Arielle Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 (endret) Ja, altså hvor stor prosentdel av det medisinen egentlig koster er det man betaler selv ved blå resept? Tenker på hvor mye jeg må regne med å betale hvis jeg skal ta ut medisiner på sånn nødresept (betale full pris). Noen som vet? Endret 8. april 2006 av Arielle
Usikker Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 På den siste resepten jeg hentet ut (på fredag) så står det 36% egenandel. Men om det er likt for alle typer medisiner aner jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 På trydeetaten.no står det bl.a: "36 prosent av reseptbeløpet, men ikke mer enn 500,- kroner per utlevering av et kvantum svarende til tre måneders forbruk" om kjøp av legemidler/medisinsk utstyr på blå resept.
Murf Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Du betaler 36% av det medisinen koster på blå resept, begrenset opp til ett tak på 500 kroner for tre måneders forbruk på samme resept. Taket endrer seg fra år til år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå