AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars 15 år sammen, tre barn, hus og bil… Så skjedde livet. Vi har stort sett hatt det bra, og sett for oss å bli gamle sammen, men de siste 5-6 årene har samboer slitt psykisk. Jeg har virkelig gjort alt jeg kan for å forstå og prøvd alt jeg kan for å hjelpe, avlaste og støtte. For to år siden klarte jeg endelig få han til å oppsøke hjelp. Ble henvist til dps. Har jevnlig gått til behandling der. Selv om han har får hjelp, har han enda ting han sliter med.. og det går veldig opp å ned. Mye er nok barndomstraumer… Undervegs har jeg tatt det meste praktiske med barna, mat, klær, husarbeid osv. Byttet jobb for å være mer hjemme med barna og tilgjengelig for de og avlaste han. Har gjort alt for at han skal ha det bra. Har tenkt at da får hele familien det bedre! I vinter merket jeg at begeret mitt begynte å bli fult.. å være den som støtter og holder alle oppe koster. Jeg prøvde å gi beskjed at jeg også trenger støtte.. fikk da til svar at han ikke hadde noe å gi. At han hadde nok med seg selv. Jeg ble så skuffet og lei meg at jeg tror jeg ikke pratet med han på nesten to uker. Han gjorde heller ingen forsøk på det… Etter dette har vi bare en kløft mellom oss. Jeg føler en bryter skrudde seg av i meg.. vi har prøvd å skvære opp, blir enige om å gi det en kjangs, men jeg blir så skuffet over at han ikke kjemper mer. For med ordene sier at han at alt han vil er at vi skal være en familie… Samtidig sier han at han ikke har noe å leve for hvis vi ikke er en familie… Føler meg så alene, kjenner stresset i kroppen og føler meg falsk ovenfor barna.. Noen gode råd? Hva bør jeg/vi gjøre? Anonymkode: 4e11c...ea6
petterm Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 15 år sammen, tre barn, hus og bil… Så skjedde livet. Vi har stort sett hatt det bra, og sett for oss å bli gamle sammen, men de siste 5-6 årene har samboer slitt psykisk. Jeg har virkelig gjort alt jeg kan for å forstå og prøvd alt jeg kan for å hjelpe, avlaste og støtte. For to år siden klarte jeg endelig få han til å oppsøke hjelp. Ble henvist til dps. Har jevnlig gått til behandling der. Selv om han har får hjelp, har han enda ting han sliter med.. og det går veldig opp å ned. Mye er nok barndomstraumer… Undervegs har jeg tatt det meste praktiske med barna, mat, klær, husarbeid osv. Byttet jobb for å være mer hjemme med barna og tilgjengelig for de og avlaste han. Har gjort alt for at han skal ha det bra. Har tenkt at da får hele familien det bedre! I vinter merket jeg at begeret mitt begynte å bli fult.. å være den som støtter og holder alle oppe koster. Jeg prøvde å gi beskjed at jeg også trenger støtte.. fikk da til svar at han ikke hadde noe å gi. At han hadde nok med seg selv. Jeg ble så skuffet og lei meg at jeg tror jeg ikke pratet med han på nesten to uker. Han gjorde heller ingen forsøk på det… Etter dette har vi bare en kløft mellom oss. Jeg føler en bryter skrudde seg av i meg.. vi har prøvd å skvære opp, blir enige om å gi det en kjangs, men jeg blir så skuffet over at han ikke kjemper mer. For med ordene sier at han at alt han vil er at vi skal være en familie… Samtidig sier han at han ikke har noe å leve for hvis vi ikke er en familie… Føler meg så alene, kjenner stresset i kroppen og føler meg falsk ovenfor barna.. Noen gode råd? Hva bør jeg/vi gjøre? Anonymkode: 4e11c...ea6 Kanskje du kan begynne med å prate med fastlegen? Kanskje du kan få noe støtte fra veien? Du bør forøvrig skrive innlegget på nytt med en mer utfyllende tittel, tråden kommer til å bli stengt på grunn av lite utfyllende tittel.
Christina82 Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg