Gå til innhold

Fredsprisen ut av Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den er ødeleggende for norsk eksport. Komiteen består av gamle og udugelige politikere. Dumme utlendinger straffer oss når de ikke får prisen (jmf MM i Epsteinfiles). Rødt har rett: en forsamling av eksperter fra forskjellige land må til. (Det er ubegripelig at prisen henger høyt, gitt de inkompetente medlemmene i komiteen, men dette vet ikke utlendinger).

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk flest bryr seg ikke om Fredsprisen. La de få holde på. Vi skal ikke styres av Trumps følelser.

Anonymkode: 221fe...801

• Liker 2
Skrevet
Anonym11223344 skrev (1 time siden):

Den er ødeleggende for norsk eksport. Komiteen består av gamle og udugelige politikere. Dumme utlendinger straffer oss når de ikke får prisen (jmf MM i Epsteinfiles). Rødt har rett: en forsamling av eksperter fra forskjellige land må til. (Det er ubegripelig at prisen henger høyt, gitt de inkompetente medlemmene i komiteen, men dette vet ikke utlendinger).

Enig i at bla Jagland aldri skulle ha sittet der, og mener prisen har flyttet prisen til dels vekk fra det den skal være men den bør fremdeles være i Norge

Skrevet (endret)

Fredsprisen er et politisk verktøy for USA og har null kredibilitet. Den kan like gjerne legges ned.

Endret av Sjokoladepenge
  • Liker 1
Skrevet

Hvem bør egentlig utnevne nobelkomiteen? For at sikre at det ikke er politiske bindinger eller fare for påvirkning? Jeg vet ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Perine skrev (6 timer siden):

Hvem bør egentlig utnevne nobelkomiteen? For at sikre at det ikke er politiske bindinger eller fare for påvirkning? Jeg vet ikke.

I følge Alfred Nobels testamente, så skal det norske Stortinget utnevne medlemmene av Nobelkomiteen. Case closed. 

https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Valg-og-konstituering/Valgkomiteen/Valg-av-medlemmer-til-Nobelkomiteen/

Endret av NordicViking
Lagt til link.
  • Nyttig 1
Skrevet
NordicViking skrev (5 minutter siden):

I følge Alfred Nobels testamente, så skal det norske Stortinget utnevne medlemmene av Nobelkomiteen. Case closed. 

Det var jeg faktisk ikke klar over. Takk :) da er det opp til Stortinget å velge med omhu.

• Liker 1
Skrevet

Jagland har ødelagt en del for prisens renomme, men jeg kommer ikke på noe annet land som er bedre egnet til å være prisens hjemland dersom den fremdeles skal bestå. 

Skrevet
Momma skrev (6 timer siden):

Jagland har ødelagt en del for prisens renomme, men jeg kommer ikke på noe annet land som er bedre egnet til å være prisens hjemland dersom den fremdeles skal bestå. 

Signerer denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...