Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har to barn på 8 og 11 år, sammen med min eks(39år). Nylig fikk jeg vite at han i en lang periode har prøvd seg på en jente på 18 år. Han sitter i et styre, hvor ho «jobber» under han. Han har presset, manipulert og utnyttet denne jenta. Han har sendt svært ekle bilder til henne og forventet å få i retur, noe han fikk. Dette har skjedd flere ganger. Denne jenta kom til meg og åpnet seg opp, for ho sliter mye med dette i ettertid. Vi har sammen gått til sjefen og lederene i turn, som vil kalle han inn til samtale. Han vil trolig bli utestengt fra turnhallen, men jeg er bekymret for mine barn.  Ho er trener på turn, for begge mine døtre, og en dag ønsker min eldste datter sårt å bli turn trener. Hva om det kommer en gammel mann å gjør det samme med henne? Hvor langt ned i alder kan han gå? Hva ville dere gjort med tanke på mine barn?

han er forresten gift og har en datter på 1 år med sin nye kone.

Endret av Thbeeg
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eeeejh mye å ta tak i her! Men ha åpen dialog med dine barn, lær de at hvis gamle griser prøver seg så sier de fra. 

Anonymkode: 67a9a...d3c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, typisk menn, ingenting overrasker meg nå.

Anonymkode: e30ff...899

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Huff, typisk menn, ingenting overrasker meg nå.

Anonymkode: e30ff...899

Eh nei , slutt å generalisere 

Anonymkode: 2c704...add

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Småjenter er ikke 18 år. Ikke blås opp historien for å få sympati. 

Anonymkode: 00445...10f

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon. Men jeg tror jeg ville koblet 18-åringen med noen andre som kan hjelpe og støtte henne videre i hennes sak når det gjelder turnklubben og eksmannen, og ikke blandet meg mer i akkurat hennes tilfelle. Han kan fort skylde på at du er bitter og sjalu og dere to har en konflikt og du vil hevne deg osv, din involvering kan svekke  18-åringens historie.  
Når det gjelder egne barn, tror jeg jeg ville funnet noen profesjonelle å snakke med. I vår bydel i Oslo, har de familieterauter man kan snakke med, jeg ville bestilt en time for meg selv og luftet mine bekymringer der. 

Anonymkode: 4b1c2...df8

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ekkelt er det, men overskriften burde vel strengt tatt sagt "ung kvinne"

Endret av K.B.
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Så du hentyder at exen er pedofil?

Anonymkode: 0a1f2...aa1

• Nyttig 3
Skrevet
Thbeeg skrev (38 minutter siden):

Hei. Jeg har to barn på 8 og 11 år, sammen med min eks(39år). Nylig fikk jeg vite at han i en lang periode har prøvd seg på en jente på 18 år. Han sitter i et styre, hvor ho «jobber» under han. Han har presset, manipulert og utnyttet denne jenta. Han har sendt svært ekle bilder til henne og forventet å få i retur, noe han fikk. Dette har skjedd flere ganger. Denne jenta kom til meg og åpnet seg opp, for ho sliter mye med dette i ettertid. Vi har sammen gått til sjefen og lederene i turn, som vil kalle han inn til samtale. Han vil trolig bli utestengt fra turnhallen, men jeg er bekymret for mine barn.  Ho er trener på turn, for begge mine døtre, og en dag ønsker min eldste datter sårt å bli turn trener. Hva om det kommer en gammel mann å gjør det samme med henne? Hvor langt ned i alder kan han gå? Hva ville dere gjort med tanke på mine barn?

Sånn er verden dessverre, det er noe man bør være klar over og forberede sine barn på etter beste evne. Tror ikke det er så mye du kan gjøre annet enn det som er gjort gitt at hun er 18. Dvs, om hun føler at dette er alt annet enn gjensidig så burde dere jo gå til politiet for overgrep, utnyttelse og/eller trakassering osv er ikke lov eller greit uansett alder. 

Dessverre så er det jo gjerne flere av disse overgriperne som oppsøker nettopp slike arenaer der de får lett og tett tilgang til sårbare unge mennesker både over og under 18. Så absolutt noe å ha noen seriøse samtaler om når barna nærmer seg voksne. Det gjelder jo ikke bare jenter / menn heller. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du og denne jenta må oppsøke hans kone, belyse dette. Konfrontering er viktig, legg frem alle bevis.

Anonymkode: 507a7...e4c

• Nyttig 2
Skrevet
Thbeeg skrev (49 minutter siden):

Ei ung kvinne på 18 er ikke en småjente. Hun har lov å stemme ved valg.

Høres ellers ut som Turnhallen tok tak i dette som de skal. Sånn sett blir jo verden bedre, at maktoveegrep ikke blir ignorerert. 

Du må lære barna dine at det finnes slemme folk.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Creepy, men ikke ulovlig.

Pass dine egne saker, sier når jeg.

Anonymkode: ef0e0...082

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du og denne jenta må oppsøke hans kone, belyse dette. Konfrontering er viktig, legg frem alle bevis.

Anonymkode: 507a7...e4c

Det blir bare tolket som hevn om dette ikke blir politianmeldt.

Skrevet

Trodde det var snakk om barn siden du skrev småjenter. Ei 18 åring er ikke småjente. Hun er ei voksen kvinne.

Det er det at han har presset henne, manipulerte henne og utnyttet henne som ikke er greit. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Ho er trener på turn, for begge mine døtre, og en dag ønsker min eldste datter sårt å bli turn trener. Hva om det kommer en gammel mann å gjør det samme med henne?"

Det er ikke mer eller mindre sannsynlig at det vil skje med din datter fordi det har skjedd med en annen kvinne. Det står ingenting i veien for at din datter kan bli turntrener.

"Hvor langt ned i alder kan han gå?"

Hvorfor skulle han prøve seg på en yngre jenter? Han prøvde seg på denne kvinnen fordi hun (tilsynelatende) er attraktiv, og innenfor hans "krets". Det er ingenting som tilsier at han skulle prøve seg på tenåringsjenter. Om det var en risiko, tenker jeg den er redusert når styret i foreningen konfronterer ham.

"Hva ville dere gjort med tanke på mine barn?"

Du mener om de skal få vite det? Jeg tenker at de er litt for unge til å forstå det hele.

Anonymkode: 0b7ef...383

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pass godt på jentene dine mannen er ikke normal i hodet sitt! Pervo tendenser hilsen mor til 3 jenter på 16, 17 og 20! Selv 20 åringer er ikke voksene på orntlig æsj det er sykt kvalmt! Begyn å snakk mye med jente om at de eier egen kropp og ingen ska tafse på de

Anonymkode: 75464...306

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Pass godt på jentene dine mannen er ikke normal i hodet sitt! Pervo tendenser hilsen mor til 3 jenter på 16, 17 og 20! Selv 20 åringer er ikke voksene på orntlig æsj det er sykt kvalmt! Begyn å snakk mye med jente om at de eier egen kropp og ingen ska tafse på de

Anonymkode: 75464...306

20 åringer er voksne. Det er ikke ulovlig for menn eller kvinner å flørte med 18 - 20 åringer osv. Det viktigste er at ingen blir presset og manipulert til noe de ikke vil. Alle bestemme over sin egen kropp. Hvem de vil ha sex med osv. Hvis ei 18 åring havner frivillig til sengs med en 30 åring f.eks. Så er det ikke ulovlig i det hele tatt. Da er det to voksne mennesker. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
GlitrendeSjokolade skrev (8 minutter siden):

20 åringer er voksne. Det er ikke ulovlig for menn eller kvinner å flørte med 18 - 20 åringer osv. Det viktigste er at ingen blir presset og manipulert til noe de ikke vil. Alle bestemme over sin egen kropp. Hvem de vil ha sex med osv. Hvis ei 18 åring havner frivillig til sengs med en 30 åring f.eks. Så er det ikke ulovlig i det hele tatt. Da er det to voksne mennesker. 

En metalt robust og oppegående 18-åring vil oppfatte 30-åringen som en ekkel og middelaldrende mann. Det er derfor den typen mannekryp spesialiserer seg på sårbare jenter.

Anonymkode: ccbd5...ad5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv 20 åringer er ikke voksene på orntlig

Du kan i og for seg dra på erfaringene fra din egen 20 åring, men hvis din 20 åring ikke er ordentlig voksen , er det din oppdragelse som har feilet, ingenting med alderen å gjøre.

Både 16 og 17 åringene dine skal være godt på vei inn i voksenlivet, der alle bør være seksuelt aktive på egne premisser, og det er DET som er det kritiske.

Anonymkode: c9561...2ec

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En metalt robust og oppegående 18-åring vil oppfatte 30-åringen som en ekkel og middelaldrende mann. Det er derfor den typen mannekryp spesialiserer seg på sårbare jenter.

Anonymkode: ccbd5...ad5

Tror ikke 18 åringer ser på 30 åringer som middelaldrende menn. De er oppegående for det. Man skal ikke se ned på unge kvinner og menn som velger noen som er mye eldre enn seg selv, og man skal ikke se ned på kvinner og menn som velger de som er mye yngre enn seg selv. Det er forskjellig hvem folk tenner på og forelsker seg i. Voksne folk er voksne folk. 

Ingen skal presses til noe de ikke vil.

Voksne over 18 år må også lære seg å si nei hvis det er noe de ikke vil. For eksempel ikke havne til sengs med en mann hun egentlig ikke vil ligge med bare for han kjøper ting til henne og lover å kjøpe alt hun vil ha for eksempel, men egentlig vil hun ikke ligge med han. Da må hun si nei.

Som det står i hovedinnlegget så sendte denne mannen som det handler om i hovedinnlegget bilder og forventet å få i retur, noe han fikk. Da burde 18 åringen ikke sende i retur hvis hun ikke ville. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...