AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg lurer veldig på noe… jeg og samboer venter barn nr 2 på sensommeren. Vi tenker at det nå er rimelig å gi beskjed til vår huseier om at vi venter et barn til. Vi har bodd her i 3 år. Det jeg lurer på, kan huseier be oss om å flytte nå som vi venter enda et barn? Det er kun 2 soverom i leiligheten, et vi sover på og barnerommet til vår førstefødte. Tenker da på om «retten» er på huseier sin side hvis hun mener at leiligheten ikke egner seg for en familie på 4? Leiligheten er på ca 85 kvadrat, men ja.. er kun to soverom. Det står riktignok ikke noe i leiekontrakten om antall personer som kan bo her, men noe i meg sier allikevel at huseier kan bestemme dette? Vet ikke..? Er uansett nå litt stresset for bosituasjonen og reaksjonen… Vi har planer om å kjøpe hus på sikt, men foreløpig valgte vi denne bosituasjonen pga reisevei til/fra jobb, barnehage og nærhet til familie. Noen som vet? Har vært i liknende situasjon? Hva kan mulig utfall være? Anonymkode: aa6f7...33f
kaleidoskop Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Det kan jeg ikke skjønne at huseier kan gjøre?! Men vet ikke. Det er da helt normalt at søsken deler soverom. Så er ikke for lite rom der.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Dette har huseier ikke noe med, og dere behøver heller ikke informere huseier. Anonymkode: 1263a...5d6 7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Nei, dere er milevis over statistisk sentralbyrå sin definisjon av trangbodde Anonymkode: bc383...65b 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden nei selfølgelig kan dem ikke gjør det bare fordi dere venter et barn til men dere bør vel se etter noe annet etter hvert tenker jeg Anonymkode: 2fd73...16b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Nei, du kan få så mange barn du vil. Du trenger heller ikke unformere huseier om ar du skal ha barn. Anonymkode: 23194...db2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Dette har ikke huseier noe med. De har ikke noe med at dere får flere barn, og er heler ikke utkastene grunn Vi bor nå i hus på 90 kvadratmeter ja vi har 3 soverom. Men det ene soverommet er nå så lite at er kun plass til seng, nattbord og et lite skrivebord. Så ikke mye større en deres Så leiligheten deres er egentlig ikke liten. Før var nå boliger mindre og flere barn delte nå rom Anonymkode: acfe8...131
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå