Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den er ødeleggende for norsk eksport. Komiteen består av gamle og udugelige politikere. Dumme utlendinger straffer oss når de ikke får prisen (jmf MM i Epsteinfiles). Rødt har rett: en forsamling av eksperter fra forskjellige land må til. (Det er ubegripelig at prisen henger høyt, gitt de inkompetente medlemmene i komiteen, men dette vet ikke utlendinger).

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest bryr seg ikke om Fredsprisen. La de få holde på. Vi skal ikke styres av Trumps følelser.

Anonymkode: 221fe...801

• Liker 3
Skrevet
Anonym11223344 skrev (1 time siden):

Den er ødeleggende for norsk eksport. Komiteen består av gamle og udugelige politikere. Dumme utlendinger straffer oss når de ikke får prisen (jmf MM i Epsteinfiles). Rødt har rett: en forsamling av eksperter fra forskjellige land må til. (Det er ubegripelig at prisen henger høyt, gitt de inkompetente medlemmene i komiteen, men dette vet ikke utlendinger).

Enig i at bla Jagland aldri skulle ha sittet der, og mener prisen har flyttet prisen til dels vekk fra det den skal være men den bør fremdeles være i Norge

Skrevet (endret)

Fredsprisen er et politisk verktøy for USA og har null kredibilitet. Den kan like gjerne legges ned.

Endret av Sjokoladepenge
  • Liker 1
Skrevet

Hvem bør egentlig utnevne nobelkomiteen? For at sikre at det ikke er politiske bindinger eller fare for påvirkning? Jeg vet ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Perine skrev (6 timer siden):

Hvem bør egentlig utnevne nobelkomiteen? For at sikre at det ikke er politiske bindinger eller fare for påvirkning? Jeg vet ikke.

I følge Alfred Nobels testamente, så skal det norske Stortinget utnevne medlemmene av Nobelkomiteen. Case closed. 

https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgkomiteen/Valg-av-medlemmer-til-Nobelkomiteen/

Endret av NordicViking
Lagt til link.
  • Nyttig 1
Skrevet
NordicViking skrev (5 minutter siden):

I følge Alfred Nobels testamente, så skal det norske Stortinget utnevne medlemmene av Nobelkomiteen. Case closed. 

Det var jeg faktisk ikke klar over. Takk :) da er det opp til Stortinget å velge med omhu.

• Liker 1
Skrevet

Jagland har ødelagt en del for prisens renomme, men jeg kommer ikke på noe annet land som er bedre egnet til å være prisens hjemland dersom den fremdeles skal bestå. 

Skrevet
Momma skrev (6 timer siden):

Jagland har ødelagt en del for prisens renomme, men jeg kommer ikke på noe annet land som er bedre egnet til å være prisens hjemland dersom den fremdeles skal bestå. 

Signerer denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...