AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hei, vi skal til Hawaii i sommer, 2 voksne og 3 tenåringer. Vi flyr via LA, vi er usikre på om vi skal stoppe innom LA 2-3 dager før vi flyr videre, eller om vi kun skal mellomlande i LA. Vi tenker å være hovedsakelig på Oahu (Honolulu), men så har jeg hørt så mye bra om Maui også, bør vi prioritere noen overnattinger der også? Tenkte vi ville høre om dere har tips til steder/overnatting/aktiviteter på Hawaii og ev LA-området et par dager på bortveien. Anonymkode: 9f7a6...afd
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Jeg ville definitivt tatt to-tre netter i LA. Jeg har vært flere ganger i California, men ikke i LA før for et drøyt år siden. Det har egentlig aldri fristet. Men høsten 2024 måtte jeg dit, kun for et 5 timers jobbmøte. Da sukret jeg pillen ved å ta to dager ekstra med leiebil for å være litt turist. Positivt overrasket, fikk sett utrolig mye på kort tid. Bodde i Marina Del Rey, av praktiske grunner. Greit sted å ha base et par netter. Kjørte litt langs kysten, dette var rett før den fæle brannen i Malibu-området. Kjørte bl.a. West Sunset Blvd derfra over Pacific Palisades, forbi UCLA til Beverly Hills og Rodeo Drive, og videre til Hollywood Blvd med Walk of Fame etc.. Fin rute. Byen er enorm, men vel verdt et besøk. Dessuten er det godt å ta en pause etter en lang flytur til vestkysten, og før en flyr ytterligere 5+ timer ut i Stillehavet. Anonymkode: 37ef7...e33 1
test1e Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars På Hawaii er Pearl Harbor selvfølgelig et must. (Tips. dropp turistbussene, ta rutebuss. stopper akkurat på samme sted, men går oftere og koster en brøkdel) I Honolulu (Waikiki) lær å surfe ? Ellers var California Pizza Kitchen en vinner
reiseglad Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Vi var på Oahu før pandemien, anbefaler å ha leiebil for å komme seg rundt. Vi hadde flere fine fjellturer og skogsturer, blant annet Manoa og Wiliwilinui. Det var også fine områder for snorkling. Det er langt å reise, så om dere har tid er det lurt med stopover i LA. Jetleg er begynt å ta knekken på meg på slike lange reiser, så jeg må ha en pause. Har ingen anbefalinger i LA, men vi har tidligere bodd i Santa Monica, og der er det så store områder med rus og bostedsløse, så vi følte oss utrygge.
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Vi har hatt stopover i LA på vei til Stillehavet. Greit for å stille døgnrytmen, men det er en av få byer vi har besøkt i verden som vi ikke kunne tenkt oss å reise tilbake til. I motsetning til brukeren over var Santa Monica (området ved pieren) det eneste stedet vi trivdes. Bodde i West Hollywood, i en sidegate til Sunset Boulevard. Anonymkode: 99c8e...906
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi har hatt stopover i LA på vei til Stillehavet. Greit for å stille døgnrytmen, men det er en av få byer vi har besøkt i verden som vi ikke kunne tenkt oss å reise tilbake til. I motsetning til brukeren over var Santa Monica (området ved pieren) det eneste stedet vi trivdes. Bodde i West Hollywood, i en sidegate til Sunset Boulevard. Anonymkode: 99c8e...906 Ja, altså: Los Angeles er fascinerende på sitt vis, men hvis ts kan velge mellom stop over i Los Angeles eller San Francisco på vei mot Hawaii, så hadde jeg valgt SF hver dag som helst! Det er den flotteste byen i USA, i alle fall av de jeg har besøkt. De har sine utfordringer fra Union Square og retning Tenderloin, og det er bare blitt verre gjennom de siste 20 årene. Men du verden for en fantastisk by i det store og hele! Men et lite NB: Det er en skamdyr by å besøke... Anonymkode: 37ef7...e33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå