Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ofte spill jeg vil spille. Oftere og oftere gidder jeg ikke, basert på hvordan disse spillene er konstruert. En og annen gang faller jeg for fristelsen. Jeg laster ned og spiller. 

Resultatet er alltid likt. God og relativt rask progresjon i starten, men så stopper det opp. Det blir vanskeligere å vanskeligere å komme videre. Etter hvert har du brukt opp liv, og må enten se reklamer (selv om du har kjøpt spillet) for å få flere liv. Enten det eller vente flere timer. 

Spillene er konstruert for å bruke penger, regelmessig. Det holder altså ikke å kjøpe spillet. Utviklerne skal tjene penger også inne i spillet. Da stopper jeg. Da gidder jeg ikke. Og det er plagsomt. Jeg vil bare ha et meningsløst spill der jeg kan spille uten å måtte betale for fremgang…

Anonymkode: 20ffc...64f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller mobilspill, men har aldri betalt en krone for dem.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller mye til tider, og jeg betaler aldri en krone. Kommer videre med tålmodighet.

Anonymkode: 57049...d59

AnonymBruker
Skrevet

Det lager jo ikke spill for moro skyld. Det er for å tjene penger. Da er det jo fint at slike spill er valgfritt.

Men det finnes spill som er reklamefrie og hvor det går an å spille uten å kjøpe noe(selv om det er tilbud om kjøp i spillet). Jeg har selv nettopp rundet spillet "Royal Match" og spilt alle brett som er laget, drøyt 13 000. Kommer flere, skryter de av, men det lar vente på seg.

Anonymkode: 3c8fe...c46

AnonymBruker
Skrevet

Prøv The Room om du liker gåter. Null stress og du tar det i eget tempo. Koster litt, men er helt uten reklame. Har kjøpt 1, 2 og 3. Mangler bare 4. Kan spilles uavhengig av hverandre. 

Anonymkode: 1af73...744

Skrevet

Dette er en betalingsmodell jeg misliker sterkt. Har løst det ved å la være å spille denne typen spill, det er jo strengt tatt bortkastet tid…

• Liker 2
Skrevet

Jeg savner slike små spill man hadde før. Og savner det å kjøpe noe da eier du det. Kjøper heller for mer penger for å slippe denne reklame metoden som er likt i alle dagens spill. Og  måten alle spill er bygd opp likt. Bare forstyrrende og hele tida nye spill inni spillet som gir bare stress og jag. Det er sjeldent tilfredstillende. Blir aldri ferdig eller får nok goder for å h brukt opp all energi og jagd seiern. Og spill malen er bygd opp på samme måte i alle dagens spill. Man vil h et enkelt kanskje nesten kjedelig spill, dvs, et spill som ikke utvikler seg så voldsomt og blir noe annet eller mer enn det man ville ha. Akkurat som når man spiller kabal, så er det kabalen man spiller, ikke masse andre kortspill inni kabalen for å få lov å trekk av bunken feks. Og reklame for å kunne legge eller åpne osv. ekstremt frustrerende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...