Gå til innhold

Alvorlig ME og nevroplastisk arbeid/terapi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfart bedring av dette og vil dele litt erfaring? Hvordan jobba du med det fra en alvorlig grad og hva var symptomene dine?

Anonymkode: 0cb48...e4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde det ca. 2012. Hadde stor tro på det men fikk null effekt. I ettertid ser jeg at den perioden ikke var bra for meg, og at jeg fikk det bedre etter at jeg aksepterte situasjonen min. 

Anonymkode: 08a89...9bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Prøvde det ca. 2012. Hadde stor tro på det men fikk null effekt. I ettertid ser jeg at den perioden ikke var bra for meg, og at jeg fikk det bedre etter at jeg aksepterte situasjonen min. 

Anonymkode: 08a89...9bb

Nettopp, tilpasse aktivitet hver dag....lytte til kroppen sine signaler!

Kommer man til bedring i allmenntilstanden kan man øke aktivteten veldig saaakte..så kan man komme videre. ❤️

Anonymkode: d4545...b0b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kommer man til bedring i allmenntilstanden kan man øke aktivteten veldig saaakte..så kan man komme videre. ❤️

Virker ikke ifølge NICE, om du ikke tilfeldigvis spontant tilfriskner som pasienter ofte gjør inntil 7 år etter alvorlig kyssesyke

Anonymkode: a38c3...f01

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Virker ikke ifølge NICE, om du ikke tilfeldigvis spontant tilfriskner som pasienter ofte gjør inntil 7 år etter alvorlig kyssesyke

Kan de som ikke har hatt nytte eller har andre meninger om dette vennligst la vær å svare 

Jeg spurte spesifikt etter folk med gode erfaringer. For en grunn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nå handler jo nevroplastisk arbeid også om å lytte til kroppen og tilpasse 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå handler jo nevroplastisk arbeid også om å lytte til kroppen og tilpasse 

nei, det handler om å omprogrammere hjernen. Noe som ikke er løsningen for postviral.tretthet for eks.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

betyr ikke hva NICE mener, egenopplevd som teller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så lenge som 7 år etter altså? 

Anonymkode: 8b735...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan de som ikke har hatt nytte eller har andre meninger om dette vennligst la vær å svare 

Så du er fan av propaganda? 🤭 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge som 7 år etter altså? 

Finnes forskning fra de siste årene som sier det samme. Gå inn på pub med og gjør et søk

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du er fan av propaganda? 🤭 

Absolutt ikke. Jeg er fan av å høre folks erfaringer. Opplever dessverre motstanderne som mer propaganda . Og har hørt nok av historier som er i mot dette. Så jeg vil gjerne ha erfaringene fra de som lykkes . Vennligst la tråden være så den kan være til det, så kan dere ta de andre diskusjonene i en annen tråd 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nei, det handler om å omprogrammere hjernen. Noe som ikke er løsningen for postviral.tretthet for eks.

Lytte til kroppen og tilpasse er en sentral del av de nerve system tilnærmingene til ME osv jo 

da må du nesten sette deg inn i det før du kommer med påstander 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor vil du bare høre positive erfaringer? En ting er at du ikke ønsker å høre fra de som bare synser, men ikke å ikke ville høre om det fra de som har forsøkt, med negative erfaringer, blir jo litt søkt. 

Jeg leser boken til dr Five nå (den er gratis på TIBI.no). Foreløpig ikke kommet til noe som er gjenkjenbart for meg. Jeg har aldri unngått situasjoner jeg tidligere har blitt syk av, nettopp fordi jeg er helt sikker på at det vil gå bra denne gangen (jeg tror jo hele tiden at jeg har blitt frisk), men har som regel blitt syk underveis eller etterpå likevel. Det som hjelper er jo stikk motsatt, å unngå situasjoner jeg blir syk av, slik at jeg kan gradvis kan tåle mer av de samme situasjonene. Men jeg er ikke ferdig med boken, så kan ikke uttale meg for sikkert.

Men om du tåler å lese eller høre på lydbok (den leses nok av AI, ikke så behagelig å høre på, bedre å lese selv) kan du jo sjekke den ut gratis på tibi.no i alle fall. Alle som har ME skal få gratis tilgang.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du bare høre positive erfaringer? En ting er at du ikke ønsker å høre fra de som bare synser, men ikke å ikke ville høre om det fra de som har forsøkt, med negative erfaringer, blir jo litt søkt. 

Jeg leser boken til dr Five nå (den er gratis på TIBI.no). Foreløpig ikke kommet til noe som er gjenkjenbart for meg. Jeg har aldri unngått situasjoner jeg tidligere har blitt syk av, nettopp fordi jeg er helt sikker på at det vil gå bra denne gangen (jeg tror jo hele tiden at jeg har blitt frisk), men har som regel blitt syk underveis eller etterpå likevel. Det som hjelper er jo stikk motsatt, å unngå situasjoner jeg blir syk av, slik at jeg kan gradvis kan tåle mer av de samme situasjonene. Men jeg er ikke ferdig med boken, så kan ikke uttale meg for sikkert.

Men om du tåler å lese eller høre på lydbok (den leses nok av AI, ikke så behagelig å høre på, bedre å lese selv) kan du jo sjekke den ut gratis på tibi.no i alle fall. Alle som har ME skal få gratis tilgang.

Fordi jeg har hørt nok fra de som ikke syns det funker. Hadde jeg trengt alle erfaringer hadde jeg spurt on det. Please la tråden være det den spør om. Diskuter temaet generelt i andre tråder om du ønsker det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg har hørt nok fra de som ikke syns det funker. Hadde jeg trengt alle erfaringer hadde jeg spurt on det. Please la tråden være det den spør om. Diskuter temaet generelt i andre tråder om du ønsker det 

Les boka og prøv da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...