Gå til innhold

Oscar 2026 - Samtale gjennom natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne kanskje sett - ettersom jeg ikke har jobb å gå til for tiden - men det holder hardt å sitte opp til særlig mer enn ett... Så derfor droppet jeg.... 

Flott at det ble en pris da - noe annet hadde vært ganske kjipt etter alle nominiasjonene og opphaussingen i norske medier. Prisen + alle nominasjonen ble jo en seier, selv om det ikke var den gjeveste prisen. Likevel må det være ganske spesielt for en regissør å holde en Oskar. 

Har sett filmen i heimen - den ga meg mer enn "Verdens verste menneske" i hvert fall - selv om det ble vel mye grining og følelse av gammeldags fjernsynsteater. Men generelt synes jeg vel at terningkast 5, som de fleste norske medier ga før alle nominiasjonene, er det riktige her... 

Kjolene til Reinsve - kjempefine og elegante, akkurat passende til henne. Er vel fransk design, men likevel med en slags nordisk enkelhet som passer henne meget bra. Hun har jo egentlig mer en fin kropp og et spennende utseende, enn at hun er noe spesielt pen. 

Anonymkode: 6f12b...dab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det deg?:)

Anonymkode: e7fb5...146

Flåsesvar: Nei, jeg tok et tilfeldig bilde fra en serie jeg bare har sett en sesong av og laget ring rundt en tilfeldig person i en tilfeldig scene…

Riktig svar: selvfølgelig :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sofie777 skrev (59 minutter siden):

Flåsesvar: Nei, jeg tok et tilfeldig bilde fra en serie jeg bare har sett en sesong av og laget ring rundt en tilfeldig person i en tilfeldig scene…

Riktig svar: selvfølgelig :D 

Så kult :) var det et kostymedrama?

AnonymBruker
Skrevet
sofie777 skrev (17 timer siden):

Her kan vi som sitter oppe skrive hva vi vil om sendingen. For oss nordmenn har det begynt på et program på Tv2 og 23.30 begynner den røde løperen og selve utdelingen fra Chinese Theatre i Los Angeles

Hei, sofie777 🙂 

Vil si at det var et flott initiativ å lage dette emnet 😊 - og så likte jeg kjempegodt tittelen på det! 🤩

Anonymkode: c1939...924

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så kult :) var det et kostymedrama?

Her er teksten over bildet:

image.thumb.png.381155a4279786db6eb515332a3933c6.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Miss Meilir skrev (42 minutter siden):

For en cool kjole Thea Sofie Loch Næss brukte + stylingen

Norske kjoler stjeler showet på Oscar-løperen

84375105.webp?imageId=84375105&width=1960&height=2940

Enig! Digger denne! Ser helt smashing ut ❤️ Synes ikke Renates kjoler var fine dessverre. Denne her var det liv i ❤️ 

Anonymkode: 3695f...426

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Miss Meilir skrev (8 timer siden):

For en cool kjole Thea Sofie Loch Næss brukte + stylingen

Norske kjoler stjeler showet på Oscar-løperen

84375105.webp?imageId=84375105&width=1960&height=2940

Veldig kul kjole men ikke så passende for et high fashion event som Oscars syns jeg. Der var Renate mer "on fleek" . 

Anonymkode: 9f963...0a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Veldig kul kjole men ikke så passende for et high fashion event som Oscars syns jeg. Der var Renate mer "on fleek" . 

Anonymkode: 9f963...0a7

Dette her er en once in a lifetime opplevelse. Hun sa det i den artikkelen, og at hun fikk sydd drømmekjolen sin på kort tid er viktigere enn hva som er stereotypisk noen går kledd i. Det er hennes opplevelse hun har livet ut, og den unner jeg henne ❤️ Dessuten, folk går kledd i allsags til Oscars :) Likte best kjolen til McKenna Grace :rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Enig! Digger denne! Ser helt smashing ut ❤️ Synes ikke Renates kjoler var fine dessverre. Denne her var det liv i ❤️ 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette her er en once in a lifetime opplevelse. Hun sa det i den artikkelen, og at hun fikk sydd drømmekjolen sin på kort tid er viktigere enn hva som er stereotypisk noen går kledd i. Det er hennes opplevelse hun har livet ut, og den unner jeg henne ❤️ Dessuten, folk går kledd i allsags til Oscars :) Likte best kjolen til McKenna Grace :rodmer:

Serr? 

Anonymkode: b46d6...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Serr? 

Anonymkode: b46d6...aec

Ja! Herlig med personlighet i klesvalg :) Hun sa jo selv i artikkelen at dette var "once in a lifetime" event, og at hun fikk drømmekjolen sin sydd på kort tid! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oscar-utdelingen går ut på at folk vi aldri har hørt om skal samle på priser for filmer som folk flest aldri har sett, og de skal fortelle hverandre hvor fantastiske de mener at de er.

Anonymkode: 0405e...1dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oscar-utdelingen går ut på at folk vi aldri har hørt om skal samle på priser for filmer som folk flest aldri har sett, og de skal fortelle hverandre hvor fantastiske de mener at de er.

Ojsann. "Filmer folk ikke har sett"? Det var et spørsmål om det tidligere i tråden, og flere av oss sa at vi hadde sett flere av dem. Gang det opp med representasjon for hele verden, så har du ikke belegg for å si dette! At filmene er fantastiske etter en eller annen form for skala, det ligger jo i sakens natur. Jeg regner med at du ikke har noen hobby du kunne snakke i timesvis om, om det så er frimerker. Dette er en variant av dette. Samtidig er det sånn at når man blir glad på andres vegne, så blir man glad selv! Optimister har det generelt bedre enn pessimister :D 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gaveposene disse kjendisene fikk skal være verdt omtrent 350 000 dollar. En del vanlige folk klarer knapt å betale både husleie og elektrisitet, samtidig som de skal sette mat på bordet.

Men samtidig skal kjendiser som allerede har generational wealth får gratis ting som er verdt nesten en hel årslønn, bare for å møte opp til sånne opplegg.    

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gaveposene disse kjendisene fikk skal være verdt omtrent 350 000 dollar. En del vanlige folk klarer knapt å betale både husleie og elektrisitet, samtidig som de skal sette mat på bordet.

Men samtidig skal kjendiser som allerede har generational wealth får gratis ting som er verdt nesten en hel årslønn, bare for å møte opp til sånne opplegg.    

En god del av gavene (som reiser og massasje), kan man velge om man vil ta imot. Disse må man gi beskjed om til firmaet som har med utdelingen å gjøre, og så finner de tid og sted og alle andre detaljer. Det er altså ikke The Academy som "eier" disse gaveposene, det er det et eksternt firma som gjør. De formidler også gaveposer til andre lignende tilstelninger.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Denne Oscar-utdelingen skal ha vært den med lavest seertall siden Covid-pandemien. Noe som egentlig ikke er særlig overraskendde. Seertallene har vel gått jevnt og trutt nedover i mange år nå. Det burde jo være temmelig vanskelig å ta disse kjendisene så veldig "seriøst" i det hele tatt. Folk som snakker om å redde verden, fikse all fattigdom i hele verden, og kle de fattige. Samtidig flyr denne gjengen rundt i private jetfly, nyter luksus-middager, drikker hele natten og bruker designer-merker bare for å vise seg frem i ett par timer.

Oscar-utdelingen er veldig lik det som foregår i hovedstaden i Hunger Games-bøkene og filmene. Samtidig er vanlige folk omtrent som befolkningen fra Distrikt 10, Distrikt 11, eller Distrikt 12. Hvor folk blir nødt til å slite for å betale alle regninger, skafffe seg mat på bordet og samtidig betale husleie. 

Anonymkode: d2456...c5f

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne lagt denne tråden død. Den gjelder ikke lenger, og jeg vil ikke at den skal utvikle seg til en diskusjon om ting som er litt på siden av det selve Oscar-natten handler om. Det kan man eventuelt lage egne tråder om.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...