AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Hei! Har fått en Main Coon på 4 år som har spist Royal Canin Main Coon fòr de siste årene. Jeg har ingen erfaring med rasen fra før, kun skogskatt. Hun er ordentlig flott og hyggelig, på sine premisser. Problemet er at jeg ser at hun flasser mye, er matt i pelsen, vil ikke bade og børstes 2 min her og der gjennom dagen - liker det ikke så må bare ta henne i øyeblikket hun er rolig 😅 Må presisere at det er minst hver dag, ofte flere gang om dagen. Hun hadde masse floker da jeg fikk henne, og har fått klipt vekk det meste bortsett fra noe på bakbena da hun HATER å bli tadd der. Blir ordentlig hissig og klorer, prøver til og med å bite. I tillegg til det, så sier de tidligere eiere at hun må mates 3 gang om dagen, elles spyr hun. Noe jeg har fortsatt med, og sikkert er tilfelle.. Men .. kan det være andre grunner til at hun spyr? Feil fòr f.eks.? Er det andre fòr hun kan få eller MÅ det være spesifikt kun den? Andre tips og triks? Anonymkode: 31569...bc4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Prøv å bytt til et for uten korn? Royal canin er et dårlig for. Anonymkode: ba538...bef 4
Tvist Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Ville testet annet for. Spiser hun veldig raskt eller mye? Min kaster noen ganger opp fordi hun spiser for mye. Min fungerer fint på denne, du kan jo kjøpe en liten pose og se https://www.zooplus.no/shop/katt/torrfor_katter/royalcanin/royalcanint_carenutrition/514374?variantId=514374.1&abd=true&utm_source=google&utm_medium=google_pmax&utm_campaign=16447887076&utm_term=514374.1&utm_content=pla&utm_id=16447887076_16447887076&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=16447890160&gbraid=0AAAAAD9Xn6UJ3bwuaXFdz_3oksNRjY4yR&gclid=EAIaIQobChMIh8bu2LaYkwMVXguiAx3R-DthEAQYAiABEgL-5fD_BwE&activeVariant=514374.0 Som brukeren over sier har Royal Canin mye korn i foret sitt, men min katt takler ikke kornfritt, det blir hun veldig dårlig av, selv om det logisk sett burde vært bedre for henne. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Matt i pelsen? Gi katta litt tran hver dag. Anonymkode: a0eec...320
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøv å bytt til et for uten korn? Royal canin er et dårlig for. Anonymkode: ba538...bef Dyrt AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Har fått en Main Coon på 4 år som har spist Royal Canin Main Coon fòr de siste årene. Jeg har ingen erfaring med rasen fra før, kun skogskatt. Hun er ordentlig flott og hyggelig, på sine premisser. Problemet er at jeg ser at hun flasser mye, er matt i pelsen, vil ikke bade og børstes 2 min her og der gjennom dagen - liker det ikke så må bare ta henne i øyeblikket hun er rolig 😅 Må presisere at det er minst hver dag, ofte flere gang om dagen. Hun hadde masse floker da jeg fikk henne, og har fått klipt vekk det meste bortsett fra noe på bakbena da hun HATER å bli tadd der. Blir ordentlig hissig og klorer, prøver til og med å bite. I tillegg til det, så sier de tidligere eiere at hun må mates 3 gang om dagen, elles spyr hun. Noe jeg har fortsatt med, og sikkert er tilfelle.. Men .. kan det være andre grunner til at hun spyr? Feil fòr f.eks.? Er det andre fòr hun kan få eller MÅ det være spesifikt kun den? Andre tips og triks? Anonymkode: 31569...bc4 Dra til dyrlegen? Får kanskje syre av maten. Anonymkode: e17eb...b52
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars Generelt er Royal Canine et dårlig fôr, men jeg ville uansett tatt katten med til dyrlegen. For meg høres det ut som allergi. Matallergi er faktisk mer vanlig enn man skulle tro blandt katter. Dyrlegen vil nok anbefale en utelukkikgsdiett, men det er veldig vanskelig å få til med en utekatt. Anonymkode: ebde4...e92
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Kan være grunnet det tørre innemiljøet vi har nå på vinteren. Gi fiskeolje og få opp luftfuktigheten innendørs. Anonymkode: 44cbc...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Grunnen til spying kan være at hun spiser for fort. Da vil en labyrintskål sørge for at maten inntas saktere. Anonymkode: 44cbc...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars At hun freser når du tar på henne og ikke steller seg selv skikkelig er tegn på smerter. Maine coon kan ha spondylose i rygg og hoftedysplasi- jeg haddr tatt røntgenbilder hos veterinær. Hilsen veterinær. Anonymkode: 22388...098 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå