AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Hvilke typer smykker liker du å bruke? Og er det viktig for deg at ikke mange har likt, eller omvendt - liker du best trender/populære design? Påvirkes du av om det er serier som er limited edition, eller gjør det ikke noe om det er masseproduserte så lenge materialet er sølv, gull og så videre. Kjøper du helst hos kjente produsenter, ukjente, billigkjeder eller er Temu like greit? Har et prosjekt på gang, og hadde vært interessant å høre! Anonymkode: ab8ee...3c5
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Liker enkle smykker, gjerne med en symbolikk som forteller noe. F.eks er mine to favoritt smykker et hjertesmykke med to hjerter inni, et for hver av barna min, og et smykke med firkløver. Bruker gjerne flere samtidig. Bruker aldri perler, det er altfor oppbrukt av alle andre. Anonymkode: a3ecb...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Jeg foretrekker vintage og kjøper stort sett gult gull. Er glad i art deco, fargede steiner og diamanter men har også mye uten stein. Styrer veldig unna trendene, alhambra for eksempel provoseres jeg nesten av. Det er så mange varianter av firkløver som er mye bedre og har mye mer rot i klassiske smykker at jeg kjenner jeg får litt fnatt av akkurat det designet med alle kopiene. Jeg eier noen klassiske trendsmykker selv, croissant ring for eksempel som jeg har hatt i mange år og nå ser at er overalt. Spinelli kilcoin liker jeg også og har en variant av, den så jeg via en eller annen influencer og fikk umiddelbart lyst nok på den til at jeg fikk lagd en med mine egne vrier. Inspirert mer enn kopiert mao men de har jo også tydeligvis vært store lenger enn jeg har fått med meg. Perler, cameoer og brosjer bruker jeg også en del, det kan være datert eller klassisk alt etter type og styling. Anonymkode: e1ae2...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Jeg elsker rosè gull. Liker armbånd, ringer, halskjede med anheng og øredobber. Ikke for store øredobber, ikke ringer. Bare noe lite og pent. Aner ikke hva som er "in" og ikke og kunne ikke brydd meg mindre. Jeg går med det jeg liker. Anonymkode: 8276a...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Skrevet 10. mars Jeg er glad i dansk smykkedesign .har noen smykker fra Georg Jensen. Ole Lyngaard og Per Borup sine ringer er fantastiske , de jeg liker aller best er veldig dyre, så det blir nok med drømmen. jeg bruker gult gull,det kler meg best.Har noe i hvitt gull, men de bruker jeg skjelden. liker smykker som er litt store, Anonymkode: 83e80...6e7
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars Bruker dette fra David Andersen hver dag. Fikk det i voksen alder fordi det har symbolsk verdi for meg med markjordbær. Liker gull, og rene smykker som varer i årevis. Har ikke mange smykker, bare et par halskjeder, et par ringer og noen par med øredobber. Bruker favorittene og trenger ikke så mye mer. https://david-andersen.no/kjede-markjordbaerblomst-barn/?productId=DA400217 Anonymkode: 36b0d...d59
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Jeg bruker kun smykker i sølv, forgylt sølv, gull eller platina. Jeg har en samling av ulike statment smykker som ikke brukes så ofte. Har aldri sett noen andre med 100% like da de ikke er kjøpt i Norge. Jeg samler også litt på vintage smykker fra anerkjente norske gullsmeder. Liker da og kombinere de med mer moderne smykker og synes det fungerer fint sammen. I hverdagen bruker jeg litt mer minimalistiske smykker. For meg vil det si mest fokus på designet og metallet. Lite eller ingen edelstener. Jeg er også glad i perler. Bruker mest mer moderne og minimalistiske perlesmykker men har noen virkelig flotte statment perlesmykker. Bruker ikke de så ofte men innimellom. Jeg er også glad i smaragder, rubiner, opaler, emeralder og diamanter. I hverdagen bruker jeg litt minimalistiske smykker men kanskje et med litt mer bling. Har fine sett for spesielle anledninger. Jeg vil bare påpeke at mitt syn på minimalistiske er nok en dose mer bling enn det andre tenker er minimalistisk. Jeg bruker alltid armringer/armebånd. 1 til 3 ringer. Går litt i perioder om jeg bruker halsmykker. Nå i det siste bruker jeg 2 i hverdagen. Øreringer er et must. Innimellom bruker jeg brosje kommer ann på antrekket. Bruker også et minimalistisk ankel smykke. Anonymkode: 2c79f...2e3
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Jeg bruker bare smykker til fest, og da ofte "statement pieces". Jeg får ofte komplementer for dem. Jeg bryr meg ikke om at det skal være gull, sølv osv. Og jeg bruker mest halskjeder . Jeg har klumpete knokler på hendene, så jeg liker ikke å gå med ringer. Jeg har ikke hull i ørene. Dette er typisk smykke jeg kunne kjøpt og gått med: Anonymkode: 3cf38...457 1
Thyra Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Jeg liker best enkle smykker, og bruker stort sett kun små øredobber/studs til hverdags. Vanlig vis i sølv med zirkonia eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Enkelt kjede gullkors jeg alltid har på meg. Gave fra mamma . Anonymkode: 721fd...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars Jeg liker veldig mye forskjellig, både gull og sølv, perler, ulike stener osv. Noe er enkelt og klassisk, andre er mer statement. Har f.eks. noen store halskjeder fra Goldmine fra noen år tilbake. Kjøper ALDRI fra temu og sånne steder, foretrekker å gå til gullsmeden (men har noen smykker i andre materialer som tre, plast ol. fra rimeligere kjeder som Zara og &otherstories). Har tre ganske fulle smykkeskrin, og varierer smykkebruken utifra hva jeg har på meg. Kunne nok ha vært bedre til å bruke smykker, men jeg er så redd for å miste dem 😅 Anonymkode: fc433...064
Grønnsaksvaffel Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars (endret) Jeg liker mye forskjellig. Jeg har for det meste brukt sølv, men i det siste har jeg kjøpt en del smykker i stål. Jeg syns det er kommer mye fine kvalitetssmykker i stål. Jeg har kjøpt smykker fra Mockberg, Who is she, Pandora, Hjerter, Syster P og Caroline Svedbom i det siste. Kjøper ikke fra Temu. Endret 19. mars av Grønnsaksvaffel Lagt til setning. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Skrevet 19. mars Jeg liker smykker og diamanter fra Allianse. Har to ringer, et smykke og et sett øredobber. Det er igrunn alt jeg har fordi det kan brukes til alt og jeg er veldig glad i det. Fikk en ring av hver av foreldrene mine da jeg ble 20, smykket da jeg fødte deres første barnebarn og øredobbene fra samboer da jeg ble 30. Ønsker meg dette da. Synes det er så varmt og vakkert. Skjønner at det er populært. Anonymkode: 4af2b...6f6
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars Jeg har en del smykker. En del er gaver fra mann og barn, en del er arv etter bestemødre og mamma & resten er smykker jeg har kjøpt til anledninger. De smykkene jeg har fått eller arvet har stor verdi for meg ❤️ Jeg bruker alltid øredobber, ring (maks to av gangen på samme finger) og armbånd. Sjelden halssmykke, da jeg ikke liker å ha noe rundt halsen. Alle smykkene er gult gull, hvitt gull, diamant eller andre edelstener. Jeg følger trend en gang i blant, men som oftest klassisk stil. Anonymkode: 80714...7ed
Ullvott Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars Jeg liker veldig godt sølvsmykker fra perioden 50-70-tallet. Gjerne norske. Tone Vigeland er en av favorittene. Til daglig bruker jeg helt enkle smykker enten i sølv eller gull (eller forgylt): alltid øredobber, ring og halskjede.
AnonymBruker Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars Jeg liker klassiske og kunstferdige smykker, både av norske designere og andre. Tone Vigeland, David Andersen, Lyngaard, osv er også favoritter her. Grethe Prytz Kittelsen har jeg også noe av. Personlig synes jeg ikke det er så pent med altfor lette smykker, synes mye som lages i dag passer bedre til barn og jenter opp til 20 år, det er så mye smått og puslete som ikke kler en voksen dame med jobb og personlighet. Hvis jeg kjøper eller ønsker meg smykker nå er det noe som sier noe og betyr noe for meg. Jeg bruker nesten bare sølv og hvitt gull, og synes ofte sølv er det beste materialet så lenge det vedlikeholdes med pussing. Er glad i emaljerte smykker, også. Anonymkode: d3709...c08
AnonymBruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Glad i stilen til Maanesten og Blomz Anonymkode: 2589c...e36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå