heilo88 Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Jobber per nå i barnehage, men har fått tinnitus og dårligere hørsel, og må finne meg en annen jobb, med mindre støynivå. Noen som har erfaringer med nattevakt på bofellesskap? Lurer på å søke på en 70% stilling, men litt usikker på hele natteopplegget😮💨 Usikker på hvordan 70% stilling vil være i lønn også, som en 80/90% stilling kanskje?!
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars heilo88 skrev (2 minutter siden): Jobber per nå i barnehage, men har fått tinnitus og dårligere hørsel, og må finne meg en annen jobb, med mindre støynivå. Noen som har erfaringer med nattevakt på bofellesskap? Lurer på å søke på en 70% stilling, men litt usikker på hele natteopplegget😮💨 Usikker på hvordan 70% stilling vil være i lønn også, som en 80/90% stilling kanskje?! Finnes ikke noe universalsvar. Jobbet i bolig før og der var det to ganger, den ene gangen var rolig der alle så og si alltid sov. Den andre gangen hadde veldig mye bråk, uro, utagering, og jobb på natt. Alle måtte ta begge. Det kan være helt rolig altså, eller ikke. Det må du sjekke med boligen. Tror de som var nattevakter hos oss kunne jobbe 80% og det tilsvarte omtrent 100% i lønn. Anonymkode: 3a269...610
Nuttery Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Jeg jobber mye netter (med mennesker, ikke i bolig), og synes det varierer veldig. Mange netter er veldig rolig, andre netter kan være slitsomme. Det jeg synes er deilig på natt er at (omtrent) det eneste som skjer er ting "utenom det vanlige", som må håndteres der og da. Utover det er det lite ekstra, og man har lavt stressnivå. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Jeg jobbet mye natt ca 2 år på sykehjem. Du må klare å sove på dagtid helst uten medisiner (jeg brukte atatax). Men kroppen ga meg signaler på at nattarbeid ikke var helt bra. Noen jobber natt i 20 år og stortrives. Andre klarer det ikke i det hele tatt. Anbefaler deg å prøve. Du blir en erfaring rikere. Anonymkode: aefc9...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #5 Skrevet 10. mars heilo88 skrev (3 timer siden): Jobber per nå i barnehage, men har fått tinnitus og dårligere hørsel, og må finne meg en annen jobb, med mindre støynivå. Noen som har erfaringer med nattevakt på bofellesskap? Lurer på å søke på en 70% stilling, men litt usikker på hele natteopplegget😮💨 Usikker på hvordan 70% stilling vil være i lønn også, som en 80/90% stilling kanskje?! Bare ett tips om du ikke vet så får en høreapparat med tanke på tinnitus Anonymkode: ddf4c...3c6
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars Må nesten bare teste for å finne ut hvordan du takler det. Personlig elsker jeg nattarbeid. Har egentlig alltid foretrukket å være våken om natten og sove på dagen. Sover som en stein på dagtid. Jobber fast kveld og natt i over 10 år, og elsket det. Har en ny stilling nå hvor det ikke er mulig, men jeg savner veldig ofte å jobbe sent. Å sto opp 07:00 er ikke noe min kropp har noe gått av. Anonymkode: aa837...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars I boligen min er det såpass rolig at det er hvilende nattevakt. Da kan du jobbe 100% men får kun betalt for våkne timer og 2 av de 6 du sover. Hvis du må våkne i hvilende tid så er det selvsagt våken tid/overtid. Det skjer sjelden. Så er det veldig travelt på morgenen, men det er koselig også 😊 Jeg liker godt å jobbe natt, men har barn, så våken natt utgår. Hender at jeg tar noen hvilende netter, og siden det sjelden er våkentid så er det lettvinte penger. Jeg sover godt jeg. Tror alle de som jobber natt hos oss har andre jobber i tillegg. Men hvorfor tar du ikke en ordinær turnus jobb i bolig, ts? Det er en sykt fin jobb med masse spennende utfordringer. Anonymkode: 1757e...426
heilo88 Skrevet 11. mars Forfatter #8 Skrevet 11. mars Takk for erfaringer😊 Venter på høreapparat fra NAV, 25uker behandlingstid, har gått halve tiden nå.. Er ikke så altfor mange jobber å finne her som jeg bor, liten bygd.. Men har vært innom tanken om bofellesskap en stund. Nå siden den nattevaktsstillingen har dukket opp, er jeg fristet til å søke. Som noen sier, en erfaring rikere da ihvertfall, om det ikke er noe for meg👍 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars Jeg jobber som våken nattevakt og digger det. Jobber 3-7, 4-7 og 3.hver helg. Ukevaktene går fra 2230-8 og helgevaktene fra 2030-9. Passer meg som er nattemenneske veldig godt, ingen problem å være våken. Blir vi for trøtte, tar vi f.eks en sjekkrunde rundt huset, da får vi litt frisk luft. Selv om jeg er alenemor funker nattarbeid bra. Ungen er 12 år og fikser seg litt mat etter skolen så jeg kan sove ut før middag og hygge sammen. Anonymkode: 65047...cd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå