymkode: 72bab...f79 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #28 Skrevet 16. mars Sist vi kjøpte hus (bydde først på et, deretter det vi endte opp med), så sa jeg til megleren dagen etter visning at vi ikke var spesielt interessert. På begge husene var vi eneste interesserte. På huset vi ikke fikk la vi inn et lavt bud dagen etter visning. Høynet litt noe dager senere, avslo motbud, la inn et til lavt bud. Og avsluttet med å være enig med selger at vi ikke kom til å bli enige om pris. På det andre huset la vi også inn et lavt bud noen dager etter visning, høynet litt etter avslag. Deretter ventet vi i en uke før vi la inn samme bud på nytt, fikk motbud, la inn litt høyere bud, fikk motbud, la inn enda litt høyere bud, fikk motbud, la inn lavere bud og endte med å takke ja til et motbud som var lavere enn vårt høyeste bud hadde vært. Anonymkode: 5d1ba...0cc 2
Tvist Skrevet 16. mars #29 Skrevet 16. mars Jeg ble oppring av megler der jeg hadde vært på visning(meldt meg på). Jeg sa at jeg ikke var interessert og da måtte jeg svare megleren på hvorfor. Syntes det var litt ubehagelig. 10
AnonymBruker Skrevet 16. mars #30 Skrevet 16. mars I samfunnet generelt er det en endring på dette med å snakke på tlf med folk man ikke har en relasjon til. Mange ønske mindre kontakt og heller ta det skriftlig via sms, mail eller lign. Dette vil nok bare øke i omfang tror jeg! Anonymkode: 4d2b6...81c 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #31 Skrevet 16. mars At megler skal ringe rundt til alle som var på visning er noe tull. Kommer det verken bud eller spørsmål så har du svaret ditt der; Ingen er interessert og dere må prøve igjen. Visningspåmelding er noe herk. Tidligere kunne man skrive seg på liste dersom man var interessert i oppdateringer. I dag må man gi megler telefonnummer før man en gang kommer inn døra. De fleste går på mange visninger før de evt. byr på en bolig, og det er bortkastet for alle parter å måtte ha en samtale med megler om hvorfor man ikke er interessert etter hver bidige en. Ofte går man på flere visninger på en helg også, og da blir det mange bortkastede telefonsamtaler midt i arbeidstiden den påfølgende mandagen… Anonymkode: 862fa...f5b 7 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #32 Skrevet 16. mars Hvis de ikke legger inn bud eller svarer megler så er de ganske enkelt ikke interessert. Anonymkode: 5a425...82c 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars #33 Skrevet 16. mars nchm skrev (6 timer siden): Tenker jo ikke det, prisen er absolutt OK, vi har valgt å legge det ut 200 000,- under prisantydning for å nå ut til flere. Verdien er det folk er villig til å gi, ikke hva du personlig mener at er riktig pris. Anonymkode: 5a425...82c 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars #34 Skrevet 16. mars Da vi skulle kjøpe hus og ikke var interessert etter visning, var megler veldig pushy likevel på telefonen og jeg synes det var veldig ubehagelig. Når jeg sa vi skal tenke på det svarte han sånn "ookeyyyy", som om at man liksom ikke bør tenke seg om når en enebolig tydelig har fuktproblem og råtten i bordkledning... Skreiv SMS senere om at vi ikke var interessert pga at vi gikk for et annet hus (som var løgn), men vi fant et hus som var midt i blinken for oss et par mnd senere ☺️ Anonymkode: 64bb7...350 2
nchm Skrevet 16. mars Forfatter #35 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Verdien er det folk er villig til å gi, ikke hva du personlig mener at er riktig pris. Anonymkode: 5a425...82c Jada jeg er enig, men vi har hatt en visning, med kjempe oppmøte, og lagt ut til under prisantydningen. Om det ikke blir salg med en gang så OK. Huset er ikke feilpriset. Det ligger i et attraktivt område, og til en pris som mange har råd til. Dessuten er det ikke jeg personlig som har satt prisen, det er selvfølgelig megler basert på takst. Også valgte vi å gå 200 000 under denne igjen for å forsøke nå ut til flere potensielle kjøpere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #36 Skrevet 17. mars Når jeg har vært på visning, forventer jeg nesten at megler ringer for å høre om jeg er intressert i å legge inn bud på eiendommen. Så jeg svarer når folk ringer så fremt jeg hører telefonen. Anonymkode: 38403...ef7 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars #37 Skrevet 17. mars Er jeg på arbeid, svarer jeg ikke så lenge det ikke er en telefon jeg må ta (og kan ta). Jeg ringer heller ikke opp igjen ved ledig anledning om det er unødvendig. Det vil si at jeg neppe hadde tatt telefonen eller ringt opp igjen, om megleren ringte om en bolig jeg var uinteressert i. Anonymkode: 92567...b02 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars #38 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde heller ikke svart tlf. Jeg vil bestemme meg selv, få informasjon på sms og ikke føle meg presset. Liker generelt ikke selgere, og meglere kanskje minst av alt 😅 Anonymkode: 9ee72...3a4 Da er det jo ikke noe verre enn at du sier til megleren at du IKKE ønsker å bli ringt enn å bare droppe å svare som et lite barn…. Anonymkode: fd037...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #39 Skrevet 17. mars nchm skrev (21 timer siden): Hadde visning i går, rekordmange påmeldt ifølge eiendomsmegler. I dag har han forsøkt ta ringerunden men folk tar ikke telefonen. Noen som har opplevd lignende? Er det en taktikk eller er de bare ikke interessert? Personlig ville jeg jo svart på telefonen og sagt det. Det kan være at megler ringte for tidlig, så ha is i magen. Folk er på jobb og budrunden kan starte også etter kl. 12. Men dersom det var rekordmange på visning og INGEN vil by, så er nok prisen din for høy. Evt andre feil/mangler som er til bry for interessentene. Anonymkode: fd037...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #40 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Grunnen til at de ikke tar telefonen er fordi de ikke er interesserte. For de fleste er det arbeidstid nå, og hadde de vært interesserte hadde de prioritert å ta telefonen. Jeg har en arbeidsdag der jeg har mye møter, og tiden jeg ikke er i møter ønsker jeg ikke å bruke til undødvendige telefoner. meglere er ofte veldig masete og veldig pushy, derfor unngår jeg å prate med de om jeg ikke må. Jeg er på mange visninger, og uansett hvor tydelig jeg er på at jeg ikke er interessert, så ringer de for å holde meg «oppdatert», og de setter meg til og med på liste over budvarsler. Er man interessert, så tar man telefonen, er man ikke det, så gidder man ikke bruke mer tid på å kommunisere med en megler om et prospekt man uansett ikke vil ha. Anonymkode: f43d1...ef3 Får du budvarsel du ikke vil ha så kan du be om å bli tatt av listen. Anonymkode: fd037...4bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå