Gå til innhold

Begynne på skolen med bestevenninne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter skal begynne på skole med en av sine beste venner. De har ikke gått i bhg sammen før, så de har levd i sin egen tospann-boble når de har vært sammen. Begge to er kontaktsøkende, sosiale og hyggelige barn, men min datters bestevenninne er nok noe tøffere og "hardhudet" enn min datter. Min datter har allerede sagt ting som at hun ønsker å sitte ved siden av bestevenninnen når hun begynner på skolen, "tenk hvis hun får seg andre venner enn meg" osv. Vi har lagt oss på en realistisk linje i svarene her, hvor vi har sagt at det kan godt hende men at hun selv også kommer til å bli kjent med mange nye folk og kanskje ha lyst å leke med andre enn hennes nåværende bestevenninne selv om de fortsatt kommer til å være gode venner. Men jeg trenger tips, for jeg er redd for at dette kan bli sårt for henne siden hun allerede tenker litt på det. Min datter er ellers typen til å ta kontakt med ukjente barn på en tilfeldig lekeplass, så hun er ikke fremmed for å bli kjent med nye, men jeg er litt redd for at dynamikken her blir litt annerledes. 

pS: vi bruker aldri ordet bestevenninne, dette var kun for å kunne henvise til denne andre veldig nære venninnen

Anonymkode: 0e633...162

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send e post til skolen og få dem i to ulike klasser. Da kan de leke sammen i friminuttene og knytte nye vennskap i timen. 

Anonymkode: dea36...695

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å slappe av og ikke tenke på det. Det der går seg sannsynligvis helt naturlig til. 
Enten så fortsetter de som «bestevenner» eller så finner de seg nye bestiser. 

Anonymkode: f3a73...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går seg til. Ville ikke gjort noe og holdt lav profil. Og får venninnen, eller din datter, nye gode venner så er det også god lærdom og utvikling, som barna må erfare 

Anonymkode: fd848...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Det går seg nok til. 
Men hun bør absolutt realitetsorienteres med at venninnen hennes kommer til å få flere venner, og at det er helt greit og viktig.

Anonymkode: 6d8d7...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...