BareMay Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Hvorfor forsvarer vestlige feminister dette undertrykkende regimet? 8 4
Jdz Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Det gjelder egentlig ikke bare feminister, men store deler av den ytre politiske venstresiden og deres merkelige allianse med totalitære, undertrykkende regimer. Jeg har egentlig alltid avfeid disse påstandene som latterlige angrep fra høyresiden , men jeg må erkjenne at jeg har tatt feil og at dette er langt mer omfattende enn hva jeg har trodd. Personlig tror jeg det springer ut fra et dypt hat mot alt som har med Israel og USA gjøre, og blind tro på at en fiende av min fiende er min venn. Jeg er egentlig ingen stor fan av verken Trump eller Netanyahu bare så det er sagt, men jeg støtter selvsagt ikke Mao, Stalin, Pol Pot eller den islamske republikken i Iran av den grunn. 12 12
Druid Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars BareMay skrev (4 timer siden): Hvorfor forsvarer vestlige feminister dette undertrykkende regimet? Hvem gjør dette? Er tanken din at en kritikk av en dårlig forankret krig er det samme som støtte av regimet? 20 17
FruR Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Spesifikt hvilket islamsk patriarkariat mener du ( det er mange) og hvilke vestlige feminister mener du? 9 2
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #5 Skrevet 9. mars Druid skrev (3 timer siden): Hvem gjør dette? Er tanken din at en kritikk av en dårlig forankret krig er det samme som støtte av regimet? De holdt jo på å slakte ned egen befolkning som tryglet om hjelp. De sekulære iranerne jubler jo. Krig er selvsagt forferdelig, men skulle de få slakte ned befolkningen deres i fred? Hvor er solidariteten i det? Så her i Norge. Når journalister og politikere er ute etter ute etter svar eller forklaringer så henvender de seg til islamistene som islam-nett osv. De sekulære og frihetssøkende x-muslimene slipper sjeldent til. Og hva i all verden gjør Palestina flagg og regnbueflagg om om hverandre? Hvor frie er egentlig de palestinske kvinnene uavhengig av krigen i Gaza? Det er ramaskrik mtp skoleelever og julegudstjeneste, men helt ok at norske skoleelever går i moske-besøk? FruR skrev (3 timer siden): Spesifikt hvilket islamsk patriarkariat mener du ( det er mange) og hvilke vestlige feminister mener du? Vel, Islam (all religion egentlig) er patrialsk). Jeg mener vel egentlig de ytre vestre folkene.. 8 4
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #6 Skrevet 9. mars Jdz skrev (7 timer siden): Jeg har egentlig alltid avfeid disse påstandene som latterlige angrep fra høyresiden , men jeg må erkjenne at jeg har tatt feil og at dette er langt mer omfattende enn hva jeg har trodd. Det samme med meg. 4 1
Druid Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars BareMay skrev (5 minutter siden): De holdt jo på å slakte ned egen befolkning som tryglet om hjelp. Og hadde det vært en plan for regimeskifte, kunne man argumentert for et moralsk ståsted, men det er vanskelig å se noen reell plan for dette. BareMay skrev (12 minutter siden): Når journalister og politikere er ute etter ute etter svar eller forklaringer så henvender de seg til islamistene som islam-nett osv. De sekulære og frihetssøkende x-muslimene slipper sjeldent til. Jeg har strengt tatt ikke hørt ett eneste ord fra noen islamister, mens det har vært mange Iranske flykninger som har uttalt seg. Ingen av de har egentlig så mye å komme med gitt dagens situasjon. BareMay skrev (14 minutter siden): Og hva i all verden gjør Palestina flagg og regnbueflagg om om hverandre? Hvor frie er egentlig de palestinske kvinnene uavhengig av krigen i Gaza? Palestina er ikke i utgangspunktet veldig muslimsk. Det har nok utviklet seg en del de siste 30 årene , men palestina var et veldig multikulturelt område før israel ble etablert. Hamas styrke i Gaza kom ikke primært ut av islam, men som motreaksjon på at Oslo avtalen falt sammen. BareMay skrev (18 minutter siden): Det er ramaskrik mtp skoleelever og julegudstjeneste, men helt ok at norske skoleelever går i moske-besøk? Det er ramaskrik fordi skolen, som allerede sliter med dårlig økonomi, kreves å sette av tid og penger til julegudstjeneste, og det typisk for et subsett av elevene. Problemet er ikke at elevene er på besøk i kirken eller moske som del av opplæringen. 10 4
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #8 Skrevet 9. mars Druid skrev (17 minutter siden): Og hadde det vært en plan for regimeskifte, kunne man argumentert for et moralsk ståsted, men det er vanskelig å se noen reell plan for dette. Jeg har strengt tatt ikke hørt ett eneste ord fra noen islamister, mens det har vært mange Iranske flykninger som har uttalt seg. Ingen av de har egentlig så mye å komme med gitt dagens situasjon. Palestina er ikke i utgangspunktet veldig muslimsk. Det har nok utviklet seg en del de siste 30 årene , men palestina var et veldig multikulturelt område før israel ble etablert. Hamas styrke i Gaza kom ikke primært ut av islam, men som motreaksjon på at Oslo avtalen falt sammen. Det er ramaskrik fordi skolen, som allerede sliter med dårlig økonomi, kreves å sette av tid og penger til julegudstjeneste, og det typisk for et subsett av elevene. Problemet er ikke at elevene er på besøk i kirken eller moske som del av opplæringen. I følge Mosab Hassan Yousef (sønn av Hamas leder) er det ikke noe som heter palestinere. Han sier de alle var arabere. Det bor omkring to million arabere i Israel. 2 3
Druid Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars BareMay skrev (34 minutter siden): I følge Mosab Hassan Yousef (sønn av Hamas leder) er det ikke noe som heter palestinere. Han sier de alle var arabere. Det bor omkring to million arabere i Israel. Okay, og så? Det at en person sier noe, forrandrer ikke fakta. Han eier ikke sannheten ved å si noe. Hans bakgrunn, selv om den er interesant i perspektivet Hamas, betyr jo ikke nødvendigvis at hans utgangspunkt reflekterer palestina området. 10 3
Motstrømmen Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Det er en ulovlig angrepskrig i brudd med folkeretten om du nå sikter på Iran eller folkemordet på Palestinere. Det vil ikke gi fred eller frihet. USA og Israel har brutt folkeretten, menneskerettighet og bør bli holdt ansvarlig. Ikke at vil skal løse det med å bombe det hvite-hus for regime skifte i USA selv om det er religiøse ekstremister som har innflytelse. Eller Knesset som er styrt av ekstremisme. Vestlig feminisme er patriarkalsk og selektiv, et paradoks som angriper kvinner som ikke er enig i deres "frihet". Jeg står for alle kvinners valg til å være unik, sterk og beskyttet i deres kultur og identitet. Jeg står for folkerett og barnas rettigheter og jeg beskytter de ikke med å heie på mer krig og at deres blod vasker gatene. 2 1
Rhodiola Skrevet 9. mars #11 Skrevet 9. mars Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer. Rhodiola, admin.
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #12 Skrevet 9. mars Motstrømmen skrev (25 minutter siden): Det er en ulovlig angrepskrig i brudd med folkeretten om du nå sikter på Iran eller folkemordet på Palestinere. Det vil ikke gi fred eller frihet. USA og Israel har brutt folkeretten, menneskerettighet og bør bli holdt ansvarlig. Ikke at vil skal løse det med å bombe det hvite-hus for regime skifte i USA selv om det er religiøse ekstremister som har innflytelse. Eller Knesset som er styrt av ekstremisme. Vestlig feminisme er patriarkalsk og selektiv, et paradoks som angriper kvinner som ikke er enig i deres "frihet". Jeg står for alle kvinners valg til å være unik, sterk og beskyttet i deres kultur og identitet. Jeg står for folkerett og barnas rettigheter og jeg beskytter de ikke med å heie på mer krig og at deres blod vasker gatene. Men regimets undertrykkelse, tortur og mord på egen befolkning er ikke brudd på folkeretten? Massakre på ungdommer på en musikkfestival og hele familier i sine hjem er ikke brudd på folkeretten? 8 2
Druid Skrevet 9. mars #13 Skrevet 9. mars BareMay skrev (7 minutter siden): Men regimets undertrykkelse, tortur og mord på egen befolkning er ikke brudd på folkeretten? Rent strukturelt : nei, Det er brudd på menneskerettigheter, men svært mange land anerkjenner ikke disse , og flere og flere land setter disse til side,. Så selv om vi regner menneskerettigheter som en del av folkeretten er det ikke alle som gjør denne koblingen. BareMay skrev (10 minutter siden): Massakre på ungdommer på en musikkfestival og hele familier i sine hjem er ikke brudd på folkeretten? Dette er helt klart et brudd på folkeretten, men det kan ikke være veldig komplisert å forstå at en parts brudd på folkeretten ikke betyr at den andre parten kan ignorer den. At Hamas som terrororganisasjon utfører terror forsvarer ikke at en legal stat utfører det samme. 11 3
NatNat Skrevet 9. mars #14 Skrevet 9. mars Jdz skrev (8 timer siden): Personlig tror jeg det springer ut fra et dypt hat mot alt som har med Israel og USA gjøre, og blind tro på at en fiende av min fiende er min venn. jeg tror du har resumert problemet perfekt. 2 3
Bacteria Skrevet 9. mars #15 Skrevet 9. mars (endret) FruR skrev (4 timer siden): Spesifikt hvilket islamsk patriarkariat mener du ( det er mange) og hvilke vestlige feminister mener du? Svarer jeg. På det siste. 1. Det er spesielt partier på venstre side politisk, som er populære hos kvinner som har ivret for bortimot ubegrenset innvandring fra ikke-vestlige områder (ref. 50 er ikke nok) 2. SV, fyrtårnet for like rettigheter, gikk i valgkampen i kompaniskap med islamister som F Quereshi eller hva han heter. Noe som er årsaken til at partiet nå ligger med brukket rygg. 3. Israelske kvinner som ble utsatt for seksuell vold 7. oktober og i Hamas-fangenskap ignoreres og gaslightes av en del vestlige feminister. Bevis (blant flere) ble kasta ut av 8.mars -markering. Nå på nyåret satt det langt inne å støtte drepte kvinnelige demonstranter i Iran og hvis jeg fex nevner noe på jobb om at regimet voldtar kvinnelige fanger før de blir henrettet ser folk bare rart på meg. Sionisten vet du. Metoo unless you are a Jew kan nå utvides til metoo unless you are a Persian. 4. Eksil-iranske kvinner i Norge blir belært og gaslighta om at de ikke må støtte den israelsk-amerikanske intervensjonen fordi kolonialisme. Dette av etnisk norske kvinner som aldri har vært i Iran og som ikke greier å se ironien her. En norsk-iransk jente ble forresten slått og fratatt sol-og-løve flagget i en demonstrasjon i helga. Dette var det riktignok menn fra MENA som gjorde, men har ikke hørt noe fordømmelse fra tradisjonelle feminister av dette. Hun får bare støtte fra oss sionister. Endret 9. mars av Bacteria 4 1 6
NatNat Skrevet 9. mars #16 Skrevet 9. mars Bacteria skrev (2 minutter siden): Svarer jeg. På det siste. 1. Det er spesielt partier på venstre side politisk, som er populære hos kvinner som har ivret for bortimot ubegrenset innvandring fra ikke-vestlige områder (ref. 50 er ikke nok) 2. SV, fyrtårnet for like rettigheter, gikk i valgkampen i kompaniskap med islamister som F Quereshi eller hva han heter. Noe som er årsaken til at partiet nå ligger med brukket rygg. 3. Israelske kvinner som ble utsatt for seksuell vold 7. oktober og i Hamas-fangenskap ignoreres og gaslightes av en del vestlige feminister. Bevis (blant flere) ble kasta ut av 8.mars -markering. Nå på nyåret satt det langt inne å støtte drepte kvinnelige demonstranter i Iran og hvis jeg fex nevner noe på jobb om at regimet voldtar kvinnelige fanger før de blir henrettet ser folk bare rart på meg. Sionisten vet du. Metoo unless you are a Jew kan nå utvides til metoo unless you are a Persian. 4. Eksil-iranske kvinner i Norge blir belært og gaslighta om at de ikke må støtte den israelsk-amerikanske intervensjonen fordi kolonialisme. Dette av etnisk norske kvinner som aldri har vært i Iran og som ikke greier å se ironien her. En norsk-iransk jente ble forresten slått og fratatt sol-og-løve flagget i en demonstrasjon i helga. Dette var det riktignok menn fra MENA som gjorde, men har ikke hørt noe fordømmelse fra tradisjonelle feminister av dette. Hun får bare støtte fra oss sionister. absolutt. Og det er ikke noe nytt, langt ifra. Det er noe som vi har sett i Vesten (tenker særlig på Frankrike) i mange mange år nå. Det er noe som driver meg absolutt gal siden jeg orker ikke mangel på logikk og hykleri. Jeg anbefaler alle å lese denne artikkel, "The left reticence on islam" som tar opp hvorfor venstresida gikk fra å mislike alle religion til å støtte Islam.. " FRA : "This romance of progressives with Islam reflects the fundamental incoherence of Marxist-inspired leftism. From the beginning, Marxism cast itself as a product of science and reason..." TIL : “Natives of the underdeveloped countries unite!” cried Jean-Paul Sartre, replacing the old “workers of the world” with the oppressed victims of European colonization." MUST READ ! https://www.hoover.org/research/lefts-reticence-islam 2 4
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #17 Skrevet 9. mars Druid skrev (36 minutter siden): Rent strukturelt : nei, Det er brudd på menneskerettigheter, men svært mange land anerkjenner ikke disse , og flere og flere land setter disse til side,. Så selv om vi regner menneskerettigheter som en del av folkeretten er det ikke alle som gjør denne koblingen. Dette er helt klart et brudd på folkeretten, men det kan ikke være veldig komplisert å forstå at en parts brudd på folkeretten ikke betyr at den andre parten kan ignorer den. At Hamas som terrororganisasjon utfører terror forsvarer ikke at en legal stat utfører det samme. Mennesker og folk er jo det samme. Hvis folkeretten aksepterer tortur og massedrap på egen befolkning.. Hva er den da verdt? De skal ikke gå etter disse terroristene når de gjør det klart at de vil gjenta det samme om og om igjen? 7 2
BareMay Skrevet 9. mars Forfatter #18 Skrevet 9. mars Bacteria skrev (22 minutter siden): Svarer jeg. På det siste. 1. Det er spesielt partier på venstre side politisk, som er populære hos kvinner som har ivret for bortimot ubegrenset innvandring fra ikke-vestlige områder (ref. 50 er ikke nok) 2. SV, fyrtårnet for like rettigheter, gikk i valgkampen i kompaniskap med islamister som F Quereshi eller hva han heter. Noe som er årsaken til at partiet nå ligger med brukket rygg. 3. Israelske kvinner som ble utsatt for seksuell vold 7. oktober og i Hamas-fangenskap ignoreres og gaslightes av en del vestlige feminister. Bevis (blant flere) ble kasta ut av 8.mars -markering. Nå på nyåret satt det langt inne å støtte drepte kvinnelige demonstranter i Iran og hvis jeg fex nevner noe på jobb om at regimet voldtar kvinnelige fanger før de blir henrettet ser folk bare rart på meg. Sionisten vet du. Metoo unless you are a Jew kan nå utvides til metoo unless you are a Persian. 4. Eksil-iranske kvinner i Norge blir belært og gaslighta om at de ikke må støtte den israelsk-amerikanske intervensjonen fordi kolonialisme. Dette av etnisk norske kvinner som aldri har vært i Iran og som ikke greier å se ironien her. En norsk-iransk jente ble forresten slått og fratatt sol-og-løve flagget i en demonstrasjon i helga. Dette var det riktignok menn fra MENA som gjorde, men har ikke hørt noe fordømmelse fra tradisjonelle feminister av dette. Hun får bare støtte fra oss sionister. Har den siste episoden her blitt nevnt i noen aviser?
Callisto83 Skrevet 9. mars #19 Skrevet 9. mars Det skjedde et skifte på venstresiden på 60 - 70 tallet. Omtrent da Sovietunionen og KGB begynte å støtte (og groome) den egyptisk fødte Yassir Arafat som leder for PLO. Ironisk nok, før det, var f.eks Arbeiderpartiet og Russland svært positive til opprettelsen av staten Israel. Men når den så ble ansett som "vestlig", ble det plutselig et problem. Det er nok arven etter dette vi ser fruktene av i dag. Jeg tenker at man må være svært dum i topplokket, der man står som kvinne med lilla hår og pierca tryne, og sørger over diktatorer som ikke hadde nølt med å fengsle en selv. Det finnes ikke Greta Thunberger i muslimske land. Tiden hvor man kritiserer folk på høyresiden for å være mindre intelligente er kanskje forbi? 7 3
Bacteria Skrevet 9. mars #20 Skrevet 9. mars BareMay skrev (52 minutter siden): Har den siste episoden her blitt nevnt i noen aviser? Ikke som jeg vet om. Leste om den på FB når jeg kom hjem fra jobb i går, men husker ikke hvilken side/konto. Tror det var bilde av kvinnen der også. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå