Gå til innhold

Hva har dere andre i kjøleskapet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får stadig klager på at vi ikke har «noen ting» av mat i huset. 
Jeg kjøper stort sett inn til pålegg og middag. Lager brød selv. 
Dvs kjøleskapet er fylt med grønnsaker, kjøtt og gjerne ost og egg. 
Skuffene har mel, frø, bønner osv. 

Hva har dere andre av ting hvis man blir fysen? 
Altså ikke nødvendigvis noe usunt, men når man vil ha litt enkel god mat som ikke tar lang tid å lage? 
Evt basisvarer man alltid kan ta av når man trenger noe «annet» enn det daglige? 

Vet ikke om dette gir mening, men del gjerne hva dere har som alle kan ta av ved behov. 
(utenom frukt og grønt) 

Anonymkode: 91e94...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Middagsrester porsjonert i matbokser

Revet ost og pepperoni så det er lett å lage pizza med tortillalefser

Sjokolademelk siden jeg har en tenåring som trener mye og må ha ekstra kalorier

Yoghurt og kesam. Gresk yoghurt,  er lett å lage pannekaker av det (google ida gran Jensen sine)

Endret av Summeer
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid toastbrød, nudler og hjemmelagetepizza frosset stykkevis. Ellers er det alltid mulig å lage omlett med forskjellig fyll.

Anonymkode: b240e...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Yoghurt, cottage cheese, egg.

Anonymkode: 5620a...55c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laktosefri shake og pudding med ekstra protein. Passer bra når du blir småsulten mellom måltidene.

Anonymkode: 5007a...def

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sukkerfri yoghurt, egg, bacon, frukt, masse grønnsaker, oster, byggrynlunsj, godt pålegg, ofte middagsrester, noen ganger grove polarbrød, har alltid en bolle med god salat, pluss mye mer. Hjemmebakt grovbrød  i brødboks og fryser. Har kjølehjørne, så det er god plass. 

Men å være fysen på noe godt, det bør man egentlig lære seg å ignorere, syns jeg. Hvis vi hadde hatt kjøl og frys fullt av pizzasnurrer, pizzastykker, finbakst av hvetemel osv, så hadde vi nok blitt overvektige her i huset 🙃. Vi spiser faste måltider til ganske faste tider, frokost, lunsj/matpakke, middag, og noen ganger kveldsmat, så ingen av oss har egentlig behov for noe småspising mellom måltidene.

Anonymkode: 6eb0f...947

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor i alle dager skal andre snoke i ditt kjøleskap? vi spiser oss god og mett så vi føler ikke at vi trenger noe og spise når man er fysen på noe som er usunt 

Anonymkode: 085df...25c

• Nyttig 1
Skrevet

Alltid frukt og grønnsaker, noe enkelt protein, og gjerne naanbrød (sånn fra Eldorado som kan tas i brødristeren) eller ferske eller fryste potetkaker, evt knekkebrød/maiskaker og kan da enkelt lage meg en tapastallerken. 

Yogurt med chiafrø som har ligget i vann, sammen med proteinpulver rørt sammen pluss toppet med fryste bær er også godt å ha på lur. 

Dadler med peanøttsmør og et dryss havsalt er fint å ha i fryseren. Jeg har ikke det nå, men hatt det mye i perioder. 

Jeg har alltid ingredienser til smoothie, men er ikke så glad i det på vinteren. 

Jeg har også alltid noe sjokolade i kjøleskapet. Jeg er særlig glad i kald sjokolade med karamellfyll, eller med fyll med nøttesmør 😋

AnonymBruker
Skrevet

Mat!

Anonymkode: 0a5a2...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Vi er bare to i huset, så er meget begrenset av feks pålegg. Det er kun ungen som spiser brødmat, så pålegg hadde blitt dårlig. Det er alltid hvitost og leverpostei her, og som oftest syltetøy her. Akkurat nå er der også skinke. 

Egg har vi alltid. Middagsrester er der alltid noe av. Pr nu er der feks ris og kokt potet. Der er faktisk også mozzarella og pølse, for skal lage corn-dog. 

Av annet er der melk, sjokomelk, yoghurt, iskaffe, eplejuice, biola, soyamelk, salat, gulrot, ananas, eple, løk. En hel masse forskjellige sauser typisk av asiatisk type. 

Det er i kjøleskapet, i fryseren er det mye mye mer. 

Anonymkode: 290ff...9ed

Skrevet

Jeg har stort sett bare det jeg skal ha for lunsj og middag til uken. Vi er to voksne, ingen kids.

Sjelden jeg er keen på å spise utenom lunsj og middag (utenom snacks/godteri, men det har jeg ikke liggende), men har alltid yoghurt og egg om det er helt krise

Gjest Ramsay Street
Skrevet

Kort versjon : Mat og drikke. Hva det er der varierer litt fra dag til dag.

AnonymBruker
Skrevet

Altfor mye - veldig mange glass av forskjellige ting.... 

.. veldig mange glass med ulike typer syltetøy - noe kjøpt i utlandet, noe jeg har fått, noe hjemmelaget - alt fra gele av hvit rognebær til vanlig jordbærsyltetøy fra Nora. Mange typer pickels - mange halfulle glass. Egg, flere typer sild. To-tre slags oster. Enn pakke kjøttpølegg. Noe middagsmat som jeg kan ta når det passer - per nå fersk pastsa og en ytrefilet. Ketsjup, flere sorter sennep - remulade, majones. Spekeskinke. Og så appelsiner, druer, agurk, salat, poteter - øl. Brus, iste, Boble-vann etc etc. Melk også. 

Anonymkode: d00bd...e3b

Skrevet

Jeg har pålegg, Fjordland, frukt, saft, sjokolademelk, brus, sjokoladekake, biola.

Sikkert mer også som jeg ikke kommer på. Jo tran.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 14.52):

Har alltid sukkerfri yoghurt, egg, bacon, frukt, masse grønnsaker, oster, byggrynlunsj, godt pålegg, ofte middagsrester, noen ganger grove polarbrød, har alltid en bolle med god salat, pluss mye mer. Hjemmebakt grovbrød  i brødboks og fryser. Har kjølehjørne, så det er god plass. 

Men å være fysen på noe godt, det bør man egentlig lære seg å ignorere, syns jeg. Hvis vi hadde hatt kjøl og frys fullt av pizzasnurrer, pizzastykker, finbakst av hvetemel osv, så hadde vi nok blitt overvektige her i huset 🙃. Vi spiser faste måltider til ganske faste tider, frokost, lunsj/matpakke, middag, og noen ganger kveldsmat, så ingen av oss har egentlig behov for noe småspising mellom måltidene.

Anonymkode: 6eb0f...947

Jeg lurer oppriktig på hvorfor det er så mange som har et sterkt behov for å unngå å svare på det det er faktisk blir spurt om i hovedinnlegget og om dere forventer en annen medalje fordi dere selv mener det er så mye bedre enn alle andre?

Anonymkode: 6ef52...01c

Skrevet

Har som oftest følgende matvarer i kjøleskapet: Egg, gulost, salat, gulrøtter, løk, agurk, smør, ketsjup, sennep, fløte, rømme og spekepølse av en eller annen type. Ofte har jeg også blomkål, spinat, brokkoli eller andre typer grønnsaker.  I tillegg har jeg også diverse typer kryddersauser, syltetøy og chutneyer. Jeg lager ofte dette selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stort sett alltid tortillalefser liggende. Ungdommene her lager seg gjerne wraps,quesadilla eller tortillapizza av det. Da bruker de det vi har av ost,grønnsaker,pålegg eller middagsrester. Har også alltid egg,så man kan steke seg et speilegg eller lage omelett/eggerøre. 

Anonymkode: 3a867...035

Skrevet

Mer eller mindre alltid hvitvin, øl, egg, melk, smør, ost. Annet pålegg (varierer, men som regel kaviar, noe kjøttpålegg, italiensk salat). Syltetøy (flere sorter) og marmelade. Av grønnsaker har vi vanligvis løk, hvitløk, gulrot og potet (regnes det som grønnsak?), ofte andre ting også (akkurat nå rødløk, purre, paprika, fennikel og asparges). Rødbeter og sylteagurk står også i grønnsaksskuffen. I døra har vi alltid en rekke sauser og smakstilsetninger/tilbehør – sennep, ketsjup, majones, chili paste, jalapeño, soltørka tomat, oliven, kapers … Står det middagsrester der, har vi klare planer om å spise dem snart, ellers går de i fryseren.

Jeg ser nå at vi har ganske mye i det kjøleskapet. Sammen med det vi har i skuffer og skap, kan vi alltid snekre sammen noe som ikke bare er spiselig, men som smaker bra i tillegg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 14.00):

Jeg får stadig klager på at vi ikke har «noen ting» av mat i huset. 
Jeg kjøper stort sett inn til pålegg og middag. Lager brød selv. 
Dvs kjøleskapet er fylt med grønnsaker, kjøtt og gjerne ost og egg. 
Skuffene har mel, frø, bønner osv. 

Hva har dere andre av ting hvis man blir fysen? 
Altså ikke nødvendigvis noe usunt, men når man vil ha litt enkel god mat som ikke tar lang tid å lage? 
Evt basisvarer man alltid kan ta av når man trenger noe «annet» enn det daglige? 

Vet ikke om dette gir mening, men del gjerne hva dere har som alle kan ta av ved behov. 
(utenom frukt og grønt) 

Anonymkode: 91e94...02e

Akkurat nå har jeg mye ost, mye yoghurt av ulike slag, kesam, cottage cheese, melk, sjokolademelk, Biola, ulikt pålegg (kjøtt, syltetøy, leverpostei, makrell osv) middagsrester, fiskekaker, et par Fjordland, middag for neste fire dager, juice, smoothie, iste, sylteagurk, rødbeter - i tillegg til grønt og frukt. 
Skapene har som deg, basis tørrvarer av alt mulig slag, noe hurtigmåltider, i frysen har vi alltid brød, noe ferdig mat (pizzasnurr, middagsrester, hjemmelagde polarbrød som er fylte osv). Går en del mat her da tre av tre trener mye.

Ber du ungdommen gå i kjøleskapet så er det IIIIIIIIINGENTING å spise 🫠men AirFryeren går varmt hver dag 😉

Anonymkode: 99bd8...b1d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ulike typer yoghurt og cottage cheese slik at man kan lage seg kjøleskapsgrøt med frukt og granola som topping. Melk går det mye av, saft. Godt utvalg av frukt og grønnsaker som de liker å knaske på. Nøtter. Forskjellig typer ost, kjøttpålegg, leverpostei. Ungdommen lager seg ofte toast når de er fysen til kvelds. Bruker også å ha Crispysalat, agurk og paprika så de kan ha under og over pålegg i matpakka. Har alltid bananer og fryste bær slik at man kan lage seg smoothie. Ellers spiser de en del frokostblanding (sunne varianter). 

Anonymkode: f0242...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...