Gå til innhold

Bruker dere fortsatt ull på barna?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Bruker barna deres fortsatt ull-longs, ulltrøye og ullsokker? Her er det 0 til +1 grad om morgenen og rundt +3 til +4 grader utover dagen. Bør barna fortsatt bruke ull?

Anonymkode: 9c2e5...5a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei

Bruker barna deres fortsatt ull-longs, ulltrøye og ullsokker? Her er det 0 til +1 grad om morgenen og rundt +3 til +4 grader utover dagen. Bør barna fortsatt bruke ull?

Ja, bruker ull til langt uti mai. Bruker noe ull på sommeren også :) Finnes jo forskjellige typer ull og tykkelse.

Nå bruker de vanlig ullundertøy / ull genser og longs / bukse. 

Anonymkode: efa14...69c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tar i utgangspunktet ikke ull på min når det er plussgrader nei. Men, når det er så vått som det er nå og jeg vet de leker ute i vann i barnehagen og kommer til å bli våte så tar jeg ofte på ull for at hun ikke skal bli så kald når hun blir våt. 

Men min går nok mindre i ull enn de fleste. Mest om det er rundt null og veldig vått, eller mange minusgrader. 

Anonymkode: 6e389...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har ull enda. Bor i Oslo, er mellom 0 og 5 grader nå. Barnet bader i sølepytter, må ha noe som gjør at han ikke fryser når han blir våt under dressen. 

Anonymkode: f7901...a39

AnonymBruker
Skrevet

Tar ullbukse på når det er uteskole (1.klasse) , vanlig bukse ellers. Langermet ulltrøye hver dag som genser fram til han sier fra om at det blir for varmt inne. Han synes det er mest behagelig. 
Hun i barnehagen bruker ikke ull. 

Anonymkode: 93176...55f

AnonymBruker
Skrevet

Har en andreklassing og sjetteklassing, de bruker ullongs under bukse, men ikke ull på overkroppen. Ligger på rundt 5 plussgrader på dagtid her nå 

Anonymkode: 47d9f...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Har ikke brukt det hele vinteren. Her er det -30. Vi tar ull utenpå bomullsklær.

Anonymkode: 26228...0aa

• Liker 1
Skrevet

Ja, bruker ull nesten hele året, ett lag med  ull nå,ikke sånn tynn pirrre Robert, men hust and Claire eller woolland  tykkelse er helt perfekt inne og under en utedress. Ca 0-5 grader her

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ull hele året, hvis det passer seg sånn. Like gjerne ved sure, litt kalde dager på sommeren hvis vi skal ting hvor det er lett å bli våt. Har ingen faste temperaturgrenser.

Anonymkode: 3335d...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bruker fortsatt ull selv. Det regulerer godt. 

Anonymkode: aecc4...3ee

• Liker 1
Skrevet

Her får 2.klassingen ull på bena. Fortsatt litt kjølig. De få gangene han har fått overdel, har den blitt tatt av ila skoledagen. Han er generelt varm av seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, bruker ull til uti mai som regel 😊

Anonymkode: c1f0f...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutter når det bikker 6 grader da er det bare fleece

Anonymkode: f7e73...5f0

Skrevet

Har ull på barnehagebarnet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker enten stillongs eller trøye, ikke begge deler nå. Så har barna tykke ullgensere de kan ta under ytterjakken før de går ut, om det er surt og vått ute.

Anonymkode: 289d4...f98

AnonymBruker
Skrevet

Ja, går i barnehage og bruker ull som baselayer. Har selvfølgelig ikke andre klær utenpå ullbody/trøye og ullbukse når han er innendørs. Det skal være bra mange plussgrader før han ikke skal ha ull på seg lengre. Med ull holder han seg varm selv om han blir våt av å leke utendørs. 

Anonymkode: 0b4e0...fe7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei

Tommelfingerregelen vår: alle måneder som inneholder bokstaven "r" er ullmåneder. Pleier å passe nokså bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vått og fortsatt kaldt. Barna er kliss klass hver dag når de kommer hjem. Sandkassen er blitt et badebasseng i barnehagen, mens hun eldste skjønner jeg ikke hvorfor er så våt, mulig hun hopper i søledammer og denslags. Begge bruker Kattnakken vinterdresser med både mellom og innerull.

Anonymkode: 7e0ce...5bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Vått og fortsatt kaldt. Barna er kliss klass hver dag når de kommer hjem. Sandkassen er blitt et badebasseng i barnehagen, mens hun eldste skjønner jeg ikke hvorfor er så våt, mulig hun hopper i søledammer og denslags. Begge bruker Kattnakken vinterdresser med både mellom og innerull.

Anonymkode: 7e0ce...5bd

Er regndressen kjøpt ny eller brukt?

Anonymkode: 42391...f86

AnonymBruker
Skrevet
luxifine skrev (12 timer siden):

Tommelfingerregelen vår: alle måneder som inneholder bokstaven "r" er ullmåneder. Pleier å passe nokså bra.

Funker sikkert bra hvis man bor langt sør i landet og faktisk har vår i mars. For oss som kan ha snø i juni så funker det ikke så bra 😅

Anonymkode: 0b4e0...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...