Noodlepoodle81 Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Har du sett den? Hva synes dere? Og hvor mye av disse holdningene er i Norge blandt de under 25 tror dere? Personlig tror jeg disse holdningene er mer utbredt enn mange tror, men det er relativt få som er åpne om det og ytrer seg tydelig om det for de som ikke er i samme ‘’miljø’’ på nettet eller ‘’i virkeligheten’’ -enn så lenge- hvert fall…
GrønnNellik68 Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Hei jeg så den i går. De damene som er sammen med sånne menn skjønner jeg ingenting av. Ja tror mange ser sånn på damer i dagens samfunn også i Norge. Og ikke bare unge menn. Syns ofte menn bare ser oss som noe som har puls, vagina og pupper. Mulig jeg er kontroversiell men tror ærlig talt ikke at damer er så kalde og følelses løse i forhold til sex som menn er selv om de hevder det selv. Jeg tror at folk innbiller seg at det er det riktige å gjøre i dagens dating kultur. Menn lever ikke langt unna paradis for tiden der de kan knulle rundt uten forpliktelser. Mange damer krever ingenting fra dem bare lar dem få det som de vil. Skjønner at det fins unntak men tror det er få. Eller mulig jeg tar helt feil. 1
Sandie Skrevet 22. mars #3 Skrevet 22. mars (endret) Jeg så den i forrige uke og synes det er skummelt at unge gutter ser opp til slike personer som var med i denne dokumentaren. Det er utrolig dårlige forbilder som er skadet av å selv vokse opp uten noen gode mannlige rollemodeller. En av de fortalte jo selv om dette fra sin egen oppvekst. Tror unge gutter som føler seg som tapere i samfunnet, blant annet i dagens skolesystem er de som lettest blir tilhengere av den typen personer. Man burde gjort mye mer for at gutter ikke skal føle utenforskap og for å fremme mestringsfølelse. Da vil ikke denne type «forbilder» appellere like sterkt. Endret 22. mars av Sandie 8
Krinoline Skrevet 22. mars #4 Skrevet 22. mars Jeg tror ikke det er så mange som er slik, det er en subkultur, men den er synlig og tar mye plass. Etter hvert som disse mennene modnes er det jo uforenlige verdier med å respektere og knytte bånd med sine døtre, søstre, tanter og mødre. Noen av dem er helt klart psykopater, men det er et lite mindretall. Jeg ser på det som en ekstrem form for maskulin umodenhet og usikkerhet. 2
PennyC Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars MalloryK skrev (22 timer siden): Hvordan tjener de egentlig penger? En form for pyramidespill, virker det som i noen tilfeller. Noen solgte «investeringsmuligheter», men meglerne fikk elendig rating iflg dokumentaren. Så er de influensere som tjener penger på å reklamere for produkter. Bare luftslott. 2
PennyC Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Jeg har bare sett første halvdel, men det slår meg hvor lett Louis kommer bak fasaden deres. Den første han forsøkte å nærme seg, backet rett og slett ut når han forsto at han var i ferd med å bli satt i dårlig lys - eller egentlig et realistisk lys. Så var det han som bortfortklarte hva han hadde sagt om at det var hans rett å voldta partner, og da kona virket litt lunken til å få «medkoner», trakk han seg litt på det også - og ville ikke la Louis snakke mer med henne. Det var kanskje fem -ti minutter, men veldig avslørende. Du så all usikkerheten hans, hvordan han prøvde å være tøff og hevde seg ved å trykke kvinner ned, og så er han bare en stusselig stakkar. Til og med han som hadde tjent seg rik på influensergreia og et godt utseende, klarte ikke å skjule inkonsistensen og den ulogiske, vaklende virkelighetsforståelsen sin. Og det var trist å se fansen hans, hvordan svake menn med vanskelig bakgrunn griper halmstrå og tror det er frelse. De kunne heller funnet seg forbilder som snakket kun om bygge seg selv opp-delen, men jeg skjønner jo at det er forførende når det følger med en forklaring som gjør at man kan skylde på andre. Og for kvinner er det jo helt absurd å høre på at «alle kvinner vil at mannen skal bestemme, og om de sier noe annet er det fordi de ikke vet hva de vil». Snakk om catch-22! 7 1
Rosa Dartle Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april Jeg har sett den nå, og shit.. Det her er jo helt sykt. Som andre sier, man ser hvordan de har tatt på seg en fasade, de spiller en slags rolle. Tøff alfamann. Men med en gang spørsmålene blir for dyptgående begynner de å flakke med blikket, bli usikre. Fortsatt med den samme påtatte framtoningen, men du ser den usikre guttungen bak fasaden. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå