Gå til innhold

Sykemelding neste?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nakkeverk og utmattelse etter en tøff periode med sykdom og alvorlig dødsfall i partners familie grunn nok til å be om en pause? Der man selv har måtte fungere for to? Eller er det bare å bite tenna sammen og tenke at dette gjør jo alenemødre hele tiden? All respekt til dere. Er bare kokt. Har aldri sykemeldt meg, er over 40 år. 

Anonymkode: 4705d...103

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på fastlegen din. Noen (min) fastlege ville ha sykemeldt meg i en periode, men andre leger gjør ikke det. Dra til legen og si hvordan ståa er. Det pleier å ordne seg :) 

Anonymkode: 5e077...c07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er nakkeverk og utmattelse etter en tøff periode med sykdom og alvorlig dødsfall i partners familie grunn nok til å be om en pause? Der man selv har måtte fungere for to? Eller er det bare å bite tenna sammen og tenke at dette gjør jo alenemødre hele tiden? All respekt til dere. Er bare kokt. Har aldri sykemeldt meg, er over 40 år. 

Ta en pause, ta en lang ferie, ta ubetalt permisjon, men ikke dytt regningen over på arbeidsgiver og fellesskapet.

Anonymkode: db911...486

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare å klemmepå til du stuper og må bruke 10 år på å hente deg inn igjen om det er mulig. 

Nei da,ikke dumt med noen Mnd fri fra jobb og bearbeide kropp og sjel. 

De gangene jeg har møtt motgang har jeg byttet jobb. 4 ganger gjennom 40 år,på veg til gang nummer 5 nå.

Alle har ikke adhd,så det å bryte rutiner er den beste medisin.

Jobb,trening og alskens ritualer fungerer ikke på meg. 

Anonymkode: 20672...372

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ta en pause, ta en lang ferie, ta ubetalt permisjon, men ikke dytt regningen over på arbeidsgiver og fellesskapet.

Jeg betaler jo skatt selv da. De fleste møter vel i korte perioder på utfordringer som gjør at de kanskje må benytte seg av fellesskapets spleiselag? Har betalt inn greit med skatt i over 20 år… Så ingen av godene er ment for meg? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bare å klemmepå til du stuper og må bruke 10 år på å hente deg inn igjen om det er mulig. 

Nei da,ikke dumt med noen Mnd fri fra jobb og bearbeide kropp og sjel. 

De gangene jeg har møtt motgang har jeg byttet jobb. 4 ganger gjennom 40 år,på veg til gang nummer 5 nå.

Alle har ikke adhd,så det å bryte rutiner er den beste medisin.

Jobb,trening og alskens ritualer fungerer ikke på meg. 

Anonymkode: 20672...372

Snakk om et par uker med pause. Ikke ett år. Jeg er helt på felgen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det kommer an på fastlegen din. Noen (min) fastlege ville ha sykemeldt meg i en periode, men andre leger gjør ikke det. Dra til legen og si hvordan ståa er. Det pleier å ordne seg :) 

Anonymkode: 5e077...c07

Hva er en periode? En uke, en måned? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg betaler jo skatt selv da. De fleste møter vel i korte perioder på utfordringer som gjør at de kanskje må benytte seg av fellesskapets spleiselag? Har betalt inn greit med skatt i over 20 år… Så ingen av godene er ment for meg? 

Sykepenger hvis du er syk, ferie eller permisjon hvis du er sliten.

AnonymBruker
Skrevet

Bedre med gradert sykemelding I en periode enn å presse seg såpass at man må sykemeldes helt på ubestemt tid. Forebygging! 

Anonymkode: 90be8...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller skrevet til legen enn her på KG. 

Anonymkode: 1a5eb...6aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville heller skrevet til legen enn her på KG. 

Anonymkode: 1a5eb...6aa

Det er fordi det står så mye på nettet og jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til legen. Får jo hint om at jeg blir en snylter, så mister litt motet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...