Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Glassperler til smykker fra Temu går helt fint. Keramikk, både til smykker og til å spise fra som kommer fra utlandet, Kina, Tyrkia, Hellas, Egypt osv styrer jeg unna fordi det kan inneholde bly. 

Dere bør også tenke dere om når det gjelder å spise av vintage middagssett, drikke fra arvede krystallglass for ofte osv. Der kan det være bly.

Anonymkode: 31586...218

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg leser stadig her inne at folk kjøper hobbyting på Temu, som de lager ting av, for videresalg. 
Men forteller dere da kundene at det de kjøper kommer fra Temu, og potensielt inneholder tungmetaller og andre skadelige stoffer?

Anonymkode: 2ee10...657

Ting fra temu kommer fra både seriøse og userøse produsenter. Det går an å gjøre research før man handler, det gjorde jeg også på wish, der var wish enkelere enn temu.

Og har kjøpt produkter på bla wish, som kun en i kina har produsert. Funnet igjen senere produktet på europris. Fra samme fabrikk. 

Man har selvsagt aldri noen garanti. Klær er svært ofte scam fabrikker. Med dårlige kvaliteter, og giftige stoffer. Så det kjøper jeg aldri.

Jeg kjøper kun fra bedrifter som er undersøkt. Og bruker ikke produkter som viser seg å være typ "temu" vare. Også har jeg satt meg såpass inn i produkter, at iht varer er det mye jeg ikke kjøper. Ikke i norge heller. 

Feks steinvasket og bleket.  Finnes knapt noe som er mer forurensende enn det. 

Uansett tøy, hvis du ikke vasker det før bruk, utsetter du deg selv for mye giftstoffer, dette gjrlder også alt du spiser og drikker av. Dekketøy, stekepanner, bestikk, osv. 

Det er vel ca 20% av det man handler på temu som inneholder giftige stoffer.  Hovedproblemet ligger i at man ikke har oversikt over hvor forurensende fabrikkene er, og arbeidsforholdene. 

Så hvis du vet hva du kjøper og av hvem, så er det ikke så veldig annerledes enn det du finner i butikkene her. 

Til eget bruk, har jeg bla kjøpt treboks til garn nøste,  ingenting galt med den. 

Anonymkode: 35ffa...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Catbert skrev (21 timer siden):

Folk som kjøper fra Temu har en skrue løs…

For det første var det ikke det TS spurte om. 

For andre er det langt mer tvilsomt å gjøre seg til beskytteren av høy moral bare fordi "applaus applaus" selveste JEG handler jaffal ikke på temu.

Jeg synes det minner mer om en skrue løs å omtale andre mennesker med de ordene. Da har man gått tom for vettuge argument allerde før man har begynt diskusjonen. 

Merkelig hvordan shein og lignende alltid slipper unna. Når hørte du sist noen bruke  aliexpressoverforbrukere, mens folk som handler på temu er harrytasser selv om det skulle dreie seg om fem pakker hylleknekt med dimensjoner man har lett etter et halvt år og så har jaggu temu akkurat det du trenger. 

Nei er ikke kunde selv. Generelt sett prøver jeg å spare så mulig, men jeg synes det blir for dumt. Er det ikke like mye saueflokkmentalitet å hyle ut hvor fæle folk som handler på temu er?

Anonymkode: b69f0...1f0

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...