Hoppe74 Skrevet 8. september 2002 Forfatter #61 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg får ikke sove :o Og det er ikke første gangen for å si det sånn... Det er ikke så enkelt å være gravid alle dager. Faktisk så er det til tider veldig slitsomt. I natt sovna jeg først kl. 06 og sov ikke lenger enn til 1030 ca. det er ikke mye det. Og nå er kl. masse og jeg får ikke sove :evil: Man blir jo en smule frustrert. Kjenner jeg er litt stressa i kroppen, antageligvis har jeg litt for mye å tenke på om dagen. Jeg har hatt en litt dårlig dag. Dette livet er jo ikke særlig spennede hele tiden, spesielt ikke når man bør holde seg mest mulig i sofaen. Det blir til at jeg fokuserer VELDIG på de to nurkene som skal komme ut.. MEn hva med mitt liv. Forsvinner det nå?? Jeg får jo ikke en liten sjanse til å si litt farvel til livet mitt engang. Jeg ble jo bare beordret til sofaen og må holde meg her hjemme For å være helt ærlig gruer jeg meg litt også til de kommer. For jeg er på en måte ikke helt forberedt. Fra mitt nåværende stillesittende KJEDELIGE liv, skal jeg hoppe over i et nytt liv preget av disse to barna og KUN det. Jeg kjenner jo allerde at jeg har sterke føleser for de, men jeg har litt blanede føleser over hvordan min livsstituasjon blir. Jeg tror ingen mennesker har godt av å bli låst fast i ulike livssituasjoner som jeg føler at jeg gjør. For ikke bare får jeg et barn som ikke var planlagt, men jeg får to... Og med to føler jeg at jeg blir såååå veldig låst. Det er jo ingen hemmelighet at det er dobbelt så mye arbeid og dobbelt så lite tid til oss selv. Vi som hadde det så bra før dette skjedde. Vi var så fornøyd med livet begge to, også kommer denne nyheten. Vi skal ha barn! Jeg er sikker på at det blir fint, men nå i natt sliter jeg litt likevel. Hva om jeg ikke liker å gi fra meg mitt ansvarsløse liv som jeg hadde til før? Det går jo ikke akkurat ann å putte de inn igjen og be de vente noen år. Tenk om jeg bare blir stresset av den nye situasjonen og ikke klarer å glede meg over barna? Jeg er så redd for at jeg bare kommer til å bli sliten og lei. Jeg merker det jo allerde nå etter bare to netter med dårlig søvn, så er jeg helt gåen og mister liksom gløden Hvordan skal det da gå når barna kommer. Jeg vet nå at jeg er preget av at jeg er sliten, men det kan være jeg skal gå sånn i et år fremover nå....å bare være sliten hele tiden, og da vil jeg jo se mørkt på livet.. HJELP. Jeg kan ikke ha det sånn. Sambo er ute på byen i kveld. Han kan iallefall ta i noen krampetak før de kommer, og på den måten ha mere overskudd å ta av. Jeg bare sitter her å råtner jeg... :cry: En noget "se mørkt på livet" Hoppe74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 8. september 2002 #62 Del Skrevet 8. september 2002 Huffda...det høres ut som at du ikke har det så morsomt akkurat nå. Ville bare gi deg en oppmuntrings-klem jeg...vet ikke hva jeg kan si for å få deg glad igjen. Foruten at det skulle bare mangle at humøret ditt skal være på topp hele tiden...du får lov til å grue deg litt, du venter jo tross alt tvillinger. Tror de fleste får sånne dumme tanker i allefall 1 gang pr. svangerskap, og flesteparten har bare 1 baby å "grue" oss til...Hos deg blir det jo tross alt 1 barn mer! Snakk med noen som venter tvillinger; de vet hva du går igjennom. Ser at du holder til inne på SM - benytt tvillingforumet der inne. (Har sett etter deg der inne, skjønner du ) Håper du nå har fått en god natts søvn...det har jo mye å si for humøret det også. Klem fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 17. september 2002 Forfatter #63 Del Skrevet 17. september 2002 Først og frems må jeg si at humøret har blitt bedre Takk for oppmuntringsklemmen Zafir!! Jeg har hatt en litt tøff periode nå. Men det går mye bedre nå. Jeg skal ikke legge skjul på at det er tungt å bli bundet til sofaen. Man blir jo helt handikappet. Støl blir man og Da skal jeg si det er godt å ha en fantastisk samboer som for tiden er hjemme og søker på jobb. Han har akseptert sluttpakke på jobben for en stund tilbake og er her hjemme og steller og duller med meg hele dagen :D Også har venner blitt veldig flinke til å komme på besøk. Og da får jeg jo en følese av å ha litt liv likevel Kjempefine venner jeg har!! Ellers sover jeg bedre nå som varmen har forsvunnet. Jeg er riktignok oppe ca fire ganger i løpet av en natt da for å late vannet...men jeg sovner jo igjen med en gang nå. På fredag var vi på nok en kontroll på sykehuset. En ny lege igjen som vi visstnok skal fortsette å ha resten av svangerskapet. En ung dame, sikkert ikke mer enn 35 år. Hun var veldig hyggelig og omstendig, så det var jo bare bra. Hun også konstaterte at det var litt mye fostervann og har sendt oss til en UL ekspert for å få en forsikring om at det ikke er noe galt fatt med barna. Det kan visst skyldes dårlig tarmfunksjon etc. Noe hun ikke trodde det var. Men bedre å kontrollere en gang for mye.. Ellers vokste guttene fint. De ligger helt på kurven og var i masse aktivitet. Men de ligger fremdeles i fullstendig kaosleie. Legen sa hun aldri hadde vært borti noe lignende. De lå over og rundt hverandre med bena nedover....har de ikke skjønt noentingen de barna der?? De skal jo legge seg med hodet ned ikke sitte sånn og tulle med hverandre hele tiden .... :blunke: Jeg håper de legger seg bedre til neste gang, for det er så vanskelig å se de når de ligger så kaotisk. Ellers var alt bra med mor. Fint blodtrykk og negativ urin Godt å få det bekreftet alt går bra. Nok for denne gang. Nå skal jeg sette meg ned meg nyinnkjøpt gravideblad Hoppe74 nå 30+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 21. september 2002 Forfatter #64 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg var til kontroll hos en UL ekspert i dag fordi det sist gang ble konstatert for mye fostervann. Dette kan skyldes flere ting, bl.a. trangt spiserør, hareskår osv. Dette skulle nå undersøkers nærmere. Eksperten var kjempeflink. Han holdt på kjempelenge, så vi fikk god til til å hilse på guttene og vi fikk sett ting vi ikke hadde sett før. Det var heldigvis ingenting galt med guttene. De var store og fine (1900 g) og godt over gjennomsnittet sa legen. De var også veldig aktive...jeg hadde nettopp helt nedpå med en Fanta , til legens store frustrasjon. Han strevde ganske mye med å få enkelte bilder :blunke: Altså ingenting galt med barna, men mye fostervann er det av uvisse grunner... Dette mente han kom til å føre til en tidligere fødsel. I tillegg lå tvilling 1 godt nede i bekkenet nå med rompa ned Legen mente han ikke kom til å snu seg, fordi han lå såpass langt ned samtidig som tvilling 2 som hadde overflod av fostervann drev å presset på han ovenifra. Derfor må barna forløses med keisersnitt. Noe jeg IKKE er særlig happy for. Men må man så må man :o Livmorhalsen hadde blitt en cm kortere også på en uke (2cm). Men dette mente han var helt normalt. Men jeg fikk beskjed om å ligge horisontalt så mye jeg orket i løpet av dagen. Dato for hendelsen ville han vente med å sette da han trodde som sagt at jeg kom til å komme i fødsel tidlig. Vanligvis planlegges snitt i uke 37 men så lenge trodde han ikke at jeg ville gå Heldigvis at de er så store som de er :D Jeg ligger nå på sofaen og håper at de enten bytter plass nede i bekkenet, eller at tvilling 1 snu seg.... det er lov å håpe 8) Vi har visst byttet lege igjen. Nå skal vi tilbake til denne legen allerede neste torsdag og gå fast til han fremover. Det er jeg bare glad for, fordi han var virkelig kjempedyktig Hoppe74 31+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter #65 Del Skrevet 7. oktober 2002 Heisan Nå har jeg endelig kommet hjem etter en drøy uke på observasjonspost for gravide. På sist kontroll fant legen at livmorhalsen hadde forkortet seg 1 cm siden sist kontroll og 1 cm gangen før det også. I tillegg har tvilling 2 for mye fostervann og magen har blitt enorm. Derfor valgte han og legge meg til avlasting i noen dager som han sa. Noen dager ble til en drøy uke på en madrass som ikke burde vært lov å ha på norske sykehus.....den minnet om en halmmadrass jeg lå på i Italia en gang på et skikkelig dårlig hotell.. Behandlingen på Ullevål har i motsetning til madrassen vært fantastisk!! Det er virkelig mange hyggelige leger og jordmødre som jobber der. Og i løpet av tiden jeg var der møtte jeg kun en som hadde glemt hvordan det var å smile Jeg er mer fortrolig meg å ta keisersnitt nå. Jeg har fått litt tid til å venne meg til tanken og ser fordelene istedet for ulempene ved å få barna på denne måten. Uansett er det jo for barnas beste i mitt tilfelle og da må jeg jo bare akseptere det. Var på en rask kontroll i dag for å se at tvillingene fremdeles har det bra. Tvilling 1 begynner å få litt lite fostervann, mens tvilling 2 har rikelig. Så begge må følges nøye opp nå frem til den fastsatte datoen 22 oktober. Vi kommer til å gå på kontroll 2 ganger pr. uke nå. 22 oktober er de 35 +4 uker på vei, og legene mener dette kan være et riktig tidspunkt å forløse de på pga at jeg begynner å bli stor samt det med fostervannet. Jeg håper bare de har vokst seg store til den tid og har sugerefleksen i orden slik at vi kommer igang med amming med en gang. Tenk bare 2 uker igjen til jeg får se de!!! JEG ER SÅ SPENT :D Hilsen Hoppemor74 33+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. oktober 2002 #66 Del Skrevet 17. oktober 2002 Guri malle så spennende, og så fort tiden har gått. Synes ikke det er lenge siden du fant ut at du venter tvillinger jeg!!! :o Men tenk! Snart har du de små nurkene dine i armene og det blir vel skjønt? Ønsker deg masse lykke til med forestående begivenheter Klem fra Sessa 24+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter #67 Del Skrevet 17. oktober 2002 Keisersnittet på tirsdag ble avlyst i dag. Guttene ser ut til å ha det helt fortreffelig inne i magen min enda, så det er ingen grunn til å ta de ut enda. Keisersnittdatoen ble satt fordi legene trodde fødsel var nært forestående...noe det altså ikke var. Magen min har blitt ENORM!!!! Jeg hadde symfyse-fundusmål for to uker siden på 48 cm og har vokst masse siden den gang. Så det er ganske tydelig at jeg har to stk der inne nå. De veier ca 2500 g hver nå så de er ganske store. Det er også en mulighet for at jeg kan føde vaginalt om de sitter godt til. Setefødsel på tvillinger er faktisk litt mindre komplisert (sånn rent bortsett fra at det er tvillingfødsel da....) da de vanligvis ikke er så store når de blir født. Så jeg håper de ligger fint når dagen kommer at jeg skal på fødestua. Problemet er om tvilling 2 ligger i hodeleie. Da er det en teoretisk mulighet for at tvilling 1 sitt hode kan henge seg på hode til toern som en krok. Så det beste for meg nå er at begge sitter i sete, for tvilling 1 kommer ikke til å snu seg. Angående det spørsmålet mitt på barnimagen så får jeg visst ikke bestemme så mye selv uansett. Det blir avgjort den dagen jeg kommer inn på føden og hvordan barna har det da Jeg må mao være forberedt på begge løsninger. Nå gidder jeg ikke lenger å ta livet så mye med ro. Det er klart at jeg blir raskere sliten, men tvangsligging for å hale ut svangerskapet har jeg nå sluttet med. Så fra nå av skal jeg unne meg et cafebesøk i ny og ne og kanskje noen småturer. Vi har tilogmed snakket om å komme oss på kino Legen sier at faren er 100% over og at de fint kan komme når de vil nå. Men alt virker rolig i magen min, så da er det ingen vits i å ikke kunne unne seg et lite liv ved siden av ventingen, ikke sant Hoppe74 34+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvinny Skrevet 17. oktober 2002 #68 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har idag lest igjennom hele dagboken din Den var utrolig spennende, morsom, tankefull og flott :D Du og Kekke har inspirert meg å skrive min egen! Greit å ha noen å dele tankene med (noe jeg ikke akkurat har til vane å gjøre, dessverre...) Ønsker deg all hell og lykke til i tiden som er igjen, kommer til å følge med her, spennende å se når gutta kommer :D Mange hilsner fra Tvinny 14+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 17. oktober 2002 #69 Del Skrevet 17. oktober 2002 Åh så spennende å følge med i boken din! 9 mnd gikk utrolig fort når man leste gjennom dette nå! Leste først bare 1 siden, så gikk jeg til siste siden og leste litt der.. fant fort ut at jeg måtte få med meg hele Var så kos, fikk gåsehud når du skrev at det var tvillinger og at kjæresten satt med haka i gulvet. Lykketil med fødselen! Husk å skriv hvordan det gikk! Klem fra Nyskjerrige X Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. oktober 2002 #70 Del Skrevet 18. oktober 2002 Har tittet litt i dagboken din i dag, synes du skriver så fint om alle tankene du har. Lykke til videre. Hilsen Klips (eller Kekke, som Tvinny kaller meg ) og småtten, 16+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2002 #71 Del Skrevet 18. oktober 2002 jeg og leste hele dagboken nå...spennende og lærerik lesning.. lykketil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 1. november 2002 Forfatter #72 Del Skrevet 1. november 2002 Ingen fødsel enda :o Det var det ingen lege som trodde. De har jo spådd fra uke 25 at jeg ikke kom til å gå så veldig lenge og måtte belage meg på fortidligfødte barn Men så feil kan alstå leger ta Jeg er nå ferdig med 37 uker i morgen og har fått to store barn i magen nå....relativt store iallefall. Viktor er 2900 og Simen er 2700 Ja, vi tror vi har bestemt oss for navn. Vi må bare se de først og se om navnene passer. I morgen skal jeg til røntgen for å måle bekkenet mitt. For det har blitt besluttet at jeg skal føde barna vaginalt til tross for seteleie på nr. 1. Jeg har tatt det vanskelige valget mellom to onder, slik jeg har sett det. Og valget falt på å la naturen styre mest mulig. Jeg satser på at det går fint Jeg er jo i fin form og det er guttene også. Så vi skal nok klare strabasene alle tre Jeg drikker brinbærbladte for tiden for å få fortgang i sakene, men foreløpig har det ikke hatt noen virkning. Men jeg har mye kynnere, som til tider blir litt regelmessige....men enda ingen grunn til å ringe føden. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kan de ikke bare komme nå, jeg er klar som et egg :D Fødselsrapport følger Hoppe74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 1. november 2002 Forfatter #73 Del Skrevet 1. november 2002 Må bare legge til noen små søte detaljer.. :D SF målene mine er nå 57 cm!!! Rimelig stor mao. Omkretsen rundt magen er nette 130 cm Vektøkningen er nå 17 kg Det er jo faktisk ikke mye og jeg er helt normal i kroppen bortsett fra en stor basketball på magen Siden i går har jeg hatt kjempevondt i bekkenet når jeg sitter for lenge, dette tar jeg som et tegn på at tvilling 1 har sunket lenger ned i bekkenet og at jeg snart vil føde Jeg har vært litt uvel i går og i dag og tror dette er tegn nr. 2 på at fødsel er nært forestående. Jeg sover fremdeles ganske godt, bortsett fra dobesøk hver 2. time. Og at jeg må opp av sengen for å klare å snu meg Snart mamma nå!!!! Hoppe74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvinny Skrevet 2. november 2002 #74 Del Skrevet 2. november 2002 Kjempekoselig å høre at alt går bra Skjønner at du begynner å bli veldig utolmodig, det hadde nok jeg vært også :D Selv går jeg inn i 18 uke på mandag, ja tiden går sannelig fort Ønsker deg masse masse lykke til med fødselen og gleder meg til å høre om de to guttene dine når de kommer :D Mange hilsner Tvinny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 4. november 2002 #75 Del Skrevet 4. november 2002 Ja tenk at du er snart mamma nå! Eller kanskje du allerede har blitt mamma for alt vi vet?!?!? Jeg gleder meg til å lese fødselrapporten! Håper at du får en super fødsel! Tenker masse på deg Klem fra Zafir og Lillebror 24+6 (leeenge igjen enda...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 7. november 2002 Forfatter #76 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg var hos legen på tirsdag og fikk der konstatert for trangt bekken til å føde guttene i sete vaginalt Egentlig var det greit, for da hadde jeg bare et alternativ igjen og det var keisersnitt. Keisersnittet skal være om bare noen usle timer :o Jeg får selvsagt ikke sove nå, til det har jeg alt for mange sommerfugler i magen. Men som sagt i morgen skal det skje Jeg gruer og gleder meg veldig til alt. jeg gleder meg enormt til å se guttene og til å bli kvitt magen, mens jeg gruer litt for å gjennomføre keisersnittet. Men det går sikkert kjempefint I morgen skal jeg ta igjen ltt søvn. To netter nå har jeg slitt med å sove. Mest på grunn av en hersens kløe jeg har fått i strekkmerkene rundt navlen. Huden er så spent at den har blitt superirritert. Nå er jeg tørst.....vil ha noe å drikke.....men faster.....phu Slitsomt!!! Gleder meg til det er overstått i morgen. Også i tillegg begynner jeg å bli litt syk...ikke bra ikke bra...Fødselsrapport kommer Hoppe74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 7. november 2002 #77 Del Skrevet 7. november 2002 WOW! Et nytt lite barn skal bli født i morgen...., det er jo helt fantastisk!!! Lykke til Hoppe! Hils den nye verdensborgeren fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 7. november 2002 #78 Del Skrevet 7. november 2002 Åhhhh så spennende Hoppe!!!! LYKKE TIL MED FØDSEL! Snart har du to gutter i armene dine, tenk på det du! :D Masse gode ønsker fra Sessa 27+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 7. november 2002 #79 Del Skrevet 7. november 2002 Åååå dette har jeg ventet på....tenk endelig skal du få se gutta dine..... Lykke til med fødsel og barseltid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snorkfrøken Skrevet 7. november 2002 #80 Del Skrevet 7. november 2002 Nå er nok keisersnittet over! Og de to små nurkene er vel ute hos mammaen og pappaen sin! Jeg gleder meg til å få telefon fra pappaen Du kommer til å bli en fantastisk mamma, vennen min! Hilsen en veldig spent venninne :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå