Gå til innhold

Nedlasting av filer

Mona32

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med the pirate bay og limewire? Hvilke av disse to programmene er best å bruke når du skal laste ned filmer? Tenker spesielt på brukervennlighet, virus/spy, hvor lang tid det tar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg syns bittorrent er best, spesielt pga at du får så mye bedre hastigheter enn med Limewire. Med bittorrent trenger du et nedlastingsprogram (f.eks. Bitcomet), og du kan finne torrentfiler på f.eks piratebay.org, isohunt.com, torrentreactor.com, torrentspy.com eller newnova.org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke glad i limewire, har fått alt for mye grums når jeg har lastet ned derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker limewire til å laste ned musikk, men det er ikke alltid man finner det man vil ha. Ikke bruk limewire til filmer! Jeg har ikke prøvd å laste ned, men selv titlene er "Donald Duck likes heavy c*ck" osv... Kjipe greier!

Har prøvd med torrents og azureus, men synes det er grisevanskelig! Men det er vel bare en treningssak?

Hvor lang tid det tar, kommer jo ann på linja du har, men anbefaler å sette på enten på kvelden før du legger deg og la den stå, eller før du drar på jobb om morgenen. Nettet er vel minst belastet på natten, så det blir en vurderingssak!

For min egen del, med mitt treige nett, er jeg glad for å kjenne folk med raske linjer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hastighetsmessig tror jeg det skal godt gjøres å finne noe som slår Bittorrent.

Piratebay er ikke et program, men en webside med torrentfiler. Disse filene kan du laste ned til datamaskinen din, også trenger du et program som Azures, Bitcomet eller lignende til å åpne filene i. Da starter selve nedlastinga av filmen, musikken mm. Jeg bruker nesten utelukkende bittorrent til å laste ned store filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at bittorrent er best. Jeg bruker bitlord som nedlastingsprogram, det er veldig enkelt å sette seg inn i- selv teknisk tilbakestående jeg fikk det til med en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

LimeWire er greit til musikk, film derimot så er det veldig mye "fake". Men jeg har lastet ned hele PrisonBreak som går på tv3 fra LimeWire og den var bra.

BitTorrent og PiratesBay er veldig bra på filmer, har ikke lastet så mye musikk derfra.

Men en annen ting folk burde være oppmerksomme på er at det finnes noe som heter mIRC. Der laster jeg musikk å ofte med fullt utbytte av linjen min, laster en kompett CDplate i mp3 format på 2min. Har 10mBit opp og ned da. Men dere som er ute etter musikk å laste ned, sett dere inn i mIRC'n, man finner mange hundre TB(terraByte) der. Og viss du servere din musikk sniker du i køen hos veldig mange.

mIrc er litt kompliser å sette opp. Men spør deg frem, viktig å logge seg på en server fra undernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg bruker LimeWire til musikk og tv-serier, aldri filmer. Prøvde en gang, og det tok siiiiinsykt lang tid.

Skal vel sose meg til de tingene alle andre nevner funker fint for nedlasting av filmer, men frykter jeg ikke kommer til å skjønne noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at bittorrent er best. Jeg bruker bitlord som nedlastingsprogram, det er veldig enkelt å sette seg inn i- selv teknisk tilbakestående jeg fikk det til med en gang. ;)

jeg og, enkelt og greit program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det vanskeligste med bittorrent er at man må åpne porter i brannmur/router, ellers er det vel ganske rett fram. Laster ned en torrentfil og åpner den i f.eks Azureus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også azereus nå, og har lastet filmer ned fra piratebay, men skjønner ikke tøddele av azereus. Har fått lasta ned et par filmer nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få sett dem... Har fått beskjed om å pakke dem ut med winrar, og det har jeg og gjort, men der stoppa det opp... :frustrert:

Ser at under nedlastingshastighet står det mellom 60 og 70 kb/sek. Er ikke det veldig lite når jeg har satt hastigheta til ubegrensa, og linjekapasiteten min er 1500/400?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bruker også azereus nå, og har lastet filmer ned fra piratebay, men skjønner ikke tøddele av azereus. Har fått lasta ned et par filmer nå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få sett dem... Har fått beskjed om å pakke dem ut med winrar, og det har jeg og gjort, men der stoppa det opp...  :frustrert:

Det har ikke så mye med bittorrent å gjøre, men de som har lagt ut filene. Det pleier å følge med en readme-fil og instrukser på hvordan du skal gjøre det. Vanligvis pleier man å pakke opp siste rar-fila og får da pakket opp en videofil. Hvis den kommer i ISO, kan du bruke VLC til å spille av.

Hastigheten avhenger av hvor mange som deler, som regel får jeg langt høyere enn Limewire. Jeg har aldri opplevd å få saboterte filer med bittorrent heller, så det er også en grunn til å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser at under nedlastingshastighet står det mellom 60 og 70 kb/sek. Er ikke det veldig lite når jeg har satt hastigheta til ubegrensa, og linjekapasiteten min er 1500/400?

Det har like mye med kapasiteten til den du laster ned hos. Har de svak linje, så er det ikke så mye du kan gjøre. 60 kb/s er slett ikke ille hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har like mye med kapasiteten til den du laster ned hos. Har de svak linje, så er det ikke så mye du kan gjøre. 60 kb/s er slett ikke ille hastighet.

Det va jo hyggelig å høre!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Truls_*
Det va jo hyggelig å høre!!!  :klappe:

Hva er det for en kommentar å komme med? Det er jo sant det h*n sier, dette er fildeling. Siden du er avhengig av at andre deler, kan man ikke forvente at alt blir som om man skulle kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Truls_*

Fildelingsprogrammer måler også i Byte og internettleverandøren måler i bits. 1 Byte = 8 bits, derfor må du gange hastigheten du får på Azureus, Limewires o.s.v. med 8. 60 * 8 = 480 kbits. Du får altså utnyttet 480 kbps av 1500 kbps, hvis hastigheten i Azureus viser 60 KB/s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva er det for en kommentar å komme med? Det er jo sant det h*n sier, dette er fildeling. Siden du er avhengig av at andre deler, kan man ikke forvente at alt blir som om man skulle kjøpt det.

Alltid hyggelig å høre at ting e bedre enn det man tror!!! Trodde at det gikk i sirup her, men så har heller ikke jeg noe peiling på det her heller... Derfor bra at noen forteller deg hvordan ting egentli henger sammen, Og takk til deg som forklarte om bits og bytes!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls.

Da misforstod jeg, beklager. Leste innlegget ditt som sarkastisk, har vel noe med at jeg har opplevd noen slike tilfeller også på nettet før.

60 KB/s er okey det, og du hadde vel ikke fått det så høyt om ikke alt fra din siden var i orden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforstod jeg, beklager. Leste innlegget ditt som sarkastisk, har vel noe med at jeg har opplevd noen slike tilfeller også på nettet før.

60 KB/s er okey det, og du hadde vel ikke fått det så høyt om ikke alt fra din siden var i orden :).

Neida, var ikke sarkastisk! Er kjempeglad for all hjelp man får når man stiller spørsmål her inne! Så hvis du en gang skal trenge hjelp med hvordan sy gardiner, så bare spør meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binna

Hmm, dette burde jeg se og lære meg og! Problemet mitt er at jeg ikke har noe særlig å dele, altfor lite minne. Kan jeg bruke limewire, bittorrent og piratebay for det?

Har aldri lastet ned noe selv, bortsett fra gratis programmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...