Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er en dame på 36 år som prøver å finne ut litt mer om familiehistorien min – og kanskje finne eventuelle halvsøsken der ute.

Bestefaren min kom til Norge fra Tyrkia på 70-tallet. I 1985 tok han med seg sønnene sine hit, blant annet faren min og onklene mine. Mamma kom til Norge i 1987, og jeg ble født i 1989.

Mamma har alltid vært ganske sikker på at pappa hadde forhold til flere norske kvinner før hun kom hit (og mens de har vært gift), og at det derfor kan finnes barn der ute som er mine halvsøsken. 

Derfor prøver jeg litt forsiktig å rekke ut her:
Er det noen der ute som har en tyrkisk far som var i Norge på 80/90-tallet, og som kanskje har lurt på noe lignende?

Jeg er veldig åpen for å prate, utveksle litt informasjon og se om det kan være noen sammenheng. Du trenger selvfølgelig ikke dele noe offentlig her hvis du ikke vil – du kan gjerne sende meg en privat melding.

Hilsen
en litt nysgjerrig 36-åring 🙂

Endret av AyseCix
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AyseCix skrev (Akkurat nå):

Hei!

Jeg er en dame på 36 år som prøver å finne ut litt mer om familiehistorien min – og kanskje finne eventuelle halvsøsken der ute.

Bestefaren min kom til Norge på 70-tallet. I 1985 tok han med seg sønnene sine hit, blant annet faren min og onklene mine. Mamma kom til Norge i 1987, og jeg ble født i 1989.

Mamma har alltid vært ganske sikker på at pappa hadde forhold til flere norske kvinner før hun kom hit (og mens de har vært gift), og at det derfor kan finnes barn der ute som er mine halvsøsken. Det samme kan også gjelde onklene mine – de var visst ganske glade i damene den gangen, for å si det sånn.

Er det noen der ute som har en tyrkisk far som var i Norge på 80/90-tallet, og som kanskje har lurt på noe lignende?

Jeg er veldig åpen for å prate, utveksle litt informasjon og se om det kan være noen sammenheng. Du trenger selvfølgelig ikke dele noe offentlig her hvis du ikke vil – du kan gjerne sende meg en privat melding.

Hilsen

Bestill My Heritage kit også kan du jo sjekke om det finnes noen👏

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke å være frekk her men det er en haug av damer som har fått barn med en tyrker/iraner/iraker osv, veldig lite sannsynlig at du treffer noen her som du faktisk er kjent med.

Ville helle gått for en slik DNA test hvis du absolutt ønsker å treffe noen du er i slekt med. 

Anonymkode: d1aea...e99

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AyseCix skrev (6 minutter siden):

Hei!

Bestefaren min kom til Norge på 70-tallet. I 1985 tok han med seg sønnene sine hit, blant annet faren min og onklene mine. Mamma kom til Norge i 1987, og jeg ble født i 1989.

Mamma har alltid vært ganske sikker på at pappa hadde forhold til flere norske kvinner før hun kom hit (og mens de har vært gift), og at det derfor kan finnes barn der ute som er mine halvsøsken. Det samme kan også gjelde onklene mine – de var visst ganske glade i damene den gangen, for å si det sånn.

Hilsen

Lever faren din? Kanskje det norske folkeregisteret kan hjelpe deg om barna er registrert på ham? 

Anonymkode: 18079...530

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lever faren din? Kanskje det norske folkeregisteret kan hjelpe deg om barna er registrert på ham? 

Hvis han hadde vært død så hadde hun visst det om noen var registrert på han for da ville de alle fått brev om arv og slikt automatisk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fighter83 skrev (5 minutter siden):

Bestill My Heritage kit også kan du jo sjekke om det finnes noen👏

God ide. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Lettere å søke på fb enn et anonymt nettforum…

Anonymkode: 78b14...69f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis han hadde vært død så hadde hun visst det om noen var registrert på han for da ville de alle fått brev om arv og slikt automatisk.

Sant nok

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lettere å søke på fb enn et anonymt nettforum…

Anonymkode: 78b14...69f

Ikke så lett når jeg ikke har noen navn å søke på…☹️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han er i live, men har ikke kontakt med han lenger…

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig på 70-tallet var det i gode familier i Norge fortsatt stor skam å bli gravid utenfor ekteskap, jeg vil også tro at de færreste var åpne for at datteren skulle bli mor til en halv-Tyrkisk «lausunge». 

Så jeg tror kvinner ville ha vært ytterst forsiktige iht graviditet. 

Anonymkode: 01e87...711

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tidlig på 70-tallet var det i gode familier i Norge fortsatt stor skam å bli gravid utenfor ekteskap, jeg vil også tro at de færreste var åpne for at datteren skulle bli mor til en halv-Tyrkisk «lausunge». 

Her tror du veldig mye rart. Ikke har du lest innlegget heller. Faren hennes kom til Norge i 1985.

Anonymkode: c20ce...2ca

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

*80/90-tallet 

AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall utbredt.

Jeg jobber mye med minoriteter i Oslo og har utallige ganger oppleved at far har barn mor i kjernefamilien ikke vet noe om. Både folkeregistrerte og som han bare opplyser om (og ber oss ikke nevne). 

Anonymkode: ee066...f2f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ts er født i 89 :D Jeg kjenner 4 som har far fra Iran/Irak/Tyrkia som er født på 80-tallet, det har aldri vært et problem. Og hvorfor tror du foreldrene til en gravid kvinne skulle ha noe å si? Vi snakker 80- tallet ikke 1941. 

Var for øvrig ikke et problem å ta abort heller bare så det er sagt, abort var veldig populært spesielt på begynnelsen av 80-tallet for da var den blitt mer liberal.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min kusine er født i 1986. Norsk mor, tyrkisk far (som sa han var fra et annet land da han traff moren hennes). De hadde ett forhold i ca to år, før faren forsvant fordi kona hans kom til Norge (usikker på om de var gift før hun kom til Norge). min kuske vet at faren ganske raskt fikk flere barn med sin kone, jeg tror det kun er døtre, minst tre stykker. 

min kusine har ingen kontakt med sin tyrkiske far, jeg er usikker på om han i det hele tatt lever. Hun har vet et par anledninger for mange, mange år siden møtt en eller to av sine halvsøsken, men er usikker på om alle halvsøsknene vet om hennes eksistens. Hun tror også at kona hans vet om henne, og at de har møtt hverandre. Hun er ikke interessert i noe kontakt fordi hun lever et fint liv og ikke ønsker å komplisere det. Jeg husker også hun en gang sa halvsøsknene ville ha kontakt med henne, men at faren ikke ønsket det og at det skapte trøbbel som halvsøsknene hennes. For min kusine er det uansett et ikke-tema, hun orker ikke forholde seg til det. 

poenget mitt er at det er nok flere som har historier som dine. Vær forsiktig med å rote i dette❤️ jeg anbefaler også dna test vis my heritage.

Anonymkode: f3c0d...938

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...