miemos Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Midt i et samlivsbrudd, hvor mannen hat flyttet ut. Strøm har alltid stått på han, hvordan får jeg dette over på meg? Han har besøksforbud mot meg, så ingen kontakt mellom oss. Jeg har aldri hatt noe med strømmen og gjøre, og vet ikke engang hvilken leverandør han har. Bor helt sør i landet, hvilke strømleverandør bør jeg velge for å få best pris? Og bør jeg ha norgespris? Hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet, da dette er helt ukjent terreng for meg.
rockybalboa Skrevet 11. mars #2 Skrevet 11. mars Hei. Her er link til forbrukerrådets side for sammenligning av strømpriser. https://www.forbrukerradet.no/strompris/ Det er veldig sannsynlig at det vil lønne seg for deg å ha Norgespris, dette bestiller du via Elhub (krever innlogging med BankID). Du må vel få flyttet avtalen angående strømmåler over på deg. Du må finne ut hvem som er netteier i ditt område og ta kontakt med de. Bytte av strømleverandør kan du gjøre direkte hos den du velger fra forbrukerrådets side. Jærkraft ser ut til å ha noen gode avtaler.
TBL12 Skrevet 11. mars #3 Skrevet 11. mars Det er to ulike miemos skrev (19 timer siden): Midt i et samlivsbrudd, hvor mannen hat flyttet ut. Strøm har alltid stått på han, hvordan får jeg dette over på meg? Det er to ulike leverandører av strøm. Lokalt nettselskap leverer fysisk strømmen inn. Er ikke noe valg, her må du finne hva ditt lokale selskap er og oppdatere avtalen. Det er nettselskapet som betaler ut strøm støtte og Norgespris. I tillegg er det er fritt valgt strømselskap. Her er greit å velge et selskap som ikke først har gode velkomsttilbud for å flytte deg til en dyrere avtale. I så tilfelle er det viktig å huske å bytte innen fristen. En del strømselskap kan sende regning fra nettselskapet. Omtales som gjennomfakturering. Ikke noe stort problem å motta to faktura. Ved bruk av avtalegiro kombinert med efaktura betales regning automatisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå