AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Har du Fibromyalgi? Jeg er 30+, fikk fibromyalgi da jeg var 20+. Det menes at jeg har det, iallefall fått diagnosen. Det er jo veldig komplekst, ikke bare vondter, men sies at Fibromyalgi spiller inn på psyken. Hjernetåke, konsentrasjon, utmattelse, ja etc etc etc. Jeg har flere diagnoser som gir mye av de samme problemstillinger. Tror gjerne at ikke alt er Fibromyalgi, men synes det er vanskelig å forstå seg på denne diagnosen egentlig. Sjelden jeg klarer å skylde på Fibromyalgi, ja egentlig noen av diagnosene jeg har. De er der, men lever ikke etter de. Anonymkode: e585a...961
Kålrota Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Jeg har diagnosen, men også andre som gir noe samme symptomer. Vet ikke hva som er hva ganske ofte. (Uten at det egentlig spiler noen rolle, plager er plager). Jeg opplever dessverre at leger ofte putter mye i fibro-sekken, noe som gjør at Heh sjelden får hjelp til andre ting. Det er for eksempel vanskelig å diskutere overgangsalder.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Jeg er kvinne 39, fikk diagnosen av en revmatolog for 2 år siden. Fikk fibromyalgi etter jeg fikk 2 barn veldig tett. Jeg sliter med vondter som flytter seg, hofter, bekken og under føtter er verst. Jeg er stiv og vond på morgen og kvelder, å sitte lenge i ro pleier å bli veldig ubehagelig når jeg reiser meg igjen, beina og korsrygg blir som stive stokker. Jeg kan f.eks ikke nyte massasje, får veldig fort vondt ved trykking, skriker opp i smerte bare av katten går på meg liksom.. fibrotåke er også slitsomt, jeg begynte å mistenke demens, men tror det bare er fibrotåke. Konsentrasjon og ordlegging er vanskelig til tider. Lyd og lysfølsom er jeg også blitt, blir nødt til å putte inn noe i ørene når ungene skingrer i fryd, blir kjempestresset hvis ikke. Har fått briller med solbrillefunksjon, men har også et elendig syn selvom brillene er nye, alt er ufokusert. Nedstemthet er også et symptom. Vinteren er veldig slitsomt for leddene, selvom jeg ikke fryser så kjenner jeg at leddene verker og hamrer ekstra den årstiden. Anonymkode: 50414...8c5
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #4 Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er kvinne 39, fikk diagnosen av en revmatolog for 2 år siden. Fikk fibromyalgi etter jeg fikk 2 barn veldig tett. Jeg sliter med vondter som flytter seg, hofter, bekken og under føtter er verst. Jeg er stiv og vond på morgen og kvelder, å sitte lenge i ro pleier å bli veldig ubehagelig når jeg reiser meg igjen, beina og korsrygg blir som stive stokker. Jeg kan f.eks ikke nyte massasje, får veldig fort vondt ved trykking, skriker opp i smerte bare av katten går på meg liksom.. fibrotåke er også slitsomt, jeg begynte å mistenke demens, men tror det bare er fibrotåke. Konsentrasjon og ordlegging er vanskelig til tider. Lyd og lysfølsom er jeg også blitt, blir nødt til å putte inn noe i ørene når ungene skingrer i fryd, blir kjempestresset hvis ikke. Har fått briller med solbrillefunksjon, men har også et elendig syn selvom brillene er nye, alt er ufokusert. Nedstemthet er også et symptom. Vinteren er veldig slitsomt for leddene, selvom jeg ikke fryser så kjenner jeg at leddene verker og hamrer ekstra den årstiden. Anonymkode: 50414...8c5 Jeg har ME og har det veldig likt.. med unntak av at jeg ikke har vondt dersom jeg ikke gjør noe (det hender, men det er ikke normalen). Jeg tåler knapt berøring, massasje føles som tortur. Jeg sliter også med synet/øyene. Er mye bedre i varmere land. Anonymkode: 8c221...17f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå