AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Lillesøsteren min har det forferdelig med å ta førerkort. Hun gjør så godt hun kan, men hun får mye kjeft og sure kommentarer av kjørelæreren sin. Hun er håpløs og han mener hun ikke har logisk forståelse på trafikk og kanskje heller ikke vil få noe førerkort. Hun kommer gråtende hjem å forteller dette og har fått med seg beskjeder om hva hun skal gjøre bedre til neste gang. Problemet er at dette er noe hun ikke har fått opplæring i før hun får kjeften. Læreren oppfører seg kun som en dommer og ikke en som lærer henne hvordan gjøre ting. Jeg har ikke førerkort selv, men jeg blir sjokkert over å høre hva slags opplæring dette er. Tenker kanskje at lærere innen denne bransjen egentlig ikke er noe lærere, de har ikke lært eller har forståelse for pedagogikk. Faren vår mistenker en annen ting også. Og det er at lillesøster blir møtt med fordømmende holdninger. Hun er lys blond og veldig pen og læreren er sannsynlig pakistansk. Kanskje det er en kombinasjon. Faren vår har bedt henne be om å få en annen lærer eller bytte skole, men hun vil ikke gjøre noen forandring. Heller slutte helt. Jeg tror hun ikke tør, redd for at læreren kan klare å ødelegge for henne siden han kanskje kjenner mange i bransjen. Jeg synes forferdelig synd på henne og har lyst til at skolen skal få vite om denne læreren uten at vi forteller lillesøster at vi gjør det. Men det kan jo gå galt hvis denne læreren er litt gal og finner dette ut. Anonymkode: b38d1...30b 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Faren vår har bedt henne be om å få en annen lærer eller bytte skole, men hun vil ikke gjøre noen forandring. Heller slutte helt. Jeg tror hun ikke tør, redd for at læreren kan klare å ødelegge for henne siden han kanskje kjenner mange i bransjen. Helt enig med faren deres. Lillesøster må forstå at hun ikke skylder denne læreren noe som helst og at hun er en kunde som selv velger hvor hun kjøper denne tjenesten. Anonymkode: 1bbf1...6ed 20 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Slike tullinger vil man møte overalt. Det er best å slutte og begynne et annet sted. Dette vil vi alle støte på, og også søsteren din senere i arbeidslivet. Slutt, og stikk uten å si noe er oftest best. Støtt søsteren din, men forbered henne også på at det ka være en del av voksenlivet. Å gi opp er det dummeste man gjør. Lykke til! Anonymkode: 0460c...5bc 5 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Selvfølgelig må hun bytte kjørelærer. Det er ikke normalt å få kjeft av de. Hadde bedt spesifikk om en norsk kjørelærer. Utlendinger er det bare drit med. Anonymkode: 5b28f...a57 10 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Men jeg har på følelsen at det er endel i denne bransjen som behandler jenter dårlig eller frekt. Jeg har tipset om en norsk lærer litt opp i årene, jeg har truffet han siden en kompis tar lappen med denne læreren nå. Denne læreren er både positiv og morsom, kan ikke få det til at han vil være drittsekk mot noen elever. Hvis jeg skal ta lappen snart skal jeg kjøre med han. Men som sagt, lillesøster virker å være fanget med denne grusomme læreren. Vi jobber med det. Anonymkode: b38d1...30b 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Ødelegge for henne? Det er ikke sånn at de har en jungeltelegrafen der de svartelistet folk som ikke fullfører løpet. Avslutt his ham og start et annet sted. Han vil jo aldri få vite årsaken😅 Anonymkode: 325e2...c46 6
moomino Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Bytt kjørelærer eller kjørelærer. Vår datter opplevde noe lignede. Hele tiden negativ. Altid galt. Selv om vi øvde på det kjørelærer sa var ting aldri bra nok. Til slutt sa jenta ho bare ville slutte for ho ville aldri klare å få lappen. Vi tok til slutt tlf til annen kjøreskole og spurte litt. De satte opp en prøvetime, og den kjørelærere skjønte ingenting sa at han hadde fint latt ungdomme kjøre opp. Pga andre kjøreskolen ikke hadde notert noe ned eller bekreftet en eneste trinn vurdering, så måtte ungdommen gjennom alle trinn som da er fort 20.000kr. Så på ca 5 uker klarte kjørelærer på ny skole igjenom alle trinn og bestod på første tur på oppkjøring. Da hadde vi alt brukt over 35.000 på den andre kjøreskolen uten et trinn var gjennomført. Så og at den nye kjørelærer var mye flinkere til å bygge opp ungdommen, få frem det positive, flink med å fortelle hva en skulle øve på til neste kjøretime, tegnet opp ting en burde huske sendte film snuter osv. Så sier igjen bytt lærer eller skole før jenta blir brutt helt ned 4 7
Gaia Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig må hun bytte kjørelærer. Det er ikke normalt å få kjeft av de. Hadde bedt spesifikk om en norsk kjørelærer. Utlendinger er det bare drit med. Anonymkode: 5b28f...a57 Herlighet for en fordomsfull kommentar!? Er det mulig?! Spiller ingen rolle hva slags nasjonalitet kjørelæreren har. En idiot er en idiot, uansett hudfarge. 6 1
Beneath the Moon Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars (endret) Hun må bytte kjørelærer, for dette er ingen god lærer. Håper det ordner seg for lillesøsteren din ♥️ PS om denne kjørelæreren er fra en annen kultur, har nada å si, det finnes også norske idioter. Endret 14. mars av Beneath the Moon 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Jepp, hun skal bytte. Dette er ikke normal oppførsel av kjørelærer. Han kan ikke ødelegge noe for henne. Det er en annen kjøreskole som blir veldig glad for å få henne som kunde, garantert. Anonymkode: 16880...e55 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars Hadde dette vært greit hvis han var etnisk norsk, TS? Hvis det ikke hadde spilt noen rolle skjønner jeg ikke hvorfor det er så viktig for deg å få fram at han er pakistansk. Anonymkode: bfec9...43b 1
aksase Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lillesøsteren min har det forferdelig med å ta førerkort. Hun gjør så godt hun kan, men hun får mye kjeft og sure kommentarer av kjørelæreren sin. Hun er håpløs og han mener hun ikke har logisk forståelse på trafikk og kanskje heller ikke vil få noe førerkort. Hun kommer gråtende hjem å forteller dette og har fått med seg beskjeder om hva hun skal gjøre bedre til neste gang. Problemet er at dette er noe hun ikke har fått opplæring i før hun får kjeften. Læreren oppfører seg kun som en dommer og ikke en som lærer henne hvordan gjøre ting. Jeg har ikke førerkort selv, men jeg blir sjokkert over å høre hva slags opplæring dette er. Tenker kanskje at lærere innen denne bransjen egentlig ikke er noe lærere, de har ikke lært eller har forståelse for pedagogikk. Faren vår mistenker en annen ting også. Og det er at lillesøster blir møtt med fordømmende holdninger. Hun er lys blond og veldig pen og læreren er sannsynlig pakistansk. Kanskje det er en kombinasjon. Faren vår har bedt henne be om å få en annen lærer eller bytte skole, men hun vil ikke gjøre noen forandring. Heller slutte helt. Jeg tror hun ikke tør, redd for at læreren kan klare å ødelegge for henne siden han kanskje kjenner mange i bransjen. Jeg synes forferdelig synd på henne og har lyst til at skolen skal få vite om denne læreren uten at vi forteller lillesøster at vi gjør det. Men det kan jo gå galt hvis denne læreren er litt gal og finner dette ut. Anonymkode: b38d1...30b Bytt lærer eller bytt kjøreskole. Det du beskriver her fungerer jo ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars Gaia skrev (3 minutter siden): Herlighet for en fordomsfull kommentar!? Er det mulig?! Spiller ingen rolle hva slags nasjonalitet kjørelæreren har. En idiot er en idiot, uansett hudfarge. Men i noen kulturer sitter dårligere holdning til kvinner dypere forankret enn hos andre. Det er direkte sitat fra vår far. Lillesøster har en venninne som kun orket å kjøre én time med denne læreren. De begynte nesten på likt. Venninnen har byttet, er veldig fornøyd selv om hun strøk første gang. Ikke lærers feil. Også hun har bedt lillesøster komme seg unna der hun er. Ved siste time var det faktisk ikke like ille for da hadde far kjørt mye med henne basert på tilbakemelding fra denne læreren. Det ble ikke så verst. Dette var jo ikke lærers fortjeneste, han lærte henne eller trente henne ikke i det hele tatt, han bare satt der som en dommer. Da er du ikke lærer tenker jeg. Ikke coach heller. Anonymkode: b38d1...30b 3 1
Gaia Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i noen kulturer sitter dårligere holdning til kvinner dypere forankret enn hos andre. Det er direkte sitat fra vår far. Lillesøster har en venninne som kun orket å kjøre én time med denne læreren. De begynte nesten på likt. Venninnen har byttet, er veldig fornøyd selv om hun strøk første gang. Ikke lærers feil. Også hun har bedt lillesøster komme seg unna der hun er. Ved siste time var det faktisk ikke like ille for da hadde far kjørt mye med henne basert på tilbakemelding fra denne læreren. Det ble ikke så verst. Dette var jo ikke lærers fortjeneste, han lærte henne eller trente henne ikke i det hele tatt, han bare satt der som en dommer. Da er du ikke lærer tenker jeg. Ikke coach heller. Anonymkode: b38d1...30b Hun må uansett overtales til å bytte kjørelærer. Man kan ikke med sikkerhet si at dette kjørelæreren har et dårlig syn på kvinner. Kanskje han bare er en drittsekk til alle. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars Det virker som det er mange rare kjørelærere der ute.. Bytt skole! Anonymkode: d8b25...05f 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Skrevet 14. mars Hadde det kanskje litt på samme måte da jeg tok lappen for… 24 år siden. Det var helt forferdelig, jeg sleit, var dårlig, redd for å kjøre, ville egentlig ikke. Hata det. Jeg gråt både før og etter timene. Hadde dessuten dårlig kjemi med læreren. En dag var det en vikar for min faste kjørelærer. Det gikk så bra, jeg var tøffere, forsto hva han formidla og fikk veiledning underveis og skryt da timen var over. Følte meg så rolig og selvsikker etter den timen… Jeg ville bytte til ham, men det tørte jeg ikke. Angra i ettertid, for jeg trengte maaaange timer med min opprinnelige lærer. Men lappen fikk jeg etterhvert. Jeg kan kjøre i dag, men trives nok best som passasjer. Mitt råd: Si til kjørelærer at du slutter/tar en pause. Begynn på en annen kjøreskole. Litt ubehagelig akkurat der og da, hvis man er people-pleaser, men det er verd det! Anonymkode: da616...14b 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Jeg har dessverre hørt om mabge kjørelærere som begår ulike overgrep mot unge jenter, og bruker kjøretimer og lappen som pressmiddel. Heg ville forsiktig stilt noen spørsmål for å cære sikker på at ikke noe sånt er tilfellet her. Anonymkode: 06dc2...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars Ville søsteren din fortsatt å gått til en frisør som ikke gjorde det hun ba om, gav feil farge og feil klipp hver gang? Nei? Kjøreskole er samme prinsippet, hun betaler for en tjeneste. Er hun ikke fornøyd, er det bare å bytte tilbyder. Be henne si at hun ikke føler seg klar enda, at hun vil vente en stund og bare øvelseskjøre til det sitter bedre. Og så bestille hos en ny kjøreskole. Gjerne vent noen uker om det føles bedre, kjør med far eller en annen hun er trygg på i mellomtiden, det er som regel bare mengde som skal til om hun ikke har kunnskapshull i teorien. Anonymkode: e7221...c43 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #19 Skrevet 14. mars Det er vel foreldrene dine som betaler? Da setter de foten ned, og krever bytte av kjøreskole. Anonymkode: 6bb60...2e8 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #20 Skrevet 14. mars La henne lese denne tråden. Anonymkode: 6bb60...2e8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå