Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

min x-mann har narsissistiske trekk og jeg er så sliten og lei av å ha gått på eggeskall i 12år. Alt gjøres som han ønsker, selvom han bare har sønnen vår 20%.
jeg er så sliten av hele greia, lei av å gjøre alt av oppfølginger, og det å ha diskusjoner m han der jeg vet jeg vil tape. 
dette har gjort at jeg heller har svelget alle kamelene og ikke involvert han i ting, bedre å liksom gjøre ting selv.

men merker jeg nå er så sliten, men vet ikke hvordan jeg skal få det bedre med alt dette. For hvis jeg snakker med han vet jeg at det ikke kommer noe godt ut av det. Han har aldri brydd seg om meg og hvordan jeg har det. 

i tillegg nå har sønnen vår begynt å fremsnakke faren sin så mye at jeg sliter med å holde igjen. Jeg tro han ser noen av «feilene» han gjør, men er også veldig beskyttende over for faren «stakkars pappa, har så mye å gjøre» ol. Er sikkert det faren sier og derfor han sier det

Jeg har ikke mer med faren en jeg må, men også veldig lei av å bli tatt for gitt, ikke bli satt pris på, og en han hele tiden skal utnytte. Også må jeg late som utad at alt er bra, så ikke sønnen min tar skade av det. 

noen som har vært i samme situasjon og som har noen gode råd? 

Anonymkode: d58a1...8fc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må være mer konkret. Hvordan er det x utnytter deg?

At sønnen din fremsnakker far er ikke noe du bør tolke inn i. Barn får med seg utrolig mye mer enn vi tror og sønnen din er nok smertelig klar over forholdet dere imellom. Hvis far virkelig har narsissistiske trekk er det uunngåelig. Når han fremsnakker far foran deg kan du tenke at han nok sier mer av det han vil skal være sant, enn det som faktisk er sant.

Man kan forresten ikke sette pris på en dørmatte. Man setter ikke høy pris på lopper - tillegger du deg selv lav verdi og lar andre tre over grensene dine, vil de behandle deg likedan. Det er bare å lære seg først som sist at ingen kommer til å behandle deg bedre enn du behandler deg selv!

Anonymkode: 5ffb8...19e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...