Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nylig brudd etter langt ekteskap. Hvordan går man videre? Eneste jeg kan fokusere på er alt som er galt med meg og grunnene til at mannen gikk, eller grunnene han oppgir. Det får meg bare til å føle meg ubrukelig som kjærestemateriale, selv om jeg vet at vi var to som var skyld i at det røk og han ikke er feilfri han heller. 

Hvordan får man selvtilliten tilbake og føler seg verdt noe? 

Anonymkode: 4816d...f1d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man begynner med å eie sine egne feil og mangler og skal da ikke ha behov for «men han gjorde også noe» og lignende for å føle seg mindre dritt med en selv.

Når man forstår det er det fokus på seg selv og å forbedre/reparere det i en som gjør at man opptrer dysfunksjonelt i et forhold/alternativt er den som lar den dysfunksjonelle adferden pågå.

Anonymkode: db998...ed6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nylig brudd etter langt ekteskap. Hvordan går man videre? Eneste jeg kan fokusere på er alt som er galt med meg og grunnene til at mannen gikk, eller grunnene han oppgir. Det får meg bare til å føle meg ubrukelig som kjærestemateriale, selv om jeg vet at vi var to som var skyld i at det røk og han ikke er feilfri han heller. 

Jeg står i noe veldig likt selv, dette har fungert for meg;

Jeg skrev en liste over hva jeg gjorde feil i forholdet og gransket meg selv. 
Jeg tilga meg selv for feilene jeg gjorde. 
Jeg skrev en liste over hva eksen min gjorde feil i forholdet vårt. 
Jeg dyrker vennskap og egne interesser og tar tilbake den versjonen jeg var før forholdet, bare en oppgradert versjon. 
Jeg tenker over hva jeg har lært gjennom forholdet vårt og hvordan jeg vil bruke det, alt fra kommunikasjon, grensesetting osv.
Jeg holder meg fysisk aktiv, spiser sunt og ordner meg så jeg føler meg bra.
Jeg skal finne en ny hobby som utfordrer meg, lærer meg noe nytt og gir meg mestringsfølelse, f.eks. lære et nytt språk eller en annen ferdighet. 
Jeg skal prioritere minst en langhelg i utlandet. 

Anonymkode: a0fb2...feb

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som folk sier over her! Og være et godt menneske. Ikke snakke dritt, ikke såre folk, ikke baksnakke eksen. Øv på å se det positive i situasjonen og i deg selv. 

Anonymkode: 8ecd0...95b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Glem ham, se innover og se om du har "feil og mangler" og ta ansvar for det, gjør ting annerledes fremover. Sett deg selv først ❤️

Anonymkode: 1390f...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En ting er å jobbe med egne tanker, det er selvfølgelig viktig. Behandler seg selv fint. Snakke varmt og omsorgsfult til seg selv. Snakk til deg selv som du ville snakket til din beste venn :)

Men, ingenting slår å speile seg i andre, følelsen av at noen andre synes fint om deg! DET er vitaminpille det :) Det betyr du må ut av huset, ut av komfortsonen, du må smile til en fremmed på gata og våge å få smilet tilbake. Kle deg slik du føler deg fin. Våg å være fin. Ta deg en tur til frisøren, føl deg fresh. Forsøk å få deg en gåtur for dag, er du motivert, ta deg en joggetur. Frisk luft og dagslys gjør underverker for hodet, humøret og utstrålingen. Man får en egne glød av å være ute i vær og vind og dagslys. 

Løft blikket, møt andres blikk. Tenk at du skal smile til minst 5 ukjente hver dag. 

Bli med ut på noe, show, et glass vin, hva som helst. Bare vær der ute blant folk. La menn se på deg. La blikket deres vandre. Det gir en god følelse at noen ser deg ❤️ 

Tenk så spennende tid du har foran deg! du skal bli kjent med deg selv på nytt, på mange måter. And the best is yet to come :)❤️ 

Anonymkode: 2d831...672

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En ting er å jobbe med egne tanker, det er selvfølgelig viktig. Behandler seg selv fint. Snakke varmt og omsorgsfult til seg selv. Snakk til deg selv som du ville snakket til din beste venn :)

Men, ingenting slår å speile seg i andre, følelsen av at noen andre synes fint om deg! DET er vitaminpille det :) Det betyr du må ut av huset, ut av komfortsonen, du må smile til en fremmed på gata og våge å få smilet tilbake. Kle deg slik du føler deg fin. Våg å være fin. Ta deg en tur til frisøren, føl deg fresh. Forsøk å få deg en gåtur for dag, er du motivert, ta deg en joggetur. Frisk luft og dagslys gjør underverker for hodet, humøret og utstrålingen. Man får en egne glød av å være ute i vær og vind og dagslys. 

Løft blikket, møt andres blikk. Tenk at du skal smile til minst 5 ukjente hver dag. 

Bli med ut på noe, show, et glass vin, hva som helst. Bare vær der ute blant folk. La menn se på deg. La blikket deres vandre. Det gir en god følelse at noen ser deg ❤️ 

Tenk så spennende tid du har foran deg! du skal bli kjent med deg selv på nytt, på mange måter. And the best is yet to come :)❤️ 

Anonymkode: 2d831...672

Dette fungerer ikke for meg. Har ikke energi til å holde på slik.

Egenpleie når jeg orker det, er superfint for meg. En hårklipp, farge håret og lakke negler gjør underverker.

Er ikke så mye som skal til bestandig for å føle seg bra 🙌

Bake ferskt brød.

Elsker lukten av nybakt brød.

Danse for meg selv til jeg nesten dauer av latterkrampe 😆

Det er utrolig morsomt 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...