Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg så utrolig dårlig. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg kan ikke huske å ha følt meg så dårlig sist gang! Jeg har NULL energi. Klarer ikke å stelle meg, stå over lengre tid og heller ikke gjøre noe som helst i huset. Ligger bare som en grønnsak i sengen eller sofaen. Jeg har en 1 åring som trenger meg. Heldigvis er pappa hjemme i permisjon, men han begynner på jobb neste uke. Jeg ser ikke for meg at jeg skal klare dette. Barnet mitt har heller ikke barnehageplass. Vurderer abort. Jeg bare ser ikke lyset. Føler at hele kroppen min sier nei, og jeg har null motivasjon. Føler meg også så deprimert. Klarer heller ikke å sove på dagtid selvom jeg er dautrøtt. Er det noen som har hatt slik erfaring? Noen som merket bedring i 2 trimester?? Er desperat

Anonymkode: 855d9...bef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det. Følt det slik flere ganger i svangerskapene mine. Hold ut! 
Helt grusomt og man blir depressiv men det går over!! Jeg kviknet veldig til i andre trimester. Tok abort en gang fordi jeg var såååå dårlig. Anbefales ikke.

Anonymkode: a65e5...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde alvorlig D-vitamin mangel i første trimester. Høres jo nesten ut som at du også har noe veldig lavt jern eller D-vitamin? Ville sjekket med en gang. 

Hvis ikke må jo bare du og mannen finne ut av hva som er best for familien deres :)

Anonymkode: 9ad08...626

AnonymBruker
Skrevet

Mtp at du er gravid i uke 9 (kjent for å være en periode man er svært sliten) OG mamma til et barn på ett år uten barnehageplass er det absolutt ikke rart du er så sliten!

Anbefaler å snakke med lege og undersøke vitaminstatus. Og mineraler. 

Jeg var trøtt og sliten i mitt første svangerskap, men å være gravid samtidig som man er mamma til et eller flere barn er en helt annen grad av slitsomt. 

Ønsker deg lykke til❤️

Anonymkode: d5380...7f9

Skrevet

Får ikke faren mer permisjon om du får sykemelding? Jeg hadde aldri klart å ta vare på et barn med den kvalmen jeg hadde i første trimester.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Uff jeg hadde det slik i første svangerskap. Tror aldri jeg har vært så deprimert, full av angst og hatt så mange selvmordstanker som da. Jeg lå å skrek i puta dag inn og dag ut. Men det forsvant brått ved uke 16. hold ut! Det er nok kun de første ukene når alle hormonene stiger, før det flater ut.

Anonymkode: a72ce...8e4

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (På 9.3.2026 den 17.57):

Får ikke faren mer permisjon om du får sykemelding? Jeg hadde aldri klart å ta vare på et barn med den kvalmen jeg hadde i første trimester.

Da må det være mer permisjon igjen. Hvis det ikke er mer permisjon igjen (barnet er ett år), står man igjen med ti dager mer syk barnepasser. 
Hvordan går det, TS? Ikke uvanlig å være fullstendig utkjørt i første trimester, og at det kommer seg i andre trimester. Det er MYE mer slitsomt å være gravid når man har småbarn fra før… Sannsynligvis vil det bli bedre, men det er neppe noen quick fix, dessverre.

Anonymkode: 6239f...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...