enhjørningfis Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hallo. Jeg har fått diagnosen utbrenthet etter å ha stått alene i mange kamper med mine barn i skolesystemet. Før jeg gikk helt på veggen så hadde jeg en kroppstemperatur på 36.5, men nå er den 37.7 på det laveste og blir 38 ved minste anstrengelse, f.eks om jeg går på do, dusjer, lager middag, e.l. jeg har tatt dette opp med legen, men virker ikke helt som han tar det så alvorlig eller tror på meg. Er det vanlig å få forhøyet kroppstemperatur ved utbrenthet? Har andre fysiske symptomer også, men de får jeg hjelp til. 2
snillOnkel Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars enhjørningfis skrev (25 minutter siden): Hallo. Jeg har fått diagnosen utbrenthet etter å ha stått alene i mange kamper med mine barn i skolesystemet. Før jeg gikk helt på veggen så hadde jeg en kroppstemperatur på 36.5, men nå er den 37.7 på det laveste og blir 38 ved minste anstrengelse, f.eks om jeg går på do, dusjer, lager middag, e.l. jeg har tatt dette opp med legen, men virker ikke helt som han tar det så alvorlig eller tror på meg. Er det vanlig å få forhøyet kroppstemperatur ved utbrenthet? Har andre fysiske symptomer også, men de får jeg hjelp til. Ikke vanlig. Svetter du så mye om natta at du må skifte sengetøy? Har du gått med i vekt?
enhjørningfis Skrevet 13. mars Forfatter #3 Skrevet 13. mars snillOnkel skrev (27 minutter siden): Ikke vanlig. Svetter du så mye om natta at du må skifte sengetøy? Har du gått med i vekt? Veksler mellom å nesten fryse i hjel og være enormt varm om natta, men ikke gått ned i vekt..
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Jeg hadde feber følelse i kroppen i 2-3 år etter jeg ble utbrent, + faktisk feber av og på. kroppen får lett infeksjoner etter å ha levd i konstant stress, da skal det «ingenting» til for å trigge det Anonymkode: 303a1...c1f 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Egenerfaring her: ja. Stress og lite søvn gjør det verre. Var ofte verst om morgenen her. Trass og skriking fra barnet, stress for å komme seg avgårde. 120 i puls ut døra. Det som hjalp for meg var hvile, tid, minimalt med klær for å ikke koke over. Det blir bedre når kroppen tåler mer. Skjer ofte fordi kroppen har vært i fight-or-flight altfor lenge, så det para-sympatetiske nervesystemet klarer ikke regulere som normalt. Jeg var ofte også svimmel. Lå med beina høyt 10-20 min flere ganger i løpet av dagen for å "hjelpe" veneklaff-systemet i beina med å pumpe blodet ordentlig. God bedring. Det blir bedre etterhvert, men det tar tid. Anonymkode: 11c78...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Vet ikke om jeg har forhøyet kroppstemperatur for jeg har ikke sjekket. Men er utbrent og opplever etter anstrengelse, sår krasjen kommer, at jeg får frostrier og bare fryser og fryser i noen timer. Så blir jeg helt kokt og rød i fjeset. Går over etter en natts søvn, men føler meg skikkelig syk etter å ha vært på jobb de fire timene jeg jobber annenhver dag... Anonymkode: 475d7...d48
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Høres vel mer ut som noe postviral utmattelse eller noe sånn ? Anonymkode: c1ef3...c89
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Det er ikke uvanlig å oppleve problemer med regulering av kroppstemperatur (eller andre systemer) når det autonome nervesystemet svikter. Når du måler temperaturen, hvordan måler du den? (Rektalt, pannetermometer, øretermometer?) Anonymkode: 7e452...589 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke uvanlig å oppleve problemer med regulering av kroppstemperatur (eller andre systemer) når det autonome nervesystemet svikter. Når du måler temperaturen, hvordan måler du den? (Rektalt, pannetermometer, øretermometer?) Anonymkode: 7e452...589 Men svikter det autonome nervesystemet under bare utbrenthet? Da har man vel noe annet istedet Anonymkode: c1ef3...c89
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Men svikter det autonome nervesystemet under bare utbrenthet? Da har man vel noe annet istedet Anonymkode: c1ef3...c89 Du kan absolutt ha autonom dysregulering ved utbrenthet. Anonymkode: 7e452...589 1
enhjørningfis Skrevet 14. mars Forfatter #11 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke uvanlig å oppleve problemer med regulering av kroppstemperatur (eller andre systemer) når det autonome nervesystemet svikter. Når du måler temperaturen, hvordan måler du den? (Rektalt, pannetermometer, øretermometer?) Anonymkode: 7e452...589 Måler med øretermometer, det er splitter nytt og var best i test når jeg googlet på det 😊
enhjørningfis Skrevet 14. mars Forfatter #12 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres vel mer ut som noe postviral utmattelse eller noe sånn ? Anonymkode: c1ef3...c89 Har ikke hatt noen virusinfeksjoner, har ikke vært syk siden jeg hadde corona i 2021 typ..
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars enhjørningfis skrev (10 minutter siden): Måler med øretermometer, det er splitter nytt og var best i test når jeg googlet på det 😊 Jeg tenkte meg det. Jeg har frustrert mange sykepleiere ved å ha forhøyet temperatur/feber i øret eller på hud, slik at jeg har måttet ta rektal kontrolltemperatur, som da er normal. Anonymkode: 7e452...589
enhjørningfis Skrevet 14. mars Forfatter #14 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte meg det. Jeg har frustrert mange sykepleiere ved å ha forhøyet temperatur/feber i øret eller på hud, slik at jeg har måttet ta rektal kontrolltemperatur, som da er normal. Anonymkode: 7e452...589 Men jeg har typ sjekket ungene rett før/rett etter, å de har normal kroppstemperatur på den øremåleren? Så er jo ikke den som viser feil.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars enhjørningfis skrev (6 minutter siden): Men jeg har typ sjekket ungene rett før/rett etter, å de har normal kroppstemperatur på den øremåleren? Så er jo ikke den som viser feil.. Tempetaturmåleren kan være så nøyaktig som bare det, men det hjelper lite hvis du har problemer med temperaturreguleringen. Da er det ikke måleren som er problemet, men kroppen. Anonymkode: 7e452...589
enhjørningfis Skrevet 14. mars Forfatter #16 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tempetaturmåleren kan være så nøyaktig som bare det, men det hjelper lite hvis du har problemer med temperaturreguleringen. Da er det ikke måleren som er problemet, men kroppen. Anonymkode: 7e452...589 Å det vet jeg, jeg skrev det pga denne kommentaren "Jeg har frustrert mange sykepleiere ved å ha forhøyet temperatur/feber i øret eller på hud, slik at jeg har måttet ta rektal kontrolltemperatur, som da er normal." Min kroppstemperatur er ikke normal, selvom jeg ikke bruker rektalmåler. For min temperaturmåler funker som bare det og viser riktig temperatur.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Har du sjekket stoffskiftet? Anonymkode: 80039...2fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars Det er ganske mange som får forhøyet kroppstemperatur og feberfølelse som utbrent. Men det bør utelukkes ting som høyt stoffskifte etc Anonymkode: 1174b...079 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #20 Skrevet 14. mars enhjørningfis skrev (36 minutter siden): Å det vet jeg, jeg skrev det pga denne kommentaren "Jeg har frustrert mange sykepleiere ved å ha forhøyet temperatur/feber i øret eller på hud, slik at jeg har måttet ta rektal kontrolltemperatur, som da er normal." Min kroppstemperatur er ikke normal, selvom jeg ikke bruker rektalmåler. For min temperaturmåler funker som bare det og viser riktig temperatur.. Min kroppstemperatur er heller ikke normal. Jeg ser febril ut, kjennes febril ut ved berøring, føler meg febril, alt blir bekreftet ved infrarøde målinger, men kjernetemperaturen er altså normal. Jeg har problemer med temperaturreguleringen, og det viser seg på den måten. Anonymkode: 7e452...589
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå