AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Hei! Vi er de som har ventet lengst i klassen med å gi etter for mobiltelefon på barneskolen. Nå begynner sønnen vår i 5 klasse, og tenker at han skal få til sommeren. Vi ønsker ikke smarttelefon, men den må gjerne se smart ut. Er det noen her som har noen tips til type mobiltelefon? Jeg vet det er mange som mener at man kan gjøre smarttelefon dum, men jeg vet at ungene ofte klarer å komme seg på nett likevel😅 så vi vil ikke ha smarttelefon. Anonymkode: 30069...b11
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars https://www.power.no/mobil-og-foto/mobiltelefon/nokia-3210-4g-mobiltelefon-scuba-blue/p-3295336/store/1690/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=1597376094&gclid=CjwKCAjwpcTNBhA5EiwAdO1S9h0bGdORrUeh09kOeq-8Z9t4N6A2XyYO2sAQsGuDi3OUNyjMXNG8ihoCjk0QAvD_BwE Denne er populær. Anonymkode: 24a5d...7b2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): https://www.power.no/mobil-og-foto/mobiltelefon/nokia-3210-4g-mobiltelefon-scuba-blue/p-3295336/store/1690/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=1597376094&gclid=CjwKCAjwpcTNBhA5EiwAdO1S9h0bGdORrUeh09kOeq-8Z9t4N6A2XyYO2sAQsGuDi3OUNyjMXNG8ihoCjk0QAvD_BwE Denne er populær. Anonymkode: 24a5d...7b2 Hvor i alle dager er den populær? Jeg har fem barn, og om det var dette de hadde fått, ja da hadde de valgt å være uten tlf. Snakk om å holde barna sine utenfor. Anonymkode: acdaa...df2 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars iPhone 17 så kan du ev bytte til 18 til høsten når den kommer. værsegod Anonymkode: 4c4fe...9bc
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Doro elle Nokia tastetelfon Anonymkode: 5636f...a40 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars Smarttelefoner kan man overstyre totalt, så jeg vil faktisk anbefale det. Man kan blokkere alle apper, inkludert internett. Man kan velge å kun ha tilgang til sms og ringing, og også til kun forhåndsvalgte nummer. Anonymkode: b27eb...cc7 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars DOOV R77 / Dumbdroid Den kjører Android OS og støtter de fleste apper Anonymkode: d3e5b...c04 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Vi startet med en doro, den hadde fire forhåndsinnstilte knapper. Men hun var 6, ikke 10 eller 11. Hva vil dere telefonen skal gjøre? Hvor lenge skal den vare? Anonymkode: aab37...611
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvor i alle dager er den populær? Jeg har fem barn, og om det var dette de hadde fått, ja da hadde de valgt å være uten tlf. Snakk om å holde barna sine utenfor. Anonymkode: acdaa...df2 Faktisk så har denne type telefon begynt å bli populære igjen. Anonymkode: 30069...b11 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi startet med en doro, den hadde fire forhåndsinnstilte knapper. Men hun var 6, ikke 10 eller 11. Hva vil dere telefonen skal gjøre? Hvor lenge skal den vare? Anonymkode: aab37...611 Tenker at den bør vare til han begynner på ungdomsskolen. Anonymkode: 30069...b11
AnonymBruker Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars Denne generasjonen ungdommer går selv ut med at de ønsket å vokse opp uten smarttelefonen. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor i alle dager er den populær? Jeg har fem barn, og om det var dette de hadde fått, ja da hadde de valgt å være uten tlf. Snakk om å holde barna sine utenfor. Anonymkode: acdaa...df2 Anonymkode: 9bc3b...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #12 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Faktisk så har denne type telefon begynt å bli populære igjen. Anonymkode: 30069...b11 Nei de har ikke det. Organisasjonen smarttelefonfri barndom vil gjerne at det skal være tilfelle men det er det ikke. Det er alltid en eller to med woke foreldre i hver klasse som har dette og I stedet ser youtube hos venner på deres telefoner. Anonymkode: db832...41b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne generasjonen ungdommer går selv ut med at de ønsket å vokse opp uten smarttelefonen. Anonymkode: 9bc3b...6f7 Vell, da bor ikke de ikke denne bygda. Heller ikke i byen jeg jobber på en ungdomsskole, eller byen der min mann jobber på en ungdomsskole. Alle har smarttelefon. Veldig ulikt hvor mye de blir brukt, og hva de blir brukt til. Men i mobilhotellene blir det utelukkende levert inn smarttelefon. Anonymkode: acdaa...df2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei de har ikke det. Organisasjonen smarttelefonfri barndom vil gjerne at det skal være tilfelle men det er det ikke. Det er alltid en eller to med woke foreldre i hver klasse som har dette og I stedet ser youtube hos venner på deres telefoner. De aller fleste foreldre ønsker å avvente med smarttelefon, og de som ikke klarer å stå i det angrer. Det er jo ren forskning som sier at ungene ikke burde ha tilgang på smarttelefon med apper før ungdomsskolen. Kall meg gjerne woke Anonymkode: 30069...b11 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #15 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ren forskning som sier at ungene ikke burde ha tilgang på smarttelefon med apper før ungdomsskolen. Anonymkode: 30069...b11 Finnes det forskning som sier at ungene ikke bør ha tilgang på smarttelefon med foreldrekontroll? Ingen foreldre gir vel ungene mobil uten en form for kontroll. Anonymkode: d042a...f41
AnonymBruker Skrevet 11. mars #16 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei de har ikke det. Organisasjonen smarttelefonfri barndom vil gjerne at det skal være tilfelle men det er det ikke. Det er alltid en eller to med woke foreldre i hver klasse som har dette og I stedet ser youtube hos venner på deres telefoner. Anonymkode: db832...41b Jeg har et barn på 4 trinn og her har de fleste ssom har mobil slik telefon. Mange som ikke har mobil enda også. Er vel ca 3-8 stykker med smarttelefon på trinnet og det er typisk de minst ressurssterke familiene.. Anonymkode: 1af0a...0cf 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #17 Skrevet 11. mars Kjøp smartklokke, er genialt. Nabojentene på 8 og 10 har en Anonymkode: 77940...cfd
AnonymBruker Skrevet 11. mars #18 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vell, da bor ikke de ikke denne bygda. Heller ikke i byen jeg jobber på en ungdomsskole, eller byen der min mann jobber på en ungdomsskole. Alle har smarttelefon. Veldig ulikt hvor mye de blir brukt, og hva de blir brukt til. Men i mobilhotellene blir det utelukkende levert inn smarttelefon. Anonymkode: acdaa...df2 På ungdomsskolen - ja. Barneskolen - nei. Blitt mindre og mindre av smarttelefon fra 5 klasse og under. De som går i 6 og 7 fikk mobil før det ble så mye fokus på det. I hvertfall her jeg bor. Anonymkode: 1af0a...0cf 1
Fighter83 Skrevet 11. mars #19 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Vi er de som har ventet lengst i klassen med å gi etter for mobiltelefon på barneskolen. Nå begynner sønnen vår i 5 klasse, og tenker at han skal få til sommeren. Vi ønsker ikke smarttelefon, men den må gjerne se smart ut. Er det noen her som har noen tips til type mobiltelefon? Jeg vet det er mange som mener at man kan gjøre smarttelefon dum, men jeg vet at ungene ofte klarer å komme seg på nett likevel😅 så vi vil ikke ha smarttelefon. Anonymkode: 30069...b11 https://www.nrk.no/norge/unge-skaffer-seg-en-ny-type-_smarttelefon__-_-har-ikke-scrollet-1.17749141 Kanskje en sånn kan fungere om du ikke går for 3210. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #20 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): De aller fleste foreldre ønsker å avvente med smarttelefon, og de som ikke klarer å stå i det angrer. Det er jo ren forskning som sier at ungene ikke burde ha tilgang på smarttelefon med apper før ungdomsskolen. Kall meg gjerne woke Anonymkode: 30069...b11 Er så utrolig mye juging her på kg 😆 Anonymkode: bde85...27e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå