Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har du sett dokumentaren på tv 2?

Hvor naiv er det mulig å bli?  Vedkommende trodde de var blitt så gode og tette venner og går russerens ærend om og om igjen. Sivil ingeniøren har hatt kontakt med russeren i 6 år og blir manipulert/lurt til å gå hans ærend om muligheter for oppkjøp av eiendommer, tomter mm. strategisk plassert rundt om i landet. Med fare for rikets sikkerhet burde alarmklokker ringt for lenge siden!

1.Gudene  vet hvor mye info som kom russeren til kunnskap og hvilket skadepotensiale som ligger i det….c’’.)!? 
2. Hvor mange flere tilfeller i Norge finnes?

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Sol 75
Skrevet

Så den idag og syns det er vondt å se hvor man kan manipulere mennesker og rett og slett gå inn i hodet deres. Syns oppriktig synd på både han Ståle og hun kvinnen. Mulig jeg er naiv men jeg tror oppriktig disse to ikke visste hva de var involvert i. Og ja jeg tror det er mange, mange samme tilfeller til dags dato. Men hvor er myndighetene ? Er det ingen som har kontroll her i landet. Han får holde på i 20 år!

Skrevet (endret)

Vi hadde jo alle faget historie på skolen. Noe av faget handlet om krig. Men jeg kan ikke huske en eneste ting om spionasje og etteretning i pensum selv om dette har vært avgjørende for mye i verdenshistorien. Alt jeg vet om dette har jeg lest og sett på en skjerm i ettertid. Når man legger til at nordmenn flest er tillitsnarkomane (les naive inntil det absurde, "må jo stole på folk" er omkvedet) så er det klart at vi selv har lagt hodet litt på blokka mot en stormakt som utdanner profesjonelle statlige svindlere, løgnere, svikere, lurendreiere, honningfeller og interessante "bestevenner". M.a.o. spioner.

Endret av slarvearve
  • Liker 2
Skrevet

Ekstremt naiv type som lot seg manipulere på denne måten.....typisk norsk å være ekstrem naiv.

• Nyttig 1
Skrevet
Kalkula skrev (3 minutter siden):

Ekstremt naiv type som lot seg manipulere på denne måten.....typisk norsk å være ekstrem naiv.

Det ligger liksom i manipulasjonens natur at man ikke forstår at man er utsatt for manipulasjon… 

At nordmenn som gruppe er naive - absolutt! Men man hjelper ingen ved å skylde på et individ når problemet er på samfunnsnivå. 

• Liker 3
Skrevet
Hirondelle skrev (3 minutter siden):

Det ligger liksom i manipulasjonens natur at man ikke forstår at man er utsatt for manipulasjon… 

At nordmenn som gruppe er naive - absolutt! Men man hjelper ingen ved å skylde på et individ når problemet er på samfunnsnivå. 

Man bør alltid være skeptisk, hvertfall når man får kontakt med noen på denne måten. Også hvem som kontaktet deg burde være varsel nok her mener jeg.

• Liker 2
Skrevet

Lett å sitte her og se utenfra. Men mestere på å manipulere vet hva de driver med. Ikke tro du er immun selv gjennom et langt liv. 

Skrevet
parmanoia skrev (1 time siden):

Lett å sitte her og se utenfra. Men mestere på å manipulere vet hva de driver med. Ikke tro du er immun selv gjennom et langt liv. 

Men noen er dummere enn andre

• Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (På 11.3.2026 den 10.27):

Har du sett dokumentaren på tv 2?

Hvor naiv er det mulig å bli?  Vedkommende trodde de var blitt så gode og tette venner og går russerens ærend om og om igjen. Sivil ingeniøren har hatt kontakt med russeren i 6 år og blir manipulert/lurt til å gå hans ærend om muligheter for oppkjøp av eiendommer, tomter mm. strategisk plassert rundt om i landet. Med fare for rikets sikkerhet burde alarmklokker ringt for lenge siden!

Vet man noe om hva han eventuelt fikk kjøpe her i landet, og hvor mange av disse fantasi-prosjektene som ble realisert? Og hvor skulle han få tak i kapital til å kjøpe Deichmanske bibliotek? Det ble vel solgt for nær 250 millioner.

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (På 18.3.2026 den 21.43):

Vet man noe om hva han eventuelt fikk kjøpe her i landet, og hvor mange av disse fantasi-prosjektene som ble realisert? Og hvor skulle han få tak i kapital til å kjøpe Deichmanske bibliotek? Det ble vel solgt for nær 250 millioner.

De kr ville vel ha kommet fra ‘’folk under Putin’’. Presteskapet mm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...