Gå til innhold

Tullete mensrytme

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_storm_*
Skrevet

Nå holder jeg på å bli sprø. Har bestandig hatt en regelmessing mens, den har kommet akkurat på dag 28. Nå er jo syklusen helt ute av rytme. De to siste mnd har mensen kommet før den skulle, forrige gang 5 dager før og denne gangen 6 dager før, det er jo til å bli gal av. Skal jeg virkelig bare ha tre uker mellom hver gang nå?

Jeg bruker ikke prevansjon.

Noen som har opplevd dette? Har det noe å si at jeg har ett aktivt sexualliv nå? Hadde ikke det tidligere. Vil det stabiliserer seg etterhvert og bli normalt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen kan reagere inn på forskjellige ting, om du har endret livssitusjon, slanking etc.

Min er aldri regelmessig.

Før kunne det gå 5 og 6 uker mellom hver gang, og plutselig ned i 4 igjen.

Nå har får jeg mensen mellom 4 og 5 uker etter første dag. sånn ca.

Den blir kraftigere og vondere om jeg har stresset mye dagene før, og er sliten.

har jeg prøvd å tatt det litt roligere, merker jeg ingenting.

rart hvor forskjellig kroppen reagerer på ting.

Gjest Jalileh
Skrevet

Har skjedd det samme med meg også. Kan være mange grunner til at det blir sånn.

Stress b.l.a.

Skrevet
Nå holder jeg på å bli sprø. Har bestandig hatt en regelmessing mens, den har kommet akkurat på dag 28. Nå er jo syklusen helt ute av rytme. De to siste mnd har mensen kommet før den skulle, forrige gang 5 dager før og denne gangen 6 dager før, det er jo til å bli gal av. Skal jeg virkelig bare ha tre uker mellom hver gang nå?

Jeg bruker ikke prevansjon.

Noen som har opplevd dette? Har det noe å si at jeg har ett aktivt sexualliv nå? Hadde ikke det tidligere. Vil det stabiliserer seg etterhvert og bli normalt igjen?

Du kan endre dette ved bruk av prevensjon. Dersom du ikke vil det, så kan du få en kur med Provera(tror det var det jeg fikk av legen), som skal kunne hjelpe deg inn på rett spor.

Skrevet
Du kan endre dette ved bruk av prevensjon. Dersom du ikke vil det, så kan du få en kur med Provera(tror det var det jeg fikk av legen), som skal kunne hjelpe deg inn på rett spor.

Men vær obs på at hormonell prevensjon kun kamuflerer problemet (kan sammenliknes med å bruke valium pga benbrudd) , og det er lett å få enda større problemer når en slutter med det. Vurdert akupunktur el?

Et forum du kan finne en del info på er http://www.snartgravid.com/plassen/. Mye aktuell informasjon selv om en ikke direkte prøver å bli gravid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...