Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga lengre tids sykdom, så har jeg gått kraftig opp i vekt. Dette har delvis skjedd fordi medisiner som jeg bruker har bivirkninger som kan føre til vektoppgang (økt sult), og kjedsomhet fordi jeg har måtte legge om livsstilen min. Jeg fant til slutt ut at jeg måtte ta tak i dette problemet, selv om jeg ikke kan slutte med medisiner, og det er vanskelig å endre på livet mitt, sånn det er nå.

Har kommet i gang med en ny rutine, for ca 6 uker siden. Før spiste jeg usunn mat hver dag, og var inaktiv. Nå klarer jeg å trene forsiktig 3-4 dager i uken, og spiser veldig sunt hver dag. Problemet er at jeg skeier ut ca en gang i uken. Da spiser jeg usunn mat, og skammer meg hver gang. Har noen et råd til hva jeg kan gjøre for å endre dette? Håper at denne «utskeielsen» kan forsvinne etter hvert, men jeg er utålmodig.

Anonymkode: fde70...8e9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis utskeielsen ikke er stor og ukontrollert så bør det være rom til den i et normalt kosthold. Jeg spiser is hver helg, men går likevel ned i vekt. Denne helga har jeg overspist så må bruke uken som kommer på å gå det ned igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil "usunn mat" si? Hva slags mat og hvilke mengder er det du skammer deg over? 

Hvorfor skeier du ut? 

Anonymkode: db44a...3a9

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (23 timer siden):

Hvis utskeielsen ikke er stor og ukontrollert så bør det være rom til den i et normalt kosthold. Jeg spiser is hver helg, men går likevel ned i vekt. Denne helga har jeg overspist så må bruke uken som kommer på å gå det ned igjen. 

Jeg tror du har rett i det, at man kan ha en liten utskeielse en dag i uken. Det er bare at jeg er så utålmodig at jeg hels ikke vil «tillate» meg å spise noe usunt.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva vil "usunn mat" si? Hva slags mat og hvilke mengder er det du skammer deg over? 

Hvorfor skeier du ut? 

Anonymkode: db44a...3a9

Jeg spiser et alt for stor måltid av usunn mat. Det kan være alt for mye pizza, pasta, fries eller lignende. Før jeg gikk opp i vekt, så skjedde dette aldri. Spiste alltid sunn mat, og ikke for mye.

Jeg er usikker på hvorfor jeg skeier ut. Kanskje fordi at medisinene jeg går på gir meg ekstra matlyst. Jeg vet ikke. Får et slags sug ca en gang i uken etter noe usunt. Skulle virkelig ønske jeg klarte å unngå dette.

Anonymkode: fde70...8e9

Skrevet

Jeg hadde litt mage av å bestille pizza på døra hele tiden, tok meg et halvt år med å spise grønnsaker bare å bli kvitt den. Jeg spiste bare grønt og frukt hver gang jeg var sulten, og så litt mager kylling når jeg ble kjøttsulten, mest salater når jeg var ute også. Men det tok et halvt år likevel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...