Gjest Snorkfrøken Skrevet 7. november 2002 #81 Del Skrevet 7. november 2002 Nå er de kommet ut! Den gravide hoppen ble mor til to fantastiske gutter tidlig idag morges. De var i overkant av 2900 gram begge to! Hun blir nok på sykehuset en stund, så da tenkte jeg det var greit å legge ut beskjed til alle dere som har fulgt med henne GRATULERER!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 7. november 2002 #82 Del Skrevet 7. november 2002 Gratulere så mye med GUTTA BOYS!!!!! Klem fra Zafir og Lillebror 25+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 8. november 2002 #83 Del Skrevet 8. november 2002 Gratulerer så mye med 2 gutter. :D :D :D Lykke til og kos dere masse med gutta. :D :D Cobra 26+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 8. november 2002 #84 Del Skrevet 8. november 2002 GRATULERER SÅ MYE MED GUTTA !!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D Håper dere får en fin tid på barsel og at vi får høre fra deg snart. Kos dere. Klem fra Lille Håp(28+2) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 9. november 2002 #85 Del Skrevet 9. november 2002 GRATULERER MED GUTTENE!!!!!!! Glder meg massse til og høre fødsel og barsel rapport!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 9. november 2002 #86 Del Skrevet 9. november 2002 Gratulerer så mye med guttene dine. De er sikkert råskjønne kan jeg tenke meg :D Kos deg med de to små i tiden fremover. Plutselig er det tid for konfirmasjon og dagen etter er man bestemor til 12 Kos og klem fra Thea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 27. november 2002 Forfatter #87 Del Skrevet 27. november 2002 Da har jeg også blitt tvillingmamma :D :D Barna ble forløst med planlagt keisersnitt 7/11 på Ullevål sykehus. Keisersnittet gikk veldig fint og var en fin opplevelse for meg til tross for et dypt ønske om å føde vaginalt. Jeg hadde jo hatt uendelig mange samtaler om forløsning med legene jeg gikk til og det var egentlig bestemt at jeg skulle føde vaginalt til tross for at tvilling 1 satt i sete. Men så viste det seg at bekkenet mitt var for smalt og at de måtte forløses med keisersnitt. Da dette ble oppdaget ventet vi ikke lenge med å sette en dato da jeg var kommet i uke 38. Det ble bestemt at vi skulle være førstemann ut to dager senere. Og de snille legene jeg hadde gått til i den siste tiden ordnet det slik at de begge to utførte snittet på meg. Så det ble en fin stemning tidlig på morgenkvisten på operasjonsstua den dagen Jeg mistet bare 4 dl blod og barna ble hentet ut med et minuts mellomrom. De var 2989 og 2996g tunge og hadde fine bollekinn begge to. Jeg hadde fem dager på barsel før jeg hadde fått nok av 1000 forskjellige meninger om hvordan man ammer tvillinger osv. Dessuten fikk jeg et forferdelig utslett etter fødsel som holdt på å gjøre meg gal Jeg klødde og klødde og trengte den trøst og hjelp jeg kunne få av min kjære. Men han fikk ikke lov til å være der lenger enn til kl. 22. Og da ble jeg liggende alene med to urolige barn, mens jeg trodde jeg skulle klø meg ihjel. Dette gjorde meg utrolig sliten! For jeg fikk ikke den avlastningen som jeg hadde håpet på å få i min situasjon, så jeg fant ut at jeg ville ha det bedre hjemme. Utslettet har jeg enda, men det er på retur. Det var over hele kroppen og er visstnok svangerskapsrelatert og ses oftest hos tvillingmødre. Hjemme ventet min mor som skulle hjelpe oss den første uka. Det var godt å ha noen som kunne ordne med mat og hjelpe til med bleieskift og trøsting den første uka. For med en gang var guttene ganske urolige om natten, så da sov min samboer og min mor på skift, mens jeg bare var oppe til ammetidene Det fungerte såpass at vi alle fikk litt søvn hver. I morgen blir guttene tre uker gamle og er stort sett rolige og tilfredse. De legger godt på seg og sover nå ganske godt både natt og dag. Jeg tror vi har vært utrolig heldige med de så langt :D Men det blir mye amming!!! De skal ha melk hver tredje time enda både natt og dag. Dette blir selvsagt litt slitsomt for meg. Foreløpig kan jeg ikke dobbeltamme de heller, fordi jeg pådro meg noen fine kjøttsår på yttersiden av hver brystvorte på sykehuset som enda ikke har grodd. Derfor gjør det veldig vondt å amme de fra den vinkelen som ammeputen krever. Det tar derfor litt tid for hver ammeperiode, men det går fint. Jeg sover da litt på ettermiddagen også Da gjenstår det bare for meg å takke for meg. Jeg ønsker dere alle som har fulgt med meg i svangerskapet lykke til i tiden som kommer :D Det blir nok mange fine mammaer her !! Hilsen Hoppe74 - mamma til Simen og Viktor født 7/11-02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 28. november 2002 #88 Del Skrevet 28. november 2002 Hei GRATULERER SÅÅÅÅ MED 2 HERLIGE GUTTER Vet du hva, jeg har lest gjennom alle dagbøkene her på jakt etter din! Fant den til slutt faktisk en av siste jeg leste (typisk, men det var litt kjekt også) Så gøy at fødselen gikk så bra og så bra at du fikk hjelp første uken Men det var dumt at de ikke var så villig til å hjelpe dere mer på barselavdelingen! Angående såre på pupper, har du vært på apoteke og sett på slike plastik som du kan bruke for å amme? De hjelper masse! Lykke til og Gratulerer sååå masse igjen Klem fra *Perser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå