Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun er på vei ut av forholdet. For å ikke tape ansikt, hadde jeg levert inn separasjonspapirene først av dere.

Anonymkode: 35af1...9d1

Kvinner trenger mer søvn enn menn og det eneste vi vet er at ts forstyrrer konas søvn fordi han våkner tidligere. Du har ikke grunnlag for å komme med denne konklusjonen/spekulasjonen. Tar du beslutninger om ditt eget liv på like tynt grunnlag? 

Anonymkode: c43ef...963

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt toppers! Sover hver for oss i over 10år....reddet forholdet. Sex har vi utenom søvnen uansett.

Anonymkode: 443fa...791

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner trenger mer søvn enn menn og det eneste vi vet er at ts forstyrrer konas søvn fordi han våkner tidligere. Du har ikke grunnlag for å komme med denne konklusjonen/spekulasjonen. Tar du beslutninger om ditt eget liv på like tynt grunnlag? 

Anonymkode: c43ef...963

Nei. Men pga det TS skriver

Når det ikke er forskjell på hverdag og helg, og livet ellers er labert. Og nå har kona bestemt at slik er det. 

Anonymkode: 35af1...9d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi begge innfunnet oss med at søvn trumfer sex i en periode over noen år nå.

Ja vi har sex en sjelden gang men for øyeblikket så er det ikke der vi legger energien.

Vi har ett godt forhold enda og sex har aldri vært superviktig for oss.

Anonymkode: eaf08...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sovet på hvert vårt rom i årevis og har på de årene klart å produsere to barn 😅

Det er bevist at man sover best hver for seg, så forstår henne godt.

Vi går derimot på besøk til hverandre ved leggetid, og det er veldig hyggelig. Begynner gjerne å prate om og hinte frempå i løpet av kvelden at det blir besøk 😄 Når vi er ferdig går det som har vært på besøk og legger seg på sitt eget rom igjen 😄

Vi har også gjort om gjesterom til permanent soverom med god seng. 

Anonymkode: 0ec67...307

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

vi har voksne utflyttede barn, barnebarn og et langt solid ekteskap - det er ikke å sove i samme seng som skaper relasjonen og fundamentet, det gjør vi alle de andre timene i døgnet for vår del. Jeg har kronisk migrene, han snorker - det er fysisk umulig å dele seng hvis begge skal få en god natts søvn for vår del. Men alle de andre timene i døgnet er både intimiteten og folholdet tilstede, så jeg tror TS at det er andre steder du kan legge inn fokus enn akkurat på sovingen.

Hva kan du gjøre for å øke intimiteten i deres relasjon? Hvilke bidrag er dine for å ha en tilfreds partner i hverdagen? Hva gjør du for forholdet utenfor sengen? Og hvordan byr du opp til intimitet? 

Anonymkode: dac5e...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for alle innspill. Jeg skal komme med et mer utfyllende svar når jeg får summet meg. Ting har endret seg litt.

Anonymkode: ec83c...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at ting har endret seg siden HI, så jeg vet ikke om mitt svar er relevant mer, men jeg slenger meg på de som har skrevet at hvert vårt soverom har redda ekteskapet. Han snorker og sover urolig, jeg våkner ekstremt lett. Han vil ha bastutemperatur når han sover, jeg vil ha det så kaldt som mulig (sover med vinduet på vidt gap, også når det er -20 ute). Før vi fikk hvert vårt rom ble jeg gal av å aldri få ha en skikkelig natts søvn, og flere netter enn ikke endte jeg med å legge meg på sofaen i tretiden etter å ha blitt vekket for ørtende gang. Jeg er ikke på noen måte på vei ut av ekteskapet, dette handler om at jeg må få sove en hel natt.

Anonymkode: f9143...977

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som alle i hele verden sover på separate soverom og at det er best. Slik er det altså ikke i den virkelige verden. Tipper alle disse damene som mener det hal bortimot null intimitet med partneren sin, og mener det også er heelt vanlig og greit i deres forhold- som det neppe er. 

Anonymkode: 5d5d5...ce4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som alle i hele verden sover på separate soverom og at det er best. Slik er det altså ikke i den virkelige verden. Tipper alle disse damene som mener det hal bortimot null intimitet med partneren sin, og mener det også er heelt vanlig og greit i deres forhold- som det neppe er. 

Det er vanlig både å sove sammen og å ikke sove sammen. Mange av oss har heldigvis mye kos og sex selv om vi ikke SOVER i samme seng. Før jeg "flyttet" inn på gjesterommet (som nå er mitt rom), så sov vi ikke sammen. HAN sov, mens jeg prøvde å sove. 3-5 timers søvn gikk ikke i lengden, så dette ble løsningen for oss. Jeg er friskere og våknere, og jeg får fungere på jobb og ellers! Heldigvis er jeg sammen med én som vet at jeg elsker han fordiom. Før det var jeg sammen med én som ble sur om jeg lå med ryggen til han. Selv om jeg hadde snudd meg i søvne. Det er ikke kjærlighet. 

Anonymkode: 42d5d...6f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tipper alle disse damene som mener det hal bortimot null intimitet med partneren sin, og mener det også er heelt vanlig og greit i deres forhold- som det neppe er. 

Motsatt. Jeg og dama har mye mer sex nå en vi hadde da vi delte seng. Kan ikke sammenlignes engang. 
Å dele seng sånn fast på natta kommer aldri til å skje igjen.

Anonymkode: 10cd4...bcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2026 den 9.27):

Vi har sovet på hvert vårt rom i årevis og har på de årene klart å produsere to barn 😅

Det er bevist at man sover best hver for seg, så forstår henne godt.

Vi går derimot på besøk til hverandre ved leggetid, og det er veldig hyggelig. Begynner gjerne å prate om og hinte frempå i løpet av kvelden at det blir besøk 😄 Når vi er ferdig går det som har vært på besøk og legger seg på sitt eget rom igjen 😄

Vi har også gjort om gjesterom til permanent soverom med god seng. 

Anonymkode: 0ec67...307

Enig i denne! Elsker at mannen kommer inntil meg på besøk....sexen nå er blitt så mye mer spennende. Noen ganger har jeg gjort meg klar med noe sexy undertøy 😊 Eller at han bare kommer innom for en "kjappis". Såklart jeg besøker han også 😅

Tror mange kunne ha hatt godt å sove hver for seg. Man bruker mye tid sammen i et samliv, ofte for mye.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror mange kunne ha hatt godt å sove hver for seg. Man bruker mye tid sammen i et samliv, ofte for mye.

Samtidig er det mange som ønsker å sove på eget rom, men som rett og slett ikke har nok rom til å kunne ha hvert sitt soverom.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samtidig er det mange som ønsker å sove på eget rom, men som rett og slett ikke har nok rom til å kunne ha hvert sitt soverom.

Var vel ikke det tråden handlet om.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke separate soverom som påvirker intimiteten. Vi hadde separate soverom, men eneste forskjellen var at vi sov bedre. Vi la oss ALLTID samtidig, i samme seng, og den som var minst trøtt etter 10-30-60 minutter prat/kos/sex gikk til det andre soverommet før begge sovnet. Hvis den ene ville være våken lenger stod den bare opp igjen etterpå :) 

Anonymkode: bd94c...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...