Gå til innhold

Hvordan slå av hjernen?

Fremhevede innlegg

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Nå som jeg har startet i ny jobb har jeg hundre tanker som virrer rundt i hodet på slutten av dagen. Og jeg klarer ikke slappe av når jeg legger meg selvom jeg er kjempetrøtt. Resultatet er at jeg blir liggende våken i mange timer utover natta og når jeg først får sove, sover jeg elendig og våkner flere ganger.

Jeg får ikke sove ordentlig og godt før jeg er helt utslitt men innen det er vekkerklokka klar til å ringe..

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

det er vanskelig ja!

Det jeg gjør når jeg ikke får sove er å fokusere på hver eneste del av kroppen min. Jeg begynner med tærne og fokuserer så sterkt på at de skal slappe av til jeg ikke kjenner de lengre, så fortsetter jeg oppover kroppen til jeg sovner. Jeg har faktisk aldri kommet hele veien opp selv om jeg har ligget i timesvis og tenkt og tenkt

Skrevet

Kjenner til dette problemet ja... Det som jeg gjør av og til er å telle baklengs fra 100 i en "rolig pusterytme", (hun-dre, nitti-ni)....prøve å kun fokusere på dette slik at de andre tankene ikke kommer til.. det virker iallefall en del av gangene! Ellers skal det være lurt å tenke på et enkelt ord som man tenker på hele tiden mens man puster roooolig, feks. "so-ve" eller noe annet hyggelig... Muligens litt rotete forklart, men verdt å forsøke...å ligge og vri seg uten å sovne er utrolig slitsomt! Håper du finner noe som kan hjelpe deg! :)

Skrevet

Meditasjon er vidundermiddel for meg.

Skrevet

Mitt beste tips er at du glemmer at du skal på jobb. Det er ikke enkelt, men bestem deg for at du kanskje må ringe og si du er syk (pga søvnløshet... men du må ikke oppgi grunnen til sjefen).

Når du legger deg med tanken på alt du må neste dag, så bestem deg for at du egentlig ikke må noe...

Men bestem deg for at du står opp om morgenen uansett, og først da bestemmer om du er i form til å gå på jobb.

Hvis du klarer glemme dine forpliktelser, er det mye lettere å sove. Det blir nesten som å hypnotisere seg selv, og det virker i alle fall på meg.

Gjest Shadowlyn
Skrevet
Mitt beste tips er at du glemmer at du skal på jobb. Det er ikke enkelt, men bestem deg for at du kanskje må ringe og si du er syk (pga søvnløshet... men du må ikke oppgi grunnen til sjefen).

Når du legger deg med tanken på alt du må neste dag, så bestem deg for at du egentlig ikke må noe...

Men bestem deg for at du står opp om morgenen uansett, og først da bestemmer om du er i form til å gå på jobb.

Hvis du klarer glemme dine forpliktelser, er det mye lettere å sove. Det blir nesten som å hypnotisere seg selv, og det virker i alle fall på meg.

:Nikke:

Det er akkurat det som er problemet mitt. Jeg tenker ikke bare på dagen som har vært men at jeg MÅ opp nesten dag og ut på jobb. Blir sliten av sånt. hehe

Prøvde ut noen av tipsene her i går natt og sovnet fortere da. Tusen takk! :)

Skrevet

Jeg har gode erfaringer med mindaktivator. Bruker både for å slappe av, og søvnmangel pga stress. kjøpte min her www.trimform.no/mind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...