AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Ja som overskriften sier. Hva mener dere om navnet Lovise? Jeg liker det godt, men er redd for å havne i «unge mødre/harry/lavstatus navn» gruppen 🙈 Anonymkode: 27288...680
princeofithilien Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Jeg syns både Lovise og Louise er veldig fine navn, ikke harry i det hele tatt, klassiske tidløse navn! 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja som overskriften sier. Hva mener dere om navnet Lovise? Jeg liker det godt, men er redd for å havne i «unge mødre/harry/lavstatus navn» gruppen 🙈 Anonymkode: 27288...680 Lovise var for meg et gammeltantenavn, men det er blitt mer populært de senere år. Det er helt o.k. Men synes Louise er finere. Anonymkode: 217ae...38f 2
Irja Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars Langt i fra harry. Klassisk og vakkert, synes jeg. Foretrekker når det skrives Louise. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Blir vel uttalt Låv-ise med den skrivemåten. Foretrekker Louise. Helt ok navn, verken stygt eller veldig pent i mine øyne. Nøytralt. Anonymkode: 83191...23a
AnonymBruker Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars Veldig fint, har alltid likt Lovise. Minner meg litt om Elise. Koselig og litt gammelt 😊. Passer også med et til fornavn til. Anonymkode: c6ee4...a44 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars Jeg synes det er fint. Men hvis du kaller ungen Lovise Chanel eller Linda-Lovise... da sklir hun rett inn på Paradise hotel. Anonymkode: e26cf...5b6 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #9 Skrevet 10. mars Forbinder ikke dette med harry, med mindre du slenger på chanel som noen andre skriver her! Anonymkode: 66695...dc1
GlitrendeSjokolade Skrevet 10. mars #10 Skrevet 10. mars Fint navn det. Ikke noe typisk unge mødre navn og ikke harry i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #11 Skrevet 10. mars Jeg liker også Louise best, men ville også uttalt begge likt. Ikke Luiiiiis som Märtha og andre kongelige. Men så synes jeg Harry er et fint navn også jeg da, og Fanny og Karen. Synd de navnene er ødelagt. Anonymkode: 02f00...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #12 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 23.56): Blir vel uttalt Låv-ise med den skrivemåten. Foretrekker Louise. Helt ok navn, verken stygt eller veldig pent i mine øyne. Nøytralt. Anonymkode: 83191...23a Lovise uttales rett frem med «o» ikke «å». Kjenner flere og samtlige uttaler det sånn. Louise uttales vel oftest med «Luise» eller «Luis». Jeg synes Lovise er finest av de to, og ikke harry i det hele tatt. Et klassisk og tidløst navn som passer både for barn og voksne til alle tider 😊 Anonymkode: abd4d...1e8 4
Ullvott Skrevet 10. mars #13 Skrevet 10. mars Lovise er ikke harry i det hele tatt. Veldig fint. Jeg liker Lovise bedre enn Louise. 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #14 Skrevet 10. mars Lovise - kjempefint navn! Liker det også bedre enn Louise Anonymkode: fd993...936 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #15 Skrevet 10. mars Det blir harry når det er er stavet feil, litt i samme gate som «Chanett». Louise er et klassisk og pent navn. Anonymkode: 20ba2...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #16 Skrevet 10. mars Har bare hørt Louise, som for øvrig er et vakkert navn. Uttales Lovise og Louise likt? Anonymkode: 0e8b6...7ac
AnonymBruker Skrevet 10. mars #17 Skrevet 10. mars Jeg uttaler de likt, men mannen sier Luise til Louise, og Lovise rett frem. Anonymkode: c6ee4...a44
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 12.50): Lovise uttales rett frem med «o» ikke «å». Kjenner flere og samtlige uttaler det sånn. Louise uttales vel oftest med «Luise» eller «Luis». Jeg synes Lovise er finest av de to, og ikke harry i det hele tatt. Et klassisk og tidløst navn som passer både for barn og voksne til alle tider 😊 Anonymkode: abd4d...1e8 Vår datter heter Louise, uttales ikke Luise. Det gjør heller ikke de andre jeg kjenner som skriver det Louise. Opplever at de (forsåvidt under ti stk tilsammen ) jeg kjenner som heter Lovise eller Louise uttaler det ganske likt. Liker, som man kanskje skjønner, Louise best av Lovise og Louise, men synes begge er enkle, pene klassiske navn. Anonymkode: 953f0...a45
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Skrevet 20. mars Lovise minner meg om rapperen Lovis Vlieger. Anonymkode: 77b7a...5eb
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars Fint. Klassisk navn, definitivt ikke harry. Mer høystatus enn Louise (som heller ikke er i harrysegmentet). Anonymkode: acbdd...871
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå