Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har gått gjennom samlivsbrudd med barn som fremdeles har kontakt jevnlig med eks sin familie? Jeg har nylig blitt separert men har fortsatt å treffe hans søster med barn, og har kontakt med eks-svigermor på chat jevnlig. Jeg har ikke familie i denne delen av landet så jeg håper jo at jeg kan beholde et ok forhold til eks-svigerfamilien. Vi skal jo treffes i konfirmasjoner og sånt såklart, men de har jo blitt kjære relasjoner etter 15år som familie.... 

Noen med erfaring? Mister man hverandre etterhvert? 

Anonymkode: a6609...440

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at dette er veldig avhengig av hvordan du forholder deg til eksmannen også.

Nå er ikke min erfaring så veldig god, men jeg skilte meg fikk 100% ansvar for barna av gode grunner. Mine søsken syntes forferdelig synd på min ekskone og de ble perlevenner, samtidig som de rottet seg sammen mot meg som var mann og hadde fullt ansvar for barn.

Jeg skal ikke legge ut her om alt de endte med å gjøre, men de har mistet en bror og et par tantebarn i prosessen.

Poenget mitt er at tanken din er veldig god, men sørg for at du har gode og ærlige hensikter og sørger for et godt samarbeid med eksmannen om mulig.

Anonymkode: 10453...c9f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil si at dette er veldig avhengig av hvordan du forholder deg til eksmannen også.

Nå er ikke min erfaring så veldig god, men jeg skilte meg fikk 100% ansvar for barna av gode grunner. Mine søsken syntes forferdelig synd på min ekskone og de ble perlevenner, samtidig som de rottet seg sammen mot meg som var mann og hadde fullt ansvar for barn.

Jeg skal ikke legge ut her om alt de endte med å gjøre, men de har mistet en bror og et par tantebarn i prosessen.

Poenget mitt er at tanken din er veldig god, men sørg for at du har gode og ærlige hensikter og sørger for et godt samarbeid med eksmannen om mulig.

Må også legge til at jeg forsøkte som deg å holde kontakt med eks familien, ikke for egen del, men for barnas del. Desverre så kuttet de alle broer, noe som gikk hardt utover barna.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå separert etter 25 års ekteskap, men har ingen kontakt med hans familie. 

Anonymkode: 3ea82...006

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har holdt kontakt med min familie etter brudd der vi hadde vært gift i 25 år. 

Det er helt greit for meg. 

Det som var mindre greit var at det eneste min familie tenkte på i skilsmissen var at de kanskje kunne komme til å miste kontakt med min mann. Stakkars dem, buhu 😭 Skilsmissen var min største livskrise.  Og de tenkte mest på seg selv. 

Anonymkode: e8ae1...17e

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt litt kontakt med ei eks-svigermor, farmor til mitt barn.  Besøkte hverandre på bursdager og før jul og litt ellers der det falt seg naturlig. 

Men etter att hennes sønn, (min eks) og hans nye familie, - de bodde lenge utenlands, flyttet hjem til Norge, så ble det mye mindre kontakt. Men vi ringes dann og vann

Tenker det er greit for min del å trå litt til sides, -blod er tykkere en vann, og jeg og min eks har null behov for å sees. 

Barnet vårt er også blitt voksent, og kan holde kontakten med farmoren selv uten att jeg tar initiativ. 

Anonymkode: 3a43b...32d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra eksmannen for 15 år siden. Vi har tre barn sammen , som da var 2, 4 og 7 år gamle. Barna har hatt helgesamvær med far, han sliter med litt som ikke har fungert ift "hverdagsplikter"... Svigerfar har jeg alltid hatt en god tone med, og det hadde jeg fortsatt, til han døde for tre år siden. Svigermor er en mer reservert type, og holdt meg litt på avstand i starten. Tror hun ikke helt visste hvor hun hadde meg etter at jeg gikk fra sønnen. Ikke noe uvennskap altså, og vi har feiret både bursdager, og til og med jul et par ganger, sammen siden bruddet. Etter hvert slappet vi vel av alle sammen, og selv om kontakten og møtepunktene er sjeldnere nå når barna er store, så går det helt fint! Likeså med søsknene hans med familier. De er jo like mye mine barns familie som mine foreldre og søsken. Nå skal det sies at jeg og eksmannen har hatt våre diskusjoner opp gjennom, men ingen har nye partnere og vi har klart å ordne oss imellom når det har vært noe. Eks-svigers har heller ikke blandet seg, og har vært flotte folk hele veien. Jeg vet at ikke alle har det slik, men for barna har det vært flott! Det har heller ikke vært unaturlig eller en belastning for meg. 

Anonymkode: 488e7...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har kontakt med de 😊 vært skilt i 9 år. Vi er alle samlet på bursdager og viktige dager, og jeg sender bilder og oppdateringer av unger. Vi møtes innimellom ute å spiser osv.

Det er familien til ungene mine.

Anonymkode: 7649c...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sporadisk kontakt med de. Har de på snap og sender en del snapper som angår barna stort sett. Noen hverdagssnapper også. Bare hyggelig stemning da, både med exen og familien hans. Så er ingen grunn til at det skulle blitt vanskelig.

Tidligere exer snakker jeg ikke med familien til med mindre jeg møter de på gata/butikken, da kan vi fint si hei og skravle litt.

Anonymkode: 7acd5...48d

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing, samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

jeg, jeg har ingen kontakt med min ex eller hans familie. 

Vi var sammen i over 30 år, og har to nå voksne barn sammen.

Det ble en lettelse når ungene ble voksne, og jeg slapp å forholde meg til min ex når det gjaldt ungene.

Vi har nå vært skilt i 7 år.

Jeg savnet veldig hans familie, spesielt hans søster og hennes barn i starten.

Men det ble vanskelig å holde kontakten.

Min ex og hans ressurssterke foreldre gjorde alt for å ruinere meg økonomisk i skilsmissefasen. På ordentlig uærlig og råttent vis..

Så det ble uaktuelt å opprettholde noe kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilsmissebarn og kjente egentlig ikke min far. Likevel har jeg alltid hatt god kontakt med farmor, farfar, onkler og tanter på den siden. Min mor holdt kontakten med de, og for oss funket det helt supert.

I voksen alder har jeg jo tenkt litt over at det må ha vært vanskelig for et par av de voksne i den situasjonen, men var virkelig aldri et problem for meg. Elsket å overnatte hos farmor eller besøke tante og onkel. Selv tenkte jeg ikke helt over at min far manglet i den likningen. 

Så jeg tenker at det må jo kunne gå an å holde kontakten med de om det føles riktig.

Anonymkode: 60ca1...069

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har vært i et forhold en stund, så er det jo ikke alltid slik at svigerforeldre, svigerinner/svogere osv kun er det. Mange innleder et genuint vennskap med svigerfamilien eller enkeltpersoner i svigerfamilien, og selv om kjærlighetsforholdet til en person tar slutt, så trenger ikke all kontakt å ta slutt! Jeg synes voksne folk helt fint burde kunne ha kontakt med ekssvigerfamilien hvis de ønsker det! Nå er ikke jeg skilt, men hadde jeg og mannen gått fra hverandre, så ville jeg fremdeles hatt kontakt med søsteren hans som er min barndomsvenninne gjennom hele livet. Noe annet hadde blitt veldig rart for alle. 

Anonymkode: 20b80...5e1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde god kontakt med de. Far til barna hadde lite kontakt med barna sine. Så det var jeg som sørget for at barna, skulle ha et godt forhold til barnebarna sine. Så vi besøkte de ganske ofte. Og de er fantastiske besteforeldre. Og de har alltid vært veldig takknemlige for at jeg tok de med så mye på besøk. 

Nå er barna voksne, så nå ser jeg de sjelden.

Anonymkode: 5338d...f0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 19.29):

Er det flere som har gått gjennom samlivsbrudd med barn som fremdeles har kontakt jevnlig med eks sin familie? Jeg har nylig blitt separert men har fortsatt å treffe hans søster med barn, og har kontakt med eks-svigermor på chat jevnlig. Jeg har ikke familie i denne delen av landet så jeg håper jo at jeg kan beholde et ok forhold til eks-svigerfamilien. Vi skal jo treffes i konfirmasjoner og sånt såklart, men de har jo blitt kjære relasjoner etter 15år som familie.... 

Noen med erfaring? Mister man hverandre etterhvert? 

Hender Xsvigermor inviterer meg på middag av og til. Uten at Xen min er tilstede. Det er koselig.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontakt her, og det er det ungene som taper på da de heller ikke har kontakt via far. Forsåvidt så har de ikke sett far siden januar. Han har kontakt med min familie. Snodig gir synd det kan være i voldsutøveren, men ikke ofrene.

Anonymkode: 15817...a08

AnonymBruker
Skrevet

Har god kontakt med hele eks-svigerfamilien, er svært nær venninne med svigerinne, snapper ukentlig med ekssvigermor, dette til eksens nye samboers store frustrasjon.

Anonymkode: fbc42...e70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har god kontakt med hele eks-svigerfamilien, er svært nær venninne med svigerinne, snapper ukentlig med ekssvigermor, dette til eksens nye samboers store frustrasjon.

Anonymkode: fbc42...e70

🤭🤭

Er jo spent på hvordan det blir når den nye dama til eksen blir introdusert og eventuelt blir værende som ny svigerdatter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...