AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Byttet fra royal canin til orijen. Forer ca halvt om halvt med tørrfôr og vom. Nå har hun bare fått prøvd orijen i èn dag, men hun slipper det ut av munnen med en gang 😆 Bør jeg gi det mer tid, eller kan jeg bare dride i byttet og gå tilbake til RC? Skjønner at det er et drittfôr, men tanken er å hovedsakelig gi vom og bare bruke tørrforet som godbiter ved trening. Hun er glad i RC pdd. Anonymkode: cdd99...4ee 1
Tabris Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars (endret) Du kan gi det litt mer tid. Kanskje legge det i vann til det blir mer grøtaktig og så blande det med vom i begynnelsen. Så gradvis redusere mengden vom helt til hunden ender med å spise bare oppbløtt tørrfor. Og så evt bruke mindre og mindre vann til hunden ender med å spise tørrforet. Men hvis valpen overhodet ikke liker Orijen, så finnes det mange andre gode alternativer. Endret 15. mars av Tabris
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Har du igjen litt RC og kan blande det med Orijen en periode? Ellers ville jeg prøvd noe annet. Men, siden du også forer med Vom gjør det kanskje ikke kjempemye om den spiser litt RC i noen måneder heller, selv om jeg skjønner ønsket ditt om å bytte det ut 😊 Anonymkode: ee0c1...faf
Helene Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Når man skal skifte for til dyr bør der være en overgang. Dvs, blande nytt for med gammelt for. Gi det litt tid. Jeg skiftet selv for får noen år siden. Jeg blandet det gamle foret med det nye sikkert i 2 mnd. det gamle foret fikk kattene mine til å røyte masse. Da jeg skiftet ble det bedre. Og de elsker sitt nye for.
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Byttet fra royal canin til orijen. Forer ca halvt om halvt med tørrfôr og vom. Nå har hun bare fått prøvd orijen i èn dag, men hun slipper det ut av munnen med en gang 😆 Bør jeg gi det mer tid, eller kan jeg bare dride i byttet og gå tilbake til RC? Skjønner at det er et drittfôr, men tanken er å hovedsakelig gi vom og bare bruke tørrforet som godbiter ved trening. Hun er glad i RC pdd. Anonymkode: cdd99...4ee Hunden min kan ikke fordra Orijen. Ble aldri spist Anonymkode: a56b5...c65
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Min hund spiser aldri nye ting uten videre ... Desto viktigere tenker jeg det er at han får smake på mye forskjellig, for plutselig må man bytte for pga helse eller lignende. Han er blitt bedre, og jeg bruker tørrfôr på tur, men han trenger litt tid hvis jeg bytter type/smak. Anonymkode: a4e5b...3a6
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Helene skrev (2 timer siden): Når man skal skifte for til dyr bør der være en overgang. Dvs, blande nytt for med gammelt for. Gi det litt tid. Jeg skiftet selv for får noen år siden. Jeg blandet det gamle foret med det nye sikkert i 2 mnd. det gamle foret fikk kattene mine til å røyte masse. Da jeg skiftet ble det bedre. Og de elsker sitt nye for. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du igjen litt RC og kan blande det med Orijen en periode? Ellers ville jeg prøvd noe annet. Men, siden du også forer med Vom gjør det kanskje ikke kjempemye om den spiser litt RC i noen måneder heller, selv om jeg skjønner ønsket ditt om å bytte det ut 😊 Anonymkode: ee0c1...faf Jeg blander det med RC ja, og det blir spist, mens Orijen blir liggende igjen 😂 Orijenbitene er mye større enn RC, så kanskje det er noe med det. Har enda litt RC igjen, så jeg får prøve det en periode til før jeg evt gir opp Anonymkode: cdd99...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg blander det med RC ja, og det blir spist, mens Orijen blir liggende igjen 😂 Orijenbitene er mye større enn RC, så kanskje det er noe med det. Har enda litt RC igjen, så jeg får prøve det en periode til før jeg evt gir opp Anonymkode: cdd99...4ee Haha, men kjekt å ha en luring da! 😄 Kanskje om du blander de i en pose/boks noen dager i forveien og luktene blander seg? Er det en liten hund? Kan størrelsen på bitene ha noe å si, eventuelt ømme tenner? Hadde vært spennende om de kunne fortalt oss hvorfor! 😃 Den kan jo selvfølgelig bare være kresen også, da. Anonymkode: ee0c1...faf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå