Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei meg og skuffa. Jeg ble bedt om å lage en liste over ting jeg ønska meg av mannen, vi skulle feire i dag.

Barna spleiset på en ting, ble veldig glad for den.

Han hadde ikke kjøpt noe, sa at han skulle kjøpe når han får lønn. Om 3 uker. Det samme skjedde i fjor . Da glemte han å kjøpe noe.

Jeg forventer ingen dyre ting, men en liten oppmerksomhet hadde vært hyggelig. Og hvorfor spør han om hva jeg ønsker meg når han ikke skal kjøpe noe uansett?

Jeg ordner gaver og små overraskelser til han og alle barna på deres dager. Jeg er visst ikke verdt noe. 

Anonymkode: a543e...1a4

• Liker 2
  • Hjerte 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligere enn du tror. Jeg hadde sluttet å gjøre noe for han på hans bursdag. Mange menn responderer ikke på noe annet enn gjengjeldelse for at poletten skal ramle ned. 

• Liker 10
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Når har han bursdag? 

Hva har du tenkt å kjøpe til han og ordne for han til den dagen? 

Anonymkode: 3932c...7a1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når har han bursdag? 

Hva har du tenkt å kjøpe til han og ordne for han til den dagen? 

Anonymkode: 3932c...7a1

På sommeren. Ingenting. Jeg sa det til ham helt rolig i går at jeg ikke ordner noe for ham når han har bursdag. Han har aldri bedt om det, var svaret. 

Han vet at bursdag er viktig for meg. Fortsatt skuffa. Han kunne kjøpt et par sokker eller en sjokolade og pakket det inn liksom.. 

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerte han deg da ?

Min gratulerer ikke og viss han kommer på at jeg har bursdag (som han bør vite selv og jeg minner han ikke på det) så er det slik: åhhhh, ja gratulerer da. Ingen klem eller noe. Og så ser han på mobilen igjen. Det er jo en vanlig dag liksom, no big deal. Men jeg også sitter igjen med en følelse av å være lite verdt.

Så du er ikke alene ts. Tror dette er vanlig. Det viktigste jeg har lært er å ikke ha noe forventninger for da blir man enten positivt overrasket eller ikke skuffet (igjen).

Klart han bygget opp til forventninger hos deg når han ber deg lage liste. Det var faktisk ikke greit og det hadde jeg nok gitt beskjed om. Hvis han ikke hadde tenkt å kjøpe noe, så si det for svarten.

Anonymkode: 33216...1b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min gratulerer ikke og viss han kommer på at jeg har bursdag (som han bør vite selv og jeg minner han ikke på det) så er det slik: åhhhh, ja gratulerer da. Ingen klem eller noe. Og så ser han på mobilen igjen.

Hvor finner dere disse mannfolka og hvorfor synes dere det er greit å ha det sånn?

Anonymkode: 1baa8...f6b

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig. Hvordan er han ellers da? Er dette bare en av mange dårlige egenskaper? 
Det minner meg litt om min eks. Sykelig sjalu, unna meg ingenting, og rundt bursdag var det helt krise. 
Han passet gjerne på å gratulere meg med dagen i det klokka bikka midnatt, natt til bursdagen min. Så var han ferdig med det. Og vi bodde ikke sammen så han slapp å se meg den dagen. Men tok med glede i mot gave og oppmerksomhet selv, da han hadde bursdag.
Kan det være misunnelse evt sjalusi som gjør at samboeren din ikke unner deg noe ekstra denne dagen? 
Reagerer veldig på det du skriver om at han ber deg om en liste for å så ikke gi deg noen ting. Han bygger opp og river ned… Han veit dagen kommer og burde være i stand til å legge av penger på forhånd. Barna har jo klart å betale for gave, for svingende!

Anonymkode: 69440...2ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig noe igjen av forholdet når mannen behandler deg sånn..?

Anonymkode: 40473...7d3

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er så lei meg og skuffa. Jeg ble bedt om å lage en liste over ting jeg ønska meg av mannen, vi skulle feire i dag.

Han hadde ikke kjøpt noe, sa at han skulle kjøpe når han får lønn. Om 3 uker. Det samme skjedde i fjor . Da glemte han å kjøpe noe.

Jeg forventer ingen dyre ting, men en liten oppmerksomhet hadde vært hyggelig. Og hvorfor spør han om hva jeg ønsker meg når han ikke skal kjøpe noe uansett?

Jeg ordner gaver og små overraskelser til han og alle barna på deres dager. Jeg er visst ikke verdt noe. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gratulerte han deg da ?

Min gratulerer ikke og viss han kommer på at jeg har bursdag (som han bør vite selv og jeg minner han ikke på det) så er det slik: åhhhh, ja gratulerer da. Ingen klem eller noe. Og så ser han på mobilen igjen. Det er jo en vanlig dag liksom, no big deal. Men jeg også sitter igjen med en følelse av å være lite verdt.

Så du er ikke alene ts. Tror dette er vanlig. Det viktigste jeg har lært er å ikke ha noe forventninger for da blir man enten positivt overrasket eller ikke skuffet (igjen).

Klart han bygget opp til forventninger hos deg når han ber deg lage liste. Det var faktisk ikke greit og det hadde jeg nok gitt beskjed om. Hvis han ikke hadde tenkt å kjøpe noe, så si det for svarten.

Anonymkode: 33216...1b5

Dere trenger ikke å være sammen med disse mennene som ikke liker dere. Dere vet det??? 

Anonymkode: 83a89...66d

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet/vert sammen med to menn som har glemt/ignorert bursdagen min. Jeg husker godt hvor forferdelig sårende det var, hvor liten og verdiløs jeg følte meg. 

Dere skal ikke senke forventningene, dere må gjøre stikk motsatt og øke forventningene deres! Det er direkte respektløst og dårlig gjort å holde på sånn som de mennene her. 

Er det viktig for deg så skal det være viktig for han også. Så kan han få slippe å få gave og oppmerksomhet på sin bursdag om det er så uviktig for han. Poenget er at du burde være viktig for han og de må være passe bra idiot eller rasshøl for at de ikke forstår dette. Mennesker som ikke forstår dette velger å ikke forstå.

Anonymkode: ac098...09c

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
mamanodrama skrev (6 timer siden):

Vanligere enn du tror. Jeg hadde sluttet å gjøre noe for han på hans bursdag. Mange menn responderer ikke på noe annet enn gjengjeldelse for at poletten skal ramle ned. 

Men da risikerer du også at mannen bare blir letta for at han ikke får noe :ler: Det gjør min. Han synes gaver er vanskelig og blir mer stressa enn glad når han får noe, for da vet han at han "må" gjøre gjengjeld.

Jeg er vant til det nå, og han er en veldig snill, hjelpsom og kjærlig mann på tusen andre områder, så det plager meg ikke lenger. Men en god del menn (og sikkert noen kvinner) synes gaver er mer pes enn kos.

Anonymkode: 7efae...4da

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det opp på morgenen, da han igjen sa han skulle kjøpe når han får lønn. Jeg sa at da er poenget borte for min del. Da passet han på å si at han kun fikk noe snacks til sin bursdag. «Men bursdag er ikke viktig for meg»

Ja, du fikk det fordi du igjen «ikke hadde penger» til min bursdag i fjor.
Men hvorfor spørre om liste hvis du ikke skal bruke den? Den ene tingen jeg skrev opp koster 79kr..

Vår yngste datter var lei seg i går, hun har ikke penger eller kort og hadde ikke mulighet til å skaffe meg noe. Hun lagde et nydelig kort da. 🥰

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da risikerer du også at mannen bare blir letta for at han ikke får noe :ler: Det gjør min. Han synes gaver er vanskelig og blir mer stressa enn glad når han får noe, for da vet han at han "må" gjøre gjengjeld.

Jeg er vant til det nå, og han er en veldig snill, hjelpsom og kjærlig mann på tusen andre områder, så det plager meg ikke lenger. Men en god del menn (og sikkert noen kvinner) synes gaver er mer pes enn kos.

Anonymkode: 7efae...4da

Jeg blir glad for oppmerksomheten ved en gave men settet sjelden pris på innholdet.

Jeg liker gleden ved å gi noen en gave men hater å kjøpe inn.

Anonymkode: 88357...26f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å,forstå at voksne mennesker bryr seg om oppmerksomhet på bursdagen.  

Anonymkode: b480f...a52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder dere være sammen med disse mennene? De kommer ikke til å endre seg. 

Anonymkode: a2628...918

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til hans neste bursdag kjøper du en gave til deg selv. Den pakker du inn og legger med et kort "Til Deg, Fra han. Gratulerer med dagen, her er endelig gavene jeg har lovet i flere år. Denne fortjener du." Finn en eske, legg en lapp i bunn hvor du skriver "Din gave skal jeg kjøpe når jeg får lønn" og legg så gaven til deg oppå. Pakk så inn esken også. Når du gir den sier du at du har kjøpt noe han flere ganger har snakket om men aldri klarer å kjøpe....

Anonymkode: 34f80...7dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å,forstå at voksne mennesker bryr seg om oppmerksomhet på bursdagen.  

Anonymkode: b480f...a52

Du trenger ikke å forstå det for å respektere det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som har gaver som kjærlighetsspråk 🙂. Fantastiske gaver til jul og bursdag. Valentine, morsdag og gjerne uten at det er noen anledning i det hele tatt.

Kunne kanskje ha byttet ham ut med en som gjorde litt mer husarbeid, for der er han dårlig 🙃. Neida,vi har vært sammen i 30 år, og vil ikke bytte ham ut 🙂❤️.

Føler med deg, TS. Det må være stusslig å ikke få noen oppmerksomhet på bursdagen sin. Håper du kjøper en flott gave til deg selv. Det ville jeg ha gjort. 

Anonymkode: ce35d...76d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke å forstå det for å respektere det. 

Generelt kan man ikke kreve noe av andre. Noen trenger gaver for å ha det bra. Andre har det ikke bra med å gi gaver. Hvis begge er like kompromissløse på det så bør de ikke bli et par.

Anonymkode: 88357...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Begynte hans manglende engasjement for dine bursdager før eller etter ditt manglende engasjement for sex og samliv begynte?

Anonymkode: 1ecb6...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...