Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Livet skjer - man går på jobb - man gjennomfører forpliktelsene sine - det vil gå over. 

Anonymkode: 99c2f...30e

Helt riktig,men enkelte stillinger krever 100% aktsomhet.

Er ikke folk skikket til å gå på jobb har dem ingen ting der å gjøre,det har jeg sett altfor mye av gjennom årene.

Er hodet en helt annen plass skjer det så og si bestandig avvik med både store og små konsekvenser. 

I de fleste tilfeller koster dette arbeidsgiver mange ganger beløpet arbeidsgivers andel ved sykemelding. 

Anonymkode: 20672...372

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt riktig,men enkelte stillinger krever 100% aktsomhet.

Er ikke folk skikket til å gå på jobb har dem ingen ting der å gjøre,det har jeg sett altfor mye av gjennom årene.

Er hodet en helt annen plass skjer det så og si bestandig avvik med både store og små konsekvenser. 

I de fleste tilfeller koster dette arbeidsgiver mange ganger beløpet arbeidsgivers andel ved sykemelding. 

Nei, men ok da. 

Da sykemelder vi oss alle sammen. Til kassa er tom. Flott! Drit i alle de andre verktøyene vi har for å hanskes med livet. Vi sykemelder oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, men ok da. 

Da sykemelder vi oss alle sammen. Til kassa er tom. Flott! Drit i alle de andre verktøyene vi har for å hanskes med livet. Vi sykemelder oss. 

Jeg får sparken om jeg ikke er hjemme når jeg ikke er skikket til å være på jobb. 
Ønsker du at bussjåføren til barna dine sin skolebuss ikke har sovet skikkelig på flere døgn, og drar på jobb med sterk hodepine og synsforstyrrelser? 
Folk tenker ikke over risikoen når de mener at folk skal dra på jobb uansett hva slags form de er i. Det kan gå liv, og dere skal være glade for at noen har lavere terskel for å bli hjemme fre jobb. 

Anonymkode: 13db9...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får sparken om jeg ikke er hjemme når jeg ikke er skikket til å være på jobb. 
Ønsker du at bussjåføren til barna dine sin skolebuss ikke har sovet skikkelig på flere døgn, og drar på jobb med sterk hodepine og synsforstyrrelser? 
Folk tenker ikke over risikoen når de mener at folk skal dra på jobb uansett hva slags form de er i. Det kan gå liv, og dere skal være glade for at noen har lavere terskel for å bli hjemme fre jobb. 

Det var bare et tidsspørsmål før vi fikk en polariserende debattant inn. Gratulerer, det ble deg :)
Hvorfor ikke dra den enda lenger når du først er i gang? Ts kan være en spesialisthjernekirurg som kun opererer på små flyktningbarn og gamle damer vi synes ekstra synd på. Eller, ts er en jagerflypilot som er så sykt dyktig i jobben sin at hun nå leies ut til en hemmelig spesialstyrke som skal angripe Iran. Eller... vent! Ts er..... ja.... flygeleder på Heathrow og kan potensielt med sin utslitte helse være så mentalt fraværende på jobb at hun gjør graverende feil og det fører til massekrasj og døde i tusentall. eller? 

Hvis ts var til fare for andre hadde hun skrevet det i hovedinnlegget sitt. Hun er i alle fall ansvarlig for å belyse slike viktige sider ved situasjonen når hun ber om innspill. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men ok da. 

Kassa trenger ikke å bli tom av den grunn,tvert imot. 

Tenk hvor mange milliarder  menneskelig svikt koster samfunnet årlig.

Alt fra 100.000,- grunnet ett kolli ødelagt av en uopplagt truckfører til millioner i skadeerstatning og evig ufør da en pasient blir operert av en mentalt utslitt kirurg som gjør en "liten glipp" 

Jeg har vært arbeidsgiver siden 2006 og har lært å sende folk hjem eller omplassere når dem ikke har noe i sin stilling å gjøre.   

Det å bare glemme å stramme ei slangeklemme så en båt får saltvannvannskader for 1 Mill,koble ledninger feil så komponenter til 80K brenner eller søle 1000L med spillolje som renner i elva med påfølgende bøter og kostnader til utskifting av masser og sanering. 

Ødelegge diagnoseapparatet til 60K så hele verkstedet står i ei uke,tap av inntekter og sinte kunder som gir dårlig omtale.

Det at en ansatt "glemte"å fylle olje på ei girkasse kostet 85K og 15 gratis arbeidstimer. Totalt 30 timer i tapt arbeidsfortjeneste. Er så utrolig kjedelig å tape over 100 000,- på en rask jobb/ett oljeskift som skulle gi en fortjeneste på 4-500,-  dyr ripe i lakken for firmaet og meg personlig innen Am-car miljøet i hele Norden.

Det koster så utrolig mye penger og ikke minst ekstraarbeid å rette opp. Er sjeleglad for hver dag ingen dør i arbeidsulykker.

Er jo så viktig å ha det rusfritt på arbeidsplassen,men jammen er det mange som har tilnærmet 3 i promille uten å ha rørt en eneste dråpe bare totalt utslitt i hodet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var bare et tidsspørsmål før vi fikk en polariserende debattant inn. Gratulerer, det ble deg :)
Hvorfor ikke dra den enda lenger når du først er i gang? Ts kan være en spesialisthjernekirurg som kun opererer på små flyktningbarn og gamle damer vi synes ekstra synd på. Eller, ts er en jagerflypilot som er så sykt dyktig i jobben sin at hun nå leies ut til en hemmelig spesialstyrke som skal angripe Iran. Eller... vent! Ts er..... ja.... flygeleder på Heathrow og kan potensielt med sin utslitte helse være så mentalt fraværende på jobb at hun gjør graverende feil og det fører til massekrasj og døde i tusentall. eller? 

Hvis ts var til fare for andre hadde hun skrevet det i hovedinnlegget sitt. Hun er i alle fall ansvarlig for å belyse slike viktige sider ved situasjonen når hun ber om innspill. 

Helt klart polariserende med  fakta, problemet er ikke at jeg er polariserende. Dere som mener at sykefraværet består av mennesker uten moral er jo de med polariserende argumenter. Fakta er at det enormt mange i samfunnet vårt som har jobber som går direkte utover liv. Disse blir påvirket også av dine ord. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er fordi det står så mye på nettet og jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til legen. Får jo hint om at jeg blir en snylter, så mister litt motet. 

Anonymkode: 4705d...103

Du trenger ikke be om tillatelse her inne. Dette er en sak mellom deg og din lege. Uansett hva du spør om her så er det alltid en eller annen surpomp som hater velferdssamfunnet eller noen som skal leke djevelens advokat. Det er sånn et forum fungerer og de tilbakemeldingene der kan du overse.

Det du skal si til legen er 1. hvordan du har det og 2. konsekvensene av dette for deg og din funksjon i hverdagen.

Anonymkode: 8243d...12e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I land der man ikke har denne fantastiske ordningen som vi har, hva tror du de gjør? 

Dette er det dummeste "argumentet" jeg leser. Hva de gjør? De går til grunne! Selvsagt er det få eller ingen sykemeldte i Somalia. 

Du tror kanskje du er med på redde Norges økonomi med å være så rigid og dømmesyk overfor folk som står i tøffe ting og er i ferd med å bukke under. Kanskje fordi du selv føler at du har stått i mye dritt og bitt tenna sammen? En form for selvrettferdighet?

Det er vel helst bare din egen sykdom og utfordringer du klarer å forstå. Jeg kan dømme deg  (på like tynt grunnlag) for at du ikke klarte å komme deg på jobb selv om du ikke klarte å stå oppreist. Jeg har en brukket rygg og sitter i rullestol og en kvestet brystkasse som gjør det tungt å puste. Har allikevel stått i jobb i 30 år. Hvorfor fiksa du deg ikke tilretteleggelse og en stol å sitte i på jobb? Jeg kan også tillate meg i blant å tenke at "folk er late" fordi jeg vet hvor jævla hardt det har vært for meg selv å klare stå i en 100% jobb i alle disse årene, med alle de tilleggsplagene jeg selv er belastet med. Men akkurat DEN fella nekter jeg å gå i. Jeg vet at det kan komme enda tyngre tider for meg også, så hvorfor vil jeg delta på den samme undergravingen av velferdsstaten som du selv driver med? Jeg tipper du tror du gjør den omvendte, men det er tvert i mot. Du ønsker (i likhet med mange andre korttenkte) at vi skal gå bakover i tid. Gjøre samfunnet hardere. Kreve enda mer av utsatte folk. At Norge er i ferd med å bukke under pga sykemeldinger er en løgn som blir repetert og fortalt av selvgode folk som tror de skal beholde sin gode  helse og lever i en illusjon om at det er de som er de eneste som holder samfunnet gående. 

Blir så oppgitt over denne trangsynte, blærete holdningen.

Anonymkode: d6680...83a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...