nchm Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Hadde visning i går, rekordmange påmeldt ifølge eiendomsmegler. I dag har han forsøkt ta ringerunden men folk tar ikke telefonen. Noen som har opplevd lignende? Er det en taktikk eller er de bare ikke interessert? Personlig ville jeg jo svart på telefonen og sagt det. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg er helt enig at folk burde ta tlf og si de ikke er interessert. Men min erfaring er at folk er veldig sky.. bare det at folk skal ta tlf er visst vanskelig for over gjennomsnittet mange mennesker. Jeg har kjørt service i ett yrke, hvor jeg har vært bestilt og ventet i løpet av dagen, ofte til ett konkret klokkeslett. Til og med da tar ikke folk tlf! Jeg hadde nummer som var registrert på firma. så nei, jeg er ikke overrasket. Anonymkode: 65387...d98 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Kan det være folk tenkte at det var for mange på visning, ingen vits likevel da det mest sannsynlig nlir budkrig? Kan ikke megler sende en melding, mange liker jo ikke prate på tlf. Anonymkode: 69481...5a9 7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Jeg hadde heller ikke svart tlf. Jeg vil bestemme meg selv, få informasjon på sms og ikke føle meg presset. Liker generelt ikke selgere, og meglere kanskje minst av alt 😅 Anonymkode: 9ee72...3a4 12 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Grunnen til at de ikke tar telefonen er fordi de ikke er interesserte. For de fleste er det arbeidstid nå, og hadde de vært interesserte hadde de prioritert å ta telefonen. Jeg har en arbeidsdag der jeg har mye møter, og tiden jeg ikke er i møter ønsker jeg ikke å bruke til undødvendige telefoner. meglere er ofte veldig masete og veldig pushy, derfor unngår jeg å prate med de om jeg ikke må. Jeg er på mange visninger, og uansett hvor tydelig jeg er på at jeg ikke er interessert, så ringer de for å holde meg «oppdatert», og de setter meg til og med på liste over budvarsler. Er man interessert, så tar man telefonen, er man ikke det, så gidder man ikke bruke mer tid på å kommunisere med en megler om et prospekt man uansett ikke vil ha. Anonymkode: f43d1...ef3 6 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Forresten; om det har vært rekordmange på visning, og ingen er interesserte, så tyder det på at boligen har blitt fremstilt som noe den ikke er eller har i annonsen, og at potensielle kjøpere er blitt skuffet når de er på visning. Når det er stor differanse mellom annonse og realitet, så mister også potensielle budgivere tilliten til megleren. Anonymkode: f43d1...ef3 12
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Sett ned prisen så kommer det bud. Anonymkode: c3c91...6d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Og derfor melder jeg meg aldri på visning, jeg møter heller opp på oppsatt tidspunkt. Er jeg interessert så gir jeg selv beskjed til megler, jeg gidder ikke bli ringt opp ellers. Anonymkode: 4ef78...7f6 1 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Vi hadde mange på visning og flere private visninger uka etter. Veldig mange bare forsvant. Det frustrerende var egentlig de parene som ville ha hjelp med å legge inn bud, opptok nesten all tid slik at mekler ikke rakk å få snakket med alle. Også en av de som hadde privat visning opptok en haug med tid. Først skulle han komme, vi hadde alt klart og så kom han ikke. Så skulle han komme to dager senere og da kom han, fikk svar på alt han lurt På og ville etterpå vite veien til meklerens kontor for han skull legge inn bud. Lett å forklare på engelsk til en som ikke er kjent i byen... Not. Gjett hvem som forduftet, jo han også. Uansett, huset ble solgt etter to uker så det gikk jo bra men jeg har solgt hun noen ganger og aldri opplevd at 7 av 10 ikke engang svarer på telefon og at det er så lav terskel for å lyve. Anonymkode: 4d9bb...599 2
nchm Skrevet 4 timer siden Forfatter #11 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sett ned prisen så kommer det bud. Anonymkode: c3c91...6d1 Tenker jo ikke det, prisen er absolutt OK, vi har valgt å legge det ut 200 000,- under prisantydning for å nå ut til flere. 1
nchm Skrevet 4 timer siden Forfatter #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forresten; om det har vært rekordmange på visning, og ingen er interesserte, så tyder det på at boligen har blitt fremstilt som noe den ikke er eller har i annonsen, og at potensielle kjøpere er blitt skuffet når de er på visning. Når det er stor differanse mellom annonse og realitet, så mister også potensielle budgivere tilliten til megleren. Anonymkode: f43d1...ef3 Det kan jo være, men isåfall hadde det jo vært helt gull for oss som selgere å få vite det. Koster så lite å svare på tlf eventuelt sms og skrive akkurat det. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Meglere lyver vel muntlig uansett. Anonymkode: ffd52...69e
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Jeg svarer som regel alltid, men det er to grunner til at jeg ikke svarer. - Megeler annerkjenner ikke problemene og manglene ved boligen. - Boligen ser langt verre ut enn det man fikk inntrykk av i annonsen. Gidder ikke selger og megler å kommunisere skikkelig så gidder ikke jeg heller. Anonymkode: 277a7...aeb 2
Traktor Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er helt enig at folk burde ta tlf og si de ikke er interessert. Men min erfaring er at folk er veldig sky.. bare det at folk skal ta tlf er visst vanskelig for over gjennomsnittet mange mennesker. Jeg har kjørt service i ett yrke, hvor jeg har vært bestilt og ventet i løpet av dagen, ofte til ett konkret klokkeslett. Til og med da tar ikke folk tlf! Jeg hadde nummer som var registrert på firma. så nei, jeg er ikke overrasket. Anonymkode: 65387...d98 Dette maset med at megler skal ringe for å grave og spørre etter visning er bare tull, typisk midt i arbeidstiden. Og gjør i hvert fall at jeg kvier meg litt for å dra på visning. Føler meg da presset til å begrunne hvorfor jeg ikke legger inn bud. Ønsker jeg å legge inn bud gjør jeg det, mas fra megler er uønsket. Endret 4 timer siden av Traktor 10
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Jeg hadde heller ikke tatt telefonen. De gangene jeg har lagt inn bud gjør jeg det fordi jeg er interessert, en megler som maser får meg helt uinteressert. Anonymkode: a1bab...b2b 9
Traktor Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden nchm skrev (14 minutter siden): Det kan jo være, men isåfall hadde det jo vært helt gull for oss som selgere å få vite det. Koster så lite å svare på tlf eventuelt sms og skrive akkurat det. For meg koster disse samtalene ganske mye. 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden nchm skrev (1 time siden): Hadde visning i går, rekordmange påmeldt ifølge eiendomsmegler. I dag har han forsøkt ta ringerunden men folk tar ikke telefonen. Noen som har opplevd lignende? Er det en taktikk eller er de bare ikke interessert? Personlig ville jeg jo svart på telefonen og sagt det. De færreste ville gjort det. Å være konfliktsky er jo typisk norsk. Ja, det er ingen konflikt, men du skjønner. Anonymkode: 68012...833 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Forresten; om det har vært rekordmange på visning, og ingen er interesserte, så tyder det på at boligen har blitt fremstilt som noe den ikke er eller har i annonsen, og at potensielle kjøpere er blitt skuffet når de er på visning. Når det er stor differanse mellom annonse og realitet, så mister også potensielle budgivere tilliten til megleren. Anonymkode: f43d1...ef3 Det stemmer Anonymkode: 68012...833
tindar Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Jeg svarer stort sett ikke meglere. De ringer alltid i arbeidstiden, og har de noe nyttig informasjon så får de sende det på sms. Da jeg kjøpte leilighet i fjor var jeg på nesten hundre visninger. Hadde gått for mange arbeidstimer om jeg skulle ha jatta med alle meglerne. Jeg legger inn bud skriftlig om jeg er interessert, og ønsker ikke gi mer informasjon enn nødvendig til megler. Snakka ikke med megler for den leiligheten jeg endte opp med å kjøpe heller. Vi snakka først sammen etter jeg la inn bud 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå